Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wolkenpartij

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wolkenpartij

    Beste

    Even een kleine Poll...


    Hoeveel gebruikers hier op het forum laat van hun landschapfoto's, laat de wolken helemaal veranderen of een geheel andere wolkenpartij van een andere foto in een nieuwe foto voegen?

    Dit even ter informatie

    groeten
    Canon EOS 550D // 15-85mm IS

  • #2
    Re: Wolkenpartij

    De foto wordt gemaakt in het veld

    Comment


    • #3
      Re: Wolkenpartij

      Ok toch eens benieuwd hoeveel er de wolken zelf bij gaan plaatsen ben beniewd

      groetjes

      Oorspronkelijk geplaatst door in2lapland Bekijk bericht
      De foto wordt gemaakt in het veld
      Canon EOS 550D // 15-85mm IS

      Comment


      • #4
        Re: Wolkenpartij

        Als het echt nodig is doe ik het wel eens, maar eerder zelden. Ik vind het ook niet van het gemakkelijkste om te doen.
        Velen zullen het niet willen of durven toegeven omdat ze dan vrezen dat je hun foto's net op dat item zal gaan bestuderen, of ze er toch maar geen andere en mooiere hemel hebben ingeplakt .
        Mvrgr.

        Comment


        • #5
          Re: Wolkenpartij

          Wel ik had gisteren mijn foto's verknald doordat ik vergat de zoeker af te dekken. Gisteren was het bij ons perfect voor wolken.
          Mooie blauwe lucht, trage sluitertijd (15 sec) mooie bewegende wolken. Dom van mij geen zoeker-afdekplaatje mee te nemen.
          Ik dacht nog iets over het toestel te hangen om zeker geen licht te laten binnenkomen, maar er was zoveel wind.

          Ik heb echt wel een lesje geleerd. Zit nu met knappe foto's waar er onderaan een lichte kleurzweem is.

          Comment


          • #6
            Re: Wolkenpartij

            Achterlensdop werkt perfect als afdekking van oculair als de camera niet te schuin staat.
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

            Comment


            • #7
              Re: Wolkenpartij

              Ik doe dit nooit, ook niet met andere dingen. De foto bevat de elementen die ik zie, niet meer, niet minder. Ik zal ten hoogste een vogeltje dat er als een vaag vlekje (en evengoed een sensorvlekje had kunnen zijn) weggommen.
              Maar ik vergeet ook wel eens de zoeker af te dekken. Waarom integreren de camerafabrikanten dit niet, een schuifje of zo, ideaal door de camera bediend bij langere sluitertijden. Kan perfect door het spiegelmechanisme geactiveerd zijn.
              D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

              Comment


              • #8
                Re: Wolkenpartij

                Camera stond in een hoek van 50graden naar omhoog, bovendien is de zoeker van een d5100 veel te klein hiervoor.

                Comment


                • #9
                  Re: Wolkenpartij

                  Oorspronkelijk geplaatst door svanma Bekijk bericht
                  ...
                  Hoeveel gebruikers hier op het forum laat van hun landschapfoto's, laat de wolken helemaal veranderen of een geheel andere wolkenpartij van een andere foto in een nieuwe foto voegen?
                  Nooit.
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                  Comment


                  • #10
                    Re: Wolkenpartij

                    Oorspronkelijk geplaatst door pkwy Bekijk bericht
                    Camera stond in een hoek van 50graden naar omhoog, bovendien is de zoeker van een d5100 veel te klein hiervoor.
                    Ik krijg die dop ook niet op de zoeker geschroefd. Als ze nu eens een adapter zouden maken....
                    D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

                    Comment


                    • #11
                      Re: Wolkenpartij

                      Oorspronkelijk geplaatst door mnoach Bekijk bericht
                      Ik krijg die dop ook niet op de zoeker geschroefd. Als ze nu eens een adapter zouden maken....
                      Weeral meer gewicht om mee te sleuren. En stel je voor dat je dat telkens van de camera af moet schroeven, als je dat niet doet heb je ringen rond je ogen.
                      Maar je hebt wel een punt, dat afdekplaatje wordt bij de aanschaf van de camera dikwijls over het hoofd gezien.

                      Over het plaatsen van lucht in een andere foto, ik ken een situatie waar dit wenselijk is.
                      Stel je voor, je hebt een mooie plek (leuk standpunt), een persoon (mooie dame of een koppel) maar de lucht mist pit.
                      Dan kan je een foto nemen op een statief van de lucht (langere sluitertijd) en eigenlijk algehele compo zonder model.
                      Daarna vanop het statief een foto van de compo met het onderwerp. De rest doe je in fotoshop.
                      Dan heb je een natuurlijke, subtiele plaat met de nodige pitch. Niet dat kitcherig gedoe van dramatische wolken beelden, dat je direct doorhebt dat het niet kan en vals is.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Wolkenpartij

                        Oorspronkelijk geplaatst door pkwy Bekijk bericht
                        Niet dat kitcherig gedoe van dramatische wolken beelden, dat je direct doorhebt dat het niet kan en vals is.
                        Ik zal nooit de luchtpartij vervangen door een ander, maar.... wat door pkwy aangehaald wordt zal ik helemaal niet doen...
                        Je hebt het inderdaad onmiddellijk door.....en het is zeker niet meer "kunstig"
                        Ik vind het al een serieuze opgave om de menselijke waarneming zo goed mogelijk te benaderen.
                        Nikon D800, Nikkor AF-S 24mm f 1.4, Nikkor AF-S 50mm f 1.4, Nikkor AF-S 85mm f 1.4, Nikkor Micro AF-S 105mm f 2.8, Nikkor AF-S VR 70-200 f 2.8, Gitzo 3530LSV, Arca-Swiss Z1sp

                        Comment


                        • #13
                          Re: Wolkenpartij

                          Oorspronkelijk geplaatst door mnoach Bekijk bericht
                          Ik krijg die dop ook niet op de zoeker geschroefd. Als ze nu eens een adapter zouden maken....
                          Die hoef je er ook niet op te schroeven je kan hem er ook overhangen. Gewoon een goede camera kopen(daar is het ingebouwd) of het schuifje goed bewaren.
                          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                          Comment


                          • #14
                            Re: Wolkenpartij

                            Ik had al eens geprobeerd met zwarte verf, ging heeeeel goed, maar om die PU-lak er daarna weer af te krijgen... Goed mogen schuren. Nu weet ik wat een "matglas" is.
                            D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

                            Comment


                            • #15
                              Re: Wolkenpartij

                              Oorspronkelijk geplaatst door mnoach Bekijk bericht
                              Ik krijg die dop ook niet op de zoeker geschroefd. Als ze nu eens een adapter zouden maken....
                              Aan mijn orginele cameradraagriem zit er een klein rubberen afdekplaatje om over het oculair te schuiven.
                              Hindert niet en altijd bij de hand.

                              Last edited by GeertB; 17 juli 2013, 12:08. Reden: Voorbeeld foto toegevoegd
                              Greetz Geert.
                              Canon gerief...

                              Comment

                              Working...
                              X