Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D300 - CF kaart pin gebogen - herstelling

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • D300 - CF kaart pin gebogen - herstelling

    Hey,

    ik heb onlangs mijn CF kaartje per ongeluk zijdelings in mijn D300 gestoken. Toen ik weerstand voelde en het kaartje er terug uittrok, bleek het te laat.
    Heb met een breinaald het pinneke terug kunnen rechttrekken, maar sindsdien is 'm beginnen raar doen. Eerst werden foto's niet meer opgeslagen op de CF, dan startte hij heel traag op, zelfde bij afsluiten, en nadien deed hij helemaal niets meer.
    Binnengedaan ter reparatie, werd naar Nikon gestuurd, en krijg net te horen dat herstelling bijna 600 € kost. Kunnen jullie volgende bevestigen ?
    1. Welke stukken zijn er kapot ?
    2. Kan ik deze ook laten vervangen door een hobbyist hersteller (geraken die aan de juiste stukken), of neem ik beter dat risico niet ?

    600 € voor een herstelling is natuurlijk veel geld. Ik was aan het uitkijken op over te stappen op fullframe, en dan gebruik ik dit budget misschien beter voor de aanschaf van een nieuw toestel, niet ?

    Alvast bedankt voor jullie feedback,
    Hans78
    Nikon D800 / Nikkor 16-35 mm f/4G ED VR II AF-S / Nikkor 24-120 f4 ED VR AF-S / Nikkor 70-200 f2.8 ED VRII AF-S / SB-800

  • #2
    Re: D300 - CF kaart pin gebogen - herstelling

    Ik vrees dat er in dat geval meer aan de hand is dan een nieuwe connector plaatsen,
    mischien is er door een kortsluiting méér kapot, en vervangen ze dan veiligheidshalve
    de ganse electronica van je toestel, die mannen spelen op zeker, dat is een feit.

    600€ is inderdaad veel geld voor een herstelling van een toestel, bijzonder als je weet dat je tegenwoordig een nieuwe D300s
    kan kopen voor 899€.
    Last edited by Guest42; 6 juli 2013, 09:04.

    Comment


    • #3
      Re: D300 - CF kaart pin gebogen - herstelling

      Bij camerashop staat de 300s inderdaad terug te koop voor 899 euro. dat is dan op zich niet veel meer dan die 600 euro voor een kleine herstelling.
      Misschien is het 'voordeliger' dan ineens over te stappen naar een andere camera. Houd bij overstap naar fullframe er wel rekening mee dat je DX-lenzen niet veel nut meer zullen hebben en dit ook een extra kost is..

      Comment


      • #4
        Re: D300 - CF kaart pin gebogen - herstelling

        cit: niet veel nut, ok maar ze zijn nog bruikbaar op FF
        https://ggpics.be/

        Comment


        • #5
          Re: D300 - CF kaart pin gebogen - herstelling

          Oorspronkelijk geplaatst door guido.g Bekijk bericht
          cit: niet veel nut, ok maar ze zijn nog bruikbaar op FF
          Vergeet dat maar: je komt glas tekort.

          Comment


          • #6
            Re: D300 - CF kaart pin gebogen - herstelling

            600€ is veel (bekijk 't filmpje en dan weet je waarom het zo duur kan zijn) - 't kan zijn er dat er bedrijven zijn die dit goedkoper kunnen fixen, maar ben je dan nog zeker? Had je de zaak niet zelf proberen te fixen, en 'm meteen opgestuurd, dan had men dat wellicht wel kunnen doen voor een veel lager bedrag.

            Een CF-kaartje is in feite een oude IDE-interface - dwz veel plaatsen waar't mis kan gaan en kortsluiten. Kijk ook die kaart na - want als die beschadigd is - zou ik die niet meer hergebruiken.

            Het lijkt me aangewezen om effectief voor de "opvolger in FF" te gaan. Zelf doen: http://petapixel.com/2011/05/09/time...ement-surgery/

            Misschien kan je nog wat recupereren door de machine te verkopen voor spare-parts!

            Comment


            • #7
              Re: D300 - CF kaart pin gebogen - herstelling

              Oorspronkelijk geplaatst door mutley69 Bekijk bericht
              Ik zou het niet vlugger kunnen...
              Leeft en LAAT LEVEN !

              Comment


              • #8
                Re: D300 - CF kaart pin gebogen - herstelling

                Thanks to all voor de reacties.
                Was al enkele maanden aan het denken om over te stappen op FF, met name D600 of D800. Mede vanwege de twijfel tussen beide, is de aankoop er nog niet van gekomen. Beetje spijtig dat ik nu een 'versnelde' beslissing moet maken.
                Ik spring deze week eens binnen bij Art&Craft, lees daar hier op het forum toch goede reacties over. Hoop dat zij me ook een goede lens kunnen aanraden, want daar geraak ik ook niet uit.
                Heb gelukkig nooit zwaar geïnvesteerd in DX lenzen, heb enkel mijn 18-200, die naar het schijnt nog wel kan dienen op de D600/D800.
                De overgebleven accessoires van mijn d300 (2 originele batterijen en lader, ben ik immers niets meer mee) probeer ik dan te koop te zetten.
                Nikon D800 / Nikkor 16-35 mm f/4G ED VR II AF-S / Nikkor 24-120 f4 ED VR AF-S / Nikkor 70-200 f2.8 ED VRII AF-S / SB-800

                Comment


                • #9
                  Re: D300 - CF kaart pin gebogen - herstelling

                  Oorspronkelijk geplaatst door Hans78 Bekijk bericht
                  Thanks to all voor de reacties.
                  Was al enkele maanden aan het denken om over te stappen op FF, met name D600 of D800. Mede vanwege de twijfel tussen beide, is de aankoop er nog niet van gekomen. Beetje spijtig dat ik nu een 'versnelde' beslissing moet maken.
                  Ik spring deze week eens binnen bij Art&Craft, lees daar hier op het forum toch goede reacties over. Hoop dat zij me ook een goede lens kunnen aanraden, want daar geraak ik ook niet uit.
                  Heb gelukkig nooit zwaar geïnvesteerd in DX lenzen, heb enkel mijn 18-200, die naar het schijnt nog wel kan dienen op de D600/D800.
                  De overgebleven accessoires van mijn d300 (2 originele batterijen en lader, ben ik immers niets meer mee) probeer ik dan te koop te zetten.
                  De Nikon 24-120 VRII f/4 lijkt mij wel iets als goede standaardobjectief. Met de VR haal je het nadeel van de iets minder snelle lens vlug terug. En niet zo zwaar als de 24-70 mm f/2.8 en toch al een stuk goedkoper.
                  Leeft en LAAT LEVEN !

                  Comment

                  Working...
                  X