Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon RC-6 AB tbv EOS afstandsbediening of Canon RS-60E3 Afstandsbediening

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon RC-6 AB tbv EOS afstandsbediening of Canon RS-60E3 Afstandsbediening

    Beste

    Heeft Iemand ervaring met deze 2 artikelen? of één ervan, en naar welke van deze gaat je voorkeur uit?

    - Canon RC-6 AB tbv EOS afstandsbediening

    - Canon RS-60E3 Afstandsbediening

    bedankt
    Canon EOS 550D // 15-85mm IS

  • #2
    Re: Canon RC-6 AB tbv EOS afstandsbediening of Canon RS-60E3 Afstandsbediening

    Als ik het goed begrijp is de eerste draadloos, terwijl de tweede een draadontspanner is. Dus hangt een en ander van je toepassing af.
    De eerste afstandsbediening die ik had was draadloos, maar niet echt betrouwbaar. Het ging wel niet om een Canon-produkt, maar om een third-party.
    De tweede (draadontspanner) zit altijd in mijn fototas en wordt regelmatig ingezet. Ook dit is geen origineel Canon-produkt maar een Micnova remote switch MQ-S1.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #3
      Re: Canon RC-6 AB tbv EOS afstandsbediening of Canon RS-60E3 Afstandsbediening

      Voor deze MET draad, heb ik onderstaande gekocht en alles werkt perfect.



      Mvrgr.

      Comment


      • #4
        Re: Canon RC-6 AB tbv EOS afstandsbediening of Canon RS-60E3 Afstandsbediening

        Inderdaad, de toepassing is voor landschapfotografie te doen.

        welke van de 2 zou dan het best zijn draadloos of draadontspanner?

        groeten

        Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
        Als ik het goed begrijp is de eerste draadloos, terwijl de tweede een draadontspanner is. Dus hangt een en ander van je toepassing af.
        De eerste afstandsbediening die ik had was draadloos, maar niet echt betrouwbaar. Het ging wel niet om een Canon-produkt, maar om een third-party.
        De tweede (draadontspanner) zit altijd in mijn fototas en wordt regelmatig ingezet. Ook dit is geen origineel Canon-produkt maar een Micnova remote switch MQ-S1.
        Canon EOS 550D // 15-85mm IS

        Comment


        • #5
          Re: Canon RC-6 AB tbv EOS afstandsbediening of Canon RS-60E3 Afstandsbediening

          Ik verkies de draadontspanner: betrouwbaarder en goedkoper; zoals hier al vermeld: het hoeft niet eens de duurdere Canon-uitvoering te zijn. Draadloos is dan weer handiger om bv vogeltjes te fotograferen, of om een groepsportret te maken waar je zelf bij op staat.
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

          Comment

          Working...
          X