Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

moeilijke keuze nikon-olympus-fuji of canon ??????

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • moeilijke keuze nikon-olympus-fuji of canon ??????

    hoi,
    Na wat opzoek werk op het internet enkele leuke toestellen gevonden die binnen mijn budget passen maar wat vinden jullie als gevorderden hiervan.
    nikon coolpix 4300
    olympus c-4000
    fuji finepix a 340
    canon powershot a75
    mijn keuze zou uitgaan naar de fuji want die gebruikt de nieuwst xd geheugen kaartjes en is ook pas op de markt.
    Maar wat vinden jullie ervan,

    nog een fijne dag.
    "h2o drink it don't drive it"

  • #2
    Geef mij dan maar de Canon A75 voor 269 euro heeft die veel in zijn mars en werkt met cf kaartjes en dat is een prijs hier in de winkel om de hoek hoor
    Kijk da is allemaal gemaakt met nen Canon 50D - En wat glas er bij - Cactus trigger en Lowepro Flipside 400 Groetjes,John

    Comment


    • #3
      Eerlijk?
      Geen enkel toestel is een slechte keuze.
      Maar personlijk zou ik voor de Nikon of de Olympus kiezen gewwon omdat ze een grotere CCD hebben (1/8" ipv 1/2.7" of 7.18 op 5.32 mm ipv 5.27 op 3.96 mm).

      Comment


      • #4
        Voor mij ook de canon, komt uit elke vergelijkingstest uitstekend uit en de software is echt geweldig (heb een S45) Daarbij is de ergonomie (eenvoud bediening en opstelling toetsen en menu-opbouw steeds een voorbeeld bij canon)
        Van de nikon komt een nieuw model uit heel binnenkort. Die is ook wel wat trager (heb er eens kunnen met spelen )
        De olympus komt ook wel goed uit testen en de fuji weet ik echt niet hoor.
        Veel sucses,

        (heb zelf net een Canon IS S1 besteld )
        Fujifilm Finepix F31fd

        Comment


        • #5
          Xd kaartjes is volgens mij (op dit moment?) nog eerder een nadeel... Die kaartjes zijn duurder dan alle andere spullen in omloop op dit moment, en ze zijn zooooooo klein, als er een klein gatje in je broekzak is, dan ben je het direct kwijt.
          Het idee was goed, kaartjes die al direct zonder beperking tot 8 GB kunnen gaan, maar de eerste modellen die ze op de markt brachten waren 8 MB tot 128 MB...

          Wat de toestellen betreft:
          Nikon: normaal gezien altijd goed
          Olympus: geen idee (heb enkel nog met een C700 of zoiets gewerkt met 1,3 MegaPixel, maar da's ancient history ondertussen)
          Fuji: ik heb persoonlijk een paar Fuji's gehad, en daar was ik altijd tevreden, snel, aangename foto's, wel problemen om met lage lichtomstandigheden te focussen. Ik ben wel geen voorstander van de onderste regionen van Fuji, dus persoonlijk zou ik bij hen enkel de bovenste 4 a 5 modellen kiezen (S20 Pro, S7000, S5000, F6xx). Iets wat meermaals opduikt is dat rood heeft veelal een lichte neiging heeft naar oranje.
          Canon: altijd goeie toestellen, mooie foto's, goeie kleurbalans. Werkt met Compact Flash.

          Als ik op dit moment een toestel zou moeten kiezen in die klasse, zou ik Canon of Nikon overwegen.

          Comment


          • #6
            thanks,

            ik ga morgen een canon kopen. bedankt voor de hulp
            "h2o drink it don't drive it"

            Comment

            Working...
            X