Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Update: Golfbreker visser.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Update: Golfbreker visser.





    Update aanpassing helderheid.

    Bedankt voor het kijken.

    Gr, Daniel.
    Last edited by Felix69; 5 juli 2013, 21:08. Reden: Aanpassing helderheid

  • #2
    Re: Golfbreker visser.

    Op mijn scherm heeft de lucht precies een roze schijn

    Comment


    • #3
      Re: Golfbreker visser.

      Oorspronkelijk geplaatst door JPR Bekijk bericht
      Op mijn scherm heeft de lucht precies een roze schijn
      Niet alleen bij U.
      perman
      canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

      Comment


      • #4
        Re: Golfbreker visser.

        Foto genomen met een laagstaande zon , niet in beeld en kan nogal een rare kleur geven als er geen bewolking is. Histogram was nochtans in orde waar ik op voor ben gegaan. Bij mij was er geen roze schijn zichtbaar. (gekalibreerd scherm) Bedankt voor de opmerking.

        Gr, Daniel.

        Comment


        • #5
          Re: Golfbreker visser.

          De update vind ik beter. De visser en daar waar je de vislijn door de lucht ziet gaan krijgen mijn aandacht, mooie compo .
          Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.

          Comment


          • #6
            Re: Golfbreker visser.

            Heel knappe update. Nog maar zelden gezien dat je ook de dunne nylondraad zo mooi ziet .
            Mvrgr.

            Comment


            • #7
              Re: Golfbreker visser.

              Heel heel knap!
              Touch the Earth...Gently
              www.passionsenfrance.com

              Comment


              • #8
                Re: Golfbreker visser.

                Mooie actiefoto, goede compo.
                mvg,
                Eddy
                Smaken verschillen

                Comment


                • #9
                  Re: Golfbreker visser.

                  Oorspronkelijk geplaatst door JPR Bekijk bericht
                  Op mijn scherm heeft de lucht precies een roze schijn
                  Heb de kalibratie van Spyder uitgeschakeld en heb nu ook dat roze in de foto. Voorlopig geen spyder meer gebruiken en bedank voor het melden.

                  Ook bedankt voor alle reacties.

                  Gr, Daniel.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Golfbreker visser.

                    Leuk dat je het touw zo goed ziet!
                    Knap beeld

                    Comment


                    • #11
                      Re: Golfbreker visser.

                      dat 'touw' die je ziet, vind ik idd ook tof
                      maar de kleuren vind ik gewoon 'lelijk' (en het is uiterst! zelden dat ik dat woord gebruik)

                      mss had ik het liever gezien als siloewit, maar ik betwijfel dan of het touw en de visstok zichtbaar zullen zjin
                      ik probeer...
                      mijn Fijsboecq en mijn flickr

                      Comment


                      • #12
                        Re: Golfbreker visser.

                        Oorspronkelijk geplaatst door noenkelMi Bekijk bericht
                        dat 'touw' die je ziet, vind ik idd ook tof
                        maar de kleuren vind ik gewoon 'lelijk' (en het is uiterst! zelden dat ik dat woord gebruik)
                        De kalibratie uitgeschakeld en kwam ook op een licht roze lucht uit en heb hier boven al uitgelegd #4 hoe, wanneer en in welke omstandigheden de foto gemaakt is. Dus een poging gedaan om het scherm handmatig af te stellen voor helderheid contrast en kleur. Kreeg dat eigenlijk niet veel beter en heb het scherm opnieuw gekalibreerd tot drie maal toe met als resultaat een beeld dat was als voorheen dat ik de foto had bewerkt en gepost met een goed histogram. Mijn scherm is glanzend en heb dan een ander scherm (mat) genomen en opnieuw de zelfde handelingen als voorheen gedaan met het zelfde resultaat. De eerst geposte foto komt goed in beeld en in de update is de lucht fel wit en de golfbreker overbelicht en geen goed histogram. Nog maar eens op de gekalibreerde laptop een test gedaan met kalibratie aan en uit en beste resultaat is de eerste foto met kalibratie. Dus kom in tot de conclusie dat me eerste foto wel goed afgewerkt is en op een niet gekalibreerd scherm een licht roze tint geeft in de lucht.
                        Hoe kunnen we hier nu beoordelen over kleur van geplaatste foto's als iedereen met een ander merk van scherm en met een andere instelling en meestal niet gekalibreerd en een andere grafische kaart werkt. Dan moeten we enkel op het histogram en exif afgaan om nog over kleur te kunnen oordelen. Op mijn scherm is de eerste foto met een licht grijze lucht het best voor mij en de update slecht na een hele controle op twee beeldschermen en een laptop.
                        Ken mensen die werken met een veel duurder toestel en duurdere lenzen dan dat ik heb en ook altijd in RAW fotograferen en NOOIT een nabewerking doen en zeggen dat hun foto's in RAW veel beter zijn zonder dat ze goed weten wat RAW in feite is en inhoud en beter in JPEG zouden werken en hun foto's presenteren op een scherm dat zo uit de doos komt niet eens is ingesteld. Waar zijn we dan mee bezig om te discuteren over kleur.

                        Alle reacties zijn welkom en hoop hier verder nog iets uit te leren. Maar neem dit niet verkeert op want ik werp naar niemand met stenen.

                        Gr, Daniel.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Golfbreker visser.

                          Ik vind het een knap beeld. Tja inderdaad, ik ben ook ervan overtuigd dat iedereen die door eenzelfde straat loopt, het beeld anders ziet. Anders voelt en anders weergeeft.

                          Zet eens een foto te grabbelen, en iedereen mag het bewerking naarceigen goesting.
                          Als mijn geheugen nog goedvind had Beelder dat ooit gedaan, maar dat mocht hier niet, volgens de regens. Maar ook daarin zouden we versteld staan over de veelheid verschil dat dan ten toon zou vallen. En dan kiezen welke de beste is ? ook daarin verschillen we allen
                          Last edited by Loeky; 7 juli 2013, 07:51.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Golfbreker visser.

                            In de update heb je de helderheid aangepast (zoals je zelf schrijft)
                            Mijn gedacht volstaat het van de kleur en temp aan te passen, want door aan de helderheid te werken verlies je detail van de vlieglijn.
                            perman
                            canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

                            Comment


                            • #15
                              Re: Golfbreker visser.

                              heb je deze foto ook in raw ?
                              zoja kan je er een pracht van een silhouet van maken
                              een pessimist is een optimist met ervaring.
                              Pentax K-5 en een beetje glas (door gegeven aan mijn dochter Lien)
                              Pentax k-3II en nog meer glas

                              Comment

                              Working...
                              X