Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

camera ok? en welke lens?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • camera ok? en welke lens?

    Hey,

    ik wil al een tijdje een canon eos 600D kopen, maar heb even gewacht tot de solden! Dit word dan mijn eerste reflexcamera. Nu vraag ik mij af of jullie deze aanraden, ik wil vooral foto's trekken van mijn hondje, mijn gezin, vrienden en uitstapjes. Is deze camera daar goed voor? En dan heb ik een aanbieding gezien met de lens EF 18-135 IS . Is deze lens goed voor de dingen waarvan ik foto's wil maken, of raden jullie een andere lens aan?

    Melanie

  • #2
    Re: camera ok? en welke lens?

    Elke camera voldoet daarvoor hoor!
    Het is vooral de lens die goed moet zijn...
    Een 17-50/55 f/2.8 is meestal stukken beter dan de kitlens en presteert beter bij weinig licht (zeker omdat de 600D hier niet uitstekend presteert).
    Als tweede lens kan je dan kiezen voor een 70-300, dit is een stuk meer tele (ingezoomd).

    Wat is je budget ongeveer?

    Comment


    • #3
      Re: camera ok? en welke lens?

      Ongeveer €700 om mee te beginnen... Maar dacht eraan die lens te kopen omdat je dan al direct heel wat meer bereik hebt...

      Comment


      • #4
        Re: camera ok? en welke lens?

        Oorspronkelijk geplaatst door melanie97 Bekijk bericht
        Ongeveer €700 om mee te beginnen... Maar dacht eraan die lens te kopen omdat je dan al direct heel wat meer bereik hebt...
        Je zal die sowieso later willen vervangen, waarom dan niet iets deftig kopen om mee te beginnen?

        Comment


        • #5
          Re: camera ok? en welke lens?

          De 18-135 is een prima lens om mee te beginnen en je hebt daarvoor dan ook een prima bereik. De lens komt er in de reviews ook prima vanaf, zeker beter dan de standaard 18-55 kitlens.

          Ik begrijp overigens de opmerkingen van de anderen. Wil je echt een lens die de kitlens en 18-135 overstijgt dan kun je beter kiezen voor een Canon 17-55 of 15-85 maar dat is een hele investering.

          Mijn advies, gezien je budget en wensen zou ik nu de 18-135 nemen maar bedenk dat als je echt gek wordt van fotografie dat je al snel wilt gaan investeren in betere/meer lenzen.

          Comment

          Working...
          X