Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

vervanging D700

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • vervanging D700

    Hey,

    Heb mijn Nikon D700 en het hele arsenaal verkocht omdat we midden in een verbouwing zit.
    Dus geen tijd en nood aan een beetje centen.
    Maar uiteraard blijft de fotobacterie mij kriebelen.
    Ik heb mij in de winkel laten overhalen voor een Sony cybershot DCS RX300.
    Op zich geen slecht toestel, maar uiteraard lag mijn verwachting veel te hoog, dus deze wil ik terug verkopen.
    Weet iemand een goed alternatief dat toch compact is en in de buurt komt van een spiegelreflex.
    (ik weet ook wel dat ik niet hetzelfde krijg maar misschien zie ik over een prachttoestel over :-) )
    wat ik belangrijk vind:
    manueel instellen
    goede iso-waarde
    duwen en foto wordt genomen (niet zoals bij sommige compacts dat je een paar seconde moet wachten alvorens het beeld wordt vast gelegd.)
    iet of wat zoom
    compact
    liefst met vaste lens (ik ken mezelf dan ben ik terug vertrokken met hamsteren van lenzen)

    alvast bedankt voor jullie antwoord.
    Keyki

    When people ask what equipment I use, I tell them my eyes (Ansel Adams)

  • #2
    Re: vervanging D700

    M4/3 zoals de Olympus OM-D is misschien een goede optie, met de kitlens is deze compact en toch uitstekende kwaliteit.
    Ik ben persoonlijk een grote fan van Nikon 1. De V2 geeft alle manuele knopjes dat een DSLR heeft, maar ik heb mijn V1 amper uit automatisch gehaald (deze gebruikt steeds dezelfde instellingen dat ik zelf zou instellen).
    Beeldkwaliteit is uitstekend, maar niet voor pixelpeepers. Recht uit de camera zijn de beelden beter dan die van mijn D800e wanneer ik ze bekijk op mijn hogere-resolutie monitor. Maar wanneer er een sterke crop gemaakt wordt loop je tegen de limitaties van 10mp (net zoals bij de D700 btw).
    Iso is bruikbaar tot 3200 en verder gaat deze ook niet. Dit is waarschijnlijk de snelste systeemcamera dat er is, autofocus, reactiesnelheid,... zijn allemaal stukken beter dan gelijk wat in die klasse.
    De kwaliteit van de D700 is zeer moeilijk te bereiken met een compact, maar ik denk dat een toestel uit de 1-serie of een OM-D (of een Fuji, maar dat is al wat duurder) een compromis kan sluiten tussen compactheid en kwaliteit.

    Comment


    • #3
      Re: vervanging D700

      Oorspronkelijk geplaatst door keyki Bekijk bericht
      ......
      wat ik belangrijk vind:
      manueel instellen
      goede iso-waarde
      duwen en foto wordt genomen (niet zoals bij sommige compacts dat je een paar seconde moet wachten alvorens het beeld wordt vast gelegd.)
      iet of wat zoom
      compact
      liefst met vaste lens (ik ken mezelf dan ben ik terug vertrokken met hamsteren van lenzen)
      en wat mag het kosten..?
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: vervanging D700

        Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
        Maar wanneer er een sterke crop gemaakt wordt loop je tegen de limitaties van 10mp (net zoals bij de D700 btw).
        Dan loop je tegen limitaties van een verkeerde lens- en/of standpuntskeuze aan.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: vervanging D700

          Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
          Dan loop je tegen limitaties van een verkeerde lens- en/of standpuntskeuze aan.
          ?

          Niet echt...

          Soms neem je een goede groepsfoto, maar er springt iemand uit dat een fantastische expressie heeft. Met een 12mp kan je die crop niet maken en nog een bruikbaar resultaat hebben, met een D800 wel.
          Ik probeer het steeds goed te krijgen in-camera, maar soms zie je achteraf iets in die foto dat beter is.
          Soms loop je tegen de limitaties van een 70-200 (waar je 300mm zou nodig hebben of zelfs meer), met een 12mp is het resultaat niet om over naar huis te schijven, maar met 36mp is een crop tot 400mm nog steeds uitzonderlijk goed. (ik heb geen 300mm lens of meer, omdat deze toch meer in de kast zou liggen dan op mijn camera)

          Dat zijn zowat de enige momenten dat ik een echte crop toepas, en beide hebben ze niets te maken met verkeerde lens- en/of standpuntkeuze te maken.

          Maar laten we niet van het topic afwijken aub, daar heeft niemand iets aan...

          Comment


          • #6
            Re: vervanging D700

            Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
            ?


            Dat zijn zowat de enige momenten dat ik een echte crop toepas, en beide hebben ze niets te maken met verkeerde lens- en/of standpuntkeuze te maken.

            ...
            toch wel. alles zelfs.
            The Knight That Says Ni...kon

            Comment

            Working...
            X