Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke camera?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke camera?

    Effe een vraagje: een vriend van me vroeg mijn advies ivm de Aldi-camera. Ik heb gezegd dat die 250€ niet te veel geld is, maar ben nadien eens gaan zien bij Topfoto en zag daar 2 camer's serieus in promotie staan.

    De Minolta Dimage Z1 voor 290€ en de nikon Coolpix 4300 Silver voor 259€. Persoonlijk zou ik dan meer gaan voor de Z1, maar is dat correct? Of kan ik ze toch beter voor de Aldi-camera laten kiezen?

    Alvast bedankt voor jullie hulp.
    Nikon D90 + Canon Powershot G3

  • #2
    In dat geval zou ik zeker voor de Z1 gaan... Kwalitatief goed, en voldoende mogelijkheden (wat mij betreft iets meer dan de Nikon in dit geval)...
    Canon 10D, glass, flashes & extra's
    Fuji S602Z & extra's
    www.CooMa.be BD0176BE

    Comment


    • #3
      Aldi en Afblijven zijn synoniemen!

      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

      Comment


      • #4
        Originally posted by Digipics357
        Aldi en Afblijven zijn synoniemen!
        Voor wat betreft digitale camera's
        Canon 10D, glass, flashes & extra's
        Fuji S602Z & extra's
        www.CooMa.be BD0176BE

        Comment


        • #5
          Tja, ik ben er ook niet direct voor om zulke dingen in de Aldi te kopen, maar meestal zijn het toch wel vrij degelijke dingen. Mijn collega heeft de vorige versie gekocht in den Aldi en is daar heel tevreden over. Natuurlijk heeft ze niets om mee te vergelijken, en vind ik persoonlijk de kwaliteit toch wel iets minder dan de foto's uit m'n G3.

          Maar voorlopig zal ik nog wat verder opzoeken over de Z1 dan. Is er eigenlijk veel verschil met de Z2?
          Nikon D90 + Canon Powershot G3

          Comment


          • #6
            http://www.steves-digicams.com/2003_reviews/z1.html

            http://www.steves-digicams.com/2004_reviews/z2.html

            Hier staan beide de Z1 en Z2 de eerste is een 3mp en de andere een 4mp kijk en vergelijk zou ik zeggen.

            Beide zijn een paar klassen beter dan een Aldi camera.

            Groeten Omega.

            www.digiwaart.nl

            Comment


            • #7
              Zonder twijfel de Coolpix 4300 Silver indien je die voor voor 259€ vindt!

              Comment


              • #8
                Tja ik heb eens een uurtje met een Z1 rondgelopen en ondanks het fijt dat die zeker stukken beter is dan die van de Aldi was ik niet echt onder de indruk van die camera (in vergelijking met mijn S45 dan) Dus ik zou voor de Nikon gaan in dit geval maar als je natuurlijk de grote zoom belangrijk vind ....
                Fujifilm Finepix F31fd

                Comment

                Working...
                X