Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welk geheugenkaartje

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welk geheugenkaartje

    Ik ga morgen mijn 5d mkiii ophalen. Welke snelheid kies ik het best? Graag had ik snelheid waar ik alle kanten mee op kan maar het moet toch betaalbaar blijven
    Groetjes Steco

  • #2
    Re: Welk geheugenkaartje

    Wat ga je ermee doen?
    Zeker geen SD-kaartje, want de 5D3 kan hier niet goed mee op (ik dacht max snelheid 20mb/s gelijk welk kaartje je gebruikt).
    Als je sport doet, zeker investeren in een Hoodman RAW steel.
    Anders Sandisk extreme Pro, deze zijn relatief betaalbaar en zeer betrouwbaar (heb de SD-kaartjes ervan, maar heb al veel goed gelezen over de CF versies).

    Comment


    • #3
      Re: Welk geheugenkaartje

      Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
      Wat ga je ermee doen?
      Zeker geen SD-kaartje, want de 5D3 kan hier niet goed mee op (ik dacht max snelheid 20mb/s gelijk welk kaartje je gebruikt).
      Als je sport doet, zeker investeren in een Hoodman RAW steel.
      Anders Sandisk extreme Pro, deze zijn relatief betaalbaar en zeer betrouwbaar (heb de SD-kaartjes ervan, maar heb al veel goed gelezen over de CF versies).
      Bedankt voor de reactie. In feite heb ik voor mijn soort fotografie ( portret) geen snelheid nodig maar wil toch andere onderwerpen eens aansnijden zoals sport/vogel fotografie.............
      Groetjes Steco

      Comment


      • #4
        Re: Welk geheugenkaartje

        Oorspronkelijk geplaatst door Steco Bekijk bericht
        Bedankt voor de reactie. In feite heb ik voor mijn soort fotografie ( portret) geen snelheid nodig maar wil toch andere onderwerpen eens aansnijden zoals sport/vogel fotografie.............
        Hoodman RAW steel is the way to go .

        Comment


        • #5
          Re: Welk geheugenkaartje

          Hier heb je een hele lijst http://www.robgalbraith.com/camera_w...cid=6007-12452 .
          Maar het is zelfs mogelijk dat er ondertussen al weer geheugenkaartjes zijn die nog iets sneller werken in een 5D MKIII.

          Zolang je de ontspanknop niet continu ingedrukt wil houden heb je ook niet meteen het snelste (duurste) geheugenkaartje nodig, de camera heeft ook nog een interne buffer waar je bij sportfotografie gewoonlijk wel mee toekomt.
          Als je wil filmen, dan moet je wel in de gebruiksaanwijzing kijken, daar staat in aan welke eisen het geheugenkaartje minstens moet voldoen om te kunnen filmen in de best mogelijke kwaliteit.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #6
            Re: Welk geheugenkaartje

            Ik heb mij een sandisk ultra II sd kaartje van 32 gb (30mb/s) aangeschaft. Dit zal dus wel voldoende zijn. Ik zie mij inderdaad niet direct die ontspanknop ingedrukt houden. Bedankt voor de reacties.

            Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
            Hier heb je een hele lijst http://www.robgalbraith.com/camera_w...cid=6007-12452 .
            Maar het is zelfs mogelijk dat er ondertussen al weer geheugenkaartjes zijn die nog iets sneller werken in een 5D MKIII.

            Zolang je de ontspanknop niet continu ingedrukt wil houden heb je ook niet meteen het snelste (duurste) geheugenkaartje nodig, de camera heeft ook nog een interne buffer waar je bij sportfotografie gewoonlijk wel mee toekomt.
            Als je wil filmen, dan moet je wel in de gebruiksaanwijzing kijken, daar staat in aan welke eisen het geheugenkaartje minstens moet voldoen om te kunnen filmen in de best mogelijke kwaliteit.
            Groetjes Steco

            Comment


            • #7
              Re: Welk geheugenkaartje

              Ik gebruik deze in de 1DX (2 stuks) en die werken prima.


              Maar die 30mb/sec zal voor een 5D MKIII ook wel voldoende zijn.
              In de 5D MKIII heb ik zelf een Lexar Professional 16GB 1000x UDMA 7 CF + een Medion 16GB Class 10 SDHC zitten, en die zijn ook allebei snel genoeg.
              Het Lexar geheugenkaartje was er gratis bijgeleverd, het Medion kaartje heb ik een paar weken later bij den Aldi gekocht voor 10 euro.
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment


              • #8
                Re: Welk geheugenkaartje

                Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                Ik gebruik deze in de 1DX (2 stuks) en die werken prima.


                Maar die 30mb/sec zal voor een 5D MKIII ook wel voldoende zijn.
                In de 5D MKIII heb ik zelf een Lexar Professional 16GB 1000x UDMA 7 CF + een Medion 16GB Class 10 SDHC zitten, en die zijn ook allebei snel genoeg.
                Het Lexar geheugenkaartje was er gratis bijgeleverd, het Medion kaartje heb ik een paar weken later bij den Aldi gekocht voor 10 euro.
                Laat u de de verzending van de kaartjes afkomstig van memorystunter verzekeren, of is het risico vrijwel onbestaande ?
                Leeft en LAAT LEVEN !

                Comment


                • #9
                  Re: Welk geheugenkaartje

                  Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                  Laat u de de verzending van de kaartjes afkomstig van memorystunter verzekeren, of is het risico vrijwel onbestaande ?
                  Ik heb wel voor een verzekerde verzending gekozen.
                  Hoe groot het risico is, dat weet ik niet.
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Welk geheugenkaartje

                    Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                    Ik heb wel voor een verzekerde verzending gekozen.
                    Hoe groot het risico is, dat weet ik niet.
                    Ben eens benieuwd, heb het zonder gedaan..
                    Ik wou mij eerst een Sandisk 32Gb Extreme bestellen maar ben uiteindlijk voor een Pro16Gb gegaan, ongeveer zelfde prijs van een 32 extreme, kwestie van eens te zien als die hoogste snelheid de moeite is op mijn D800E
                    Last edited by enero; 12 juli 2013, 15:53.
                    Leeft en LAAT LEVEN !

                    Comment

                    Working...
                    X