Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

in the zone

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • in the zone

    Band Marginal op Parkplezier (Zoersel)



    eerste testje met de 100-400 die ik van "scannie" gekocht heb.

    groetjes,

    Philippe
    BD2583BE

  • #2
    Re: in the zone

    alleen nog effe oefenen met scherpstellen
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: in the zone

      Dit is meer dan een testje Philippe, dit is een sterke foto in zijn genre.
      Ik zou alleen nog wat naverscherpen.
      mvg,
      Eddy
      Smaken verschillen

      Comment


      • #4
        Re: in the zone

        Oorspronkelijk geplaatst door eddy007 Bekijk bericht
        Dit is meer dan een testje Philippe, dit is een sterke foto in zijn genre.
        Ik zou alleen nog wat naverscherpen.
        mvg,
        Eddy
        bedankt.

        Heb al verschillende pogingen ondernomen met naverscherpen, voorlopig nog zonder (bevredigend) resultaat. Aan de software ligt het niet (Aperture + Nik plug ins)

        mvg,

        Philippe
        Last edited by d8b; 6 juli 2013, 17:09.
        BD2583BE

        Comment


        • #5
          Re: in the zone

          Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
          alleen nog effe oefenen met scherpstellen
          grt,bouk.
          Ik vind dit, gezien de omstandigheden, nog een behoorlijk scherp beeld. De muzikanten stonden geen moment stil, behoorlijk slecht frontlicht (veel donkere plekken), vandaar de hoge ISO.

          een seconde voor ik afdrukte lag de scherpte nog goed (hij keek recht vooruit). Ik vind het moment/pose hier primeren. Maar ondanks al mijn excuses, heb je gelijk, de scherpte ligt fout :-)

          mvg,

          Philippe
          BD2583BE

          Comment


          • #6
            Re: in the zone

            Oorspronkelijk geplaatst door d8b Bekijk bericht
            Ik vind dit, gezien de omstandigheden, nog een behoorlijk scherp beeld. De muzikanten stonden geen moment stil, behoorlijk slecht frontlicht (veel donkere plekken), vandaar de hoge ISO.

            een seconde voor ik afdrukte lag de scherpte nog goed (hij keek recht vooruit). Ik vind het moment/pose hier primeren. Maar ondanks al mijn excuses, heb je gelijk, de scherpte ligt fout :-)

            mvg,

            Philippe
            Na verscherpen zal niet veel meer baten, want je focuspunt ligt te ver naar achter. Het blijft lastig met 5.6 en dan ook nog eens 6400 iso(wat ik wel begrijp). Gebruik van zoveel mogelijk scherpstelpunten, kan hier uitkomst bieden.

            Comment


            • #7
              Re: in the zone

              Volg voorgangers,grts,Jozef
              Hij ging met de TIJD mee,en is nooit terug gezien !!!

              Comment


              • #8
                Re: in the zone

                Oorspronkelijk geplaatst door Beelder Bekijk bericht
                Na verscherpen zal niet veel meer baten, want je focuspunt ligt te ver naar achter. Het blijft lastig met 5.6 en dan ook nog eens 6400 iso(wat ik wel begrijp). Gebruik van zoveel mogelijk scherpstelpunten, kan hier uitkomst bieden.
                Ik bedoelde ook niet specifiek deze foto, naverscherpen blijft voor mij een moeilijk gegeven.

                mvg,

                Philippe
                BD2583BE

                Comment


                • #9
                  Re: in the zone

                  Ik vind hem wel geslaagd, veel mensen staan er niet bij stil dat zo'n artiesten vaak onvoorspelbaar zijn in hun bewegingen en dat het moment dan soms primeert boven scherpte.

                  Comment


                  • #10
                    Re: in the zone

                    Oorspronkelijk geplaatst door kawaracer Bekijk bericht
                    Ik vind hem wel geslaagd, veel mensen staan er niet bij stil dat zo'n artiesten vaak onvoorspelbaar zijn in hun bewegingen en dat het moment dan soms primeert boven scherpte.
                    Een foto is geslaagd al de auteur hem ook geslaagd vindt. Niemand beweerd, ik tenminste niet, dat de foto niet geslaagd is. Vroeger toen ik de politiek fotografeerde, dan waren die ook onvoorspelbaar, net als bij een concert. Het mag nooit een excuus zijn om je kwaliteit goed te praten. Net als bij sportfotografie in het digitale tijdperk kun je gebruik maken van je maximale opnamen in de camera per seconde. Dat voordeel hadden ik en vele anderen vroeger niet hoor

                    Comment


                    • #11
                      Re: in the zone

                      Oorspronkelijk geplaatst door Beelder Bekijk bericht
                      Een foto is geslaagd al de auteur hem ook geslaagd vindt. Niemand beweerd, ik tenminste niet, dat de foto niet geslaagd is. Vroeger toen ik de politiek fotografeerde, dan waren die ook onvoorspelbaar, net als bij een concert. Het mag nooit een excuus zijn om je kwaliteit goed te praten. Net als bij sportfotografie in het digitale tijdperk kun je gebruik maken van je maximale opnamen in de camera per seconde. Dat voordeel hadden ik en vele anderen vroeger niet hoor
                      Ik zoek er zelf geen excuus in maar soms neem ik er wel vrede mee dat de scherpte niet optimaal is. De foto van Pennie Smith die op de cover van London calling is daar een goed voorbeeld van. Volledig akkoord dat die analoog en zonder autofocus wat benadeeld was tegenover het huidige digitale tijdperk maar deze foto is een paar jaar geleden nog uitgeroepen tot beste rock foto..
                      Last edited by kawaracer; 7 juli 2013, 20:13.

                      Comment


                      • #12
                        Re: in the zone

                        Oorspronkelijk geplaatst door kawaracer Bekijk bericht
                        Ik zoek er zelf geen excuus in maar soms neem ik ik er wel vrede me dat de scherpte niet optimaal is. De foto van Pennie Smith die op de cover van London calling is daar een goed voorbeeld van. Volledig akkoord dat die analoog en zonder autofocus wat benadeeld was tegenover het huidige digitale tijdperk maar deze foto is een paar jaar geleden nog uitgeroepen tot beste rock foto..
                        Volledig met je eens hoor

                        Comment


                        • #13
                          Re: in the zone

                          toffe pose
                          scherp onscherp... tja....
                          enne... 1 seconde is wel heel veel hoor
                          daarom ook dat ik m'n concerten fotografeer in mitrailleurmode... (en daarom ook dat ik altijd zoveel concertfoto's heb )
                          ik probeer...
                          mijn Fijsboecq en mijn flickr

                          Comment

                          Working...
                          X