Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Schouderriem

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Schouderriem

    Hallo,

    Iemand ervaring met deze schouderriem: http://www.fotokonijnenberg.be/produ...lim-mk-ii.html ?
    Carry Speed Slim mk ii...

    gegroet!
    Canon EOS 60D - Sigma 18-200 mm - statief - speedlite 430ex ii

  • #2
    Re: Schouderriem

    Ik heb de goedkopere versie. En die doet het prima!

    Comment


    • #3
      Re: Schouderriem

      Ik heb iets gelijkwaardig maar voor mijn NEX body, lijkt héél handig als je het ziet,
      ik ben der één keer mee op stap geweest met als resultaat, mijn zonnekap verloren!
      Nu komt die de kast ni meer uit !

      MVG, Jeff C.
      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

      Comment


      • #4
        Re: Schouderriem

        Ik heb iets gelijkaardigs, een Rapid Strap. Ik vind het heel fijn om te dragen: toestel hangt niet in de weg, je hebt het rap voor je ogen en naderhand geen last van nekpijn.
        Ik heb een Rapid Strap omdat er een model speciaal voor vrouwen was (http://www.cameranu.nl/nl/accessoire...00_8864_132574),
        maar ik zou ook zeker eens kijken naar de modellen van Sun Sniper, er zijn er met 'steel' in, zodat mogelijke dieven de strap niet kunnen oversnijden. M'n papa heeft deze en is daar ook heel tevreden over.
        Er zijn veel verschillende soorten, modellen en merken. Het is een heel fijne oplossing om je zwaar toestel te dragen

        Comment


        • #5
          Re: Schouderriem

          Sun sniper schijnt wel een heel goed merk te zijn. Ik heb zelf eens op ebay gekeken en kwam op deze uit:



          Werkt prima moet ik zeggen en voor het geld hoef je het niet te laten.

          Comment


          • #6
            Re: Schouderriem

            een dure camera met lens kan je maar beter zeker zijn dat deze nie valt. Daar is een riem van deftige kwaiteit onmisbaar
            ik heb de rapid al enkele jaren en zeer tevreden ,nu en dan eens kontroleren of de schroef nog goed vast zit, is geen overdreven luxe

            Comment


            • #7
              Re: Schouderriem

              ik heb ze allemaal denk ik ; maar wat het me meest bevalt is de Bgrip, zeker handig bij het fietsen.



              maar misschien kan jeook hier even checken: http://forum.belgiumdigital.com/f6/s...em-377608.html
              er zijn meerdere topics erover
              Sony RX10 Mark IV
              nog een fijne dag verder!
              Guido

              Comment


              • #8
                Re: Schouderriem

                Dit is ook een grote topic: http://forum.belgiumdigital.com/f36/...ef-425091.html
                en deze niet vergeten: http://forum.belgiumdigital.com/f36/...ft-374206.html

                Zelf gebruik ik mijn Sunsniper, met zelfgebouwde "beveiliging" bijna uitsluitend als ik op stap ben met mijn 7D in combo met de EF 100-400mm, een combo die ik liever niet rond mijn nek hang, maar aan mijn schouder.
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                Comment


                • #9
                  Re: Schouderriem

                  Ik heb een blackrapid sport. Is ergonomischer dan de gewone blackrapids. Supergerief die blackrapids.
                  Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Schouderriem

                    Wie een beveiligd alternatief wil voor de Sun Sniper: Ikzelf heb een pac-safe, zeer betaalbaar, en zit wat mij betreft best wel ok. - die is met 2 metaaldraden doorweven - als je een keer met een aardappelmesje je goedkopere straps streelt, dan weet je waarom ik die metaaldraad toch echt wel op prijs stel. Wat mij betreft zitten die wel ok - maar zoiets kan van persoon tot persoon verschillen.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Schouderriem

                      Mijn SunSniper(Steel&Bear) is ook met metaaldraad doorweven; daar zit het probleem niet. Het probleem zit bij de aanhechting: de schroef die aan de onderkant van de camera zit (bestemd voor bevestiging op statief) laat wel eens los, of (bij doudeke) de grip die onderaan de camera bevestigd is, wordt afgerukt (in twee getrokken). Daarom ook heb ik een extra riempje voorzien die op de gewone plaats (waar normaal de strap aanhecht) vastgemaakt wordt.
                      Ik verwijs hier naar de post, die een foto bevat en de nodige uitleg.
                      Forum voor discussies, vragen en antwoorden over accessoires van digitale camera's. Accessoires zijn zaken die rechtstreeks aan de camera kunnen gekoppeld worden zoals bv. flitsers, statieven, geheugenkaarten en ook fotoprinters maar geen pcs.

                      Zoals boven al gezegd, gebruik ik vandaag de dag de Sunsniper enkel als ik met een zware tele op stap ben; voor dagdagelijks gebruik heb ik een BD-Strap (OP/Tech USA).
                      Last edited by LesC; 15 juli 2013, 09:10.
                      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                      Comment


                      • #12
                        Re: Schouderriem

                        Heb zowel een CarrySpeed (CS-Pro Mark II) als een BlackRapid (RS-5). Beide voldoen zeer goed. Alleen vind ik de bevestiging en quick-release van de BlackRapid iets beter en gemakkelijker, maar het draagcomfort van de CarrySpeed vind ik dan weer wat beter. Qua draagvermogen halen beide het zonder moeite (Canon 5d3 + grip + 100-400mm + Extender 1.4 of canon 7d + grip + 15-85mm). Alles bij elkaar ben ik zeer tevreden over beide.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Schouderriem

                          Oorspronkelijk geplaatst door Bigbee Bekijk bericht
                          Heb zowel een CarrySpeed (CS-Pro Mark II) als een BlackRapid (RS-5). Beide voldoen zeer goed. Alleen vind ik de bevestiging en quick-release van de BlackRapid iets beter en gemakkelijker, maar het draagcomfort van de CarrySpeed vind ik dan weer wat beter. Qua draagvermogen halen beide het zonder moeite (Canon 5d3 + grip + 100-400mm + Extender 1.4 of canon 7d + grip + 15-85mm). Alles bij elkaar ben ik zeer tevreden over beide.
                          Worden die genoemde riemen ook onderaan de camera bevestigd, zoals bij de Sunsniper?
                          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                          Comment


                          • #14
                            Re: Schouderriem

                            Ik heb op de camera/grip een Manfrotto snelkoppelplaatje waar de musketonhaak van de BR-riem aangaat.
                            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                            Comment


                            • #15
                              Re: Schouderriem

                              Bij Op/Tech heb je iets gelijkaardig (Utility sling) maar met de bevestiging aan de normale ogen waar anders je gewone riem vastzit.
                              Voordeel (IMHO) is dat deze (zoals gezegd) de normale bevestiginspunten gebruikt (welke ook bedoeld zijn om de camera aan te hangen) zodat je onderaan zonder problemen een snelkoppelplaatje kan gebruiken.
                              Bijkomend voordeel is dat het OP/Tech systeem modulair is zodat je zonder problemen ook kan omschakelen naar een gewone klassieke draagriem of een handstrap.
                              Ik heb wel (op aanraden van hier op het forum) dunne velcro-bandjes (te vinden bij Brico of tuincentra) als extra beveiliging rond de klik-sluitingen gedaan.
                              Groetjes,
                              FilMar, Beeldbrouwer ;-)
                              * Pentax K20D * smc Pentax DA 18-55 * Tamron 28-75 F2.8 * smc Pentax DA 55-300 * www.ftkm.be *

                              Comment

                              Working...
                              X