Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tamrac Velocity 9 als handbagage?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tamrac Velocity 9 als handbagage?

    Ik overweeg op korte termijn een Tamrac Velocity 9 aan te schaffen; mijn vraag is nu of deze tas als handbagage meemag in het vliegtuig… ik heb weinig zin om hem gewoon op de band te moeten leggen als normale bagage, want dan heb ik het idee dat ik in Barcelona mijn foto’s met mijn Oly compactdigicam moet gaan maken.

    Heeft er verder nog iemand ervaring met deze tas? En dan vooral het gewicht dat aan je schouder hangt als je er een dag mee loopt…(ga uit van een DSLR met 2 lenzen, een flitser, een X-drive en nog 1 of 2 flesjes water, dus een kilo of 5 maximaal). Ik kan hem in winkel wel in handen houden, maar om er nu 8 uur met volle bepakking door de winkel te gaan stappen zie ik (en het winkelpersoneel waarschijnlijk ook) niet zitten.
    Met de heupband kan je het gewicht ook wel op je heup laten rusten, maar werkt dat ook afdoende???

    Dank,
    Michael
    www.lowspark.nl

  • #2
    De Velocity 9 is zeker handig genoeg om een hele dag mee rond te lopen; beter dan een rugzak eigenlijk. Als de 50-500 gemonteerd erin paste, had ik die ook gekocht. Qua handbagage hoef je niets te vrezen: de afmetingen vallen zeker binnen de maxima voor overhead bins en zolang je geen 10 of 12 kilo meezeult, is dat ook geen probleem.
    Pieter
    --
    Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

    Comment


    • #3
      Ik heb de mijne even op de weegschaal moeten zetten: 5.0KG (op de kop).
      Daar zit in: 10D+grip met 28.135 gemonteerd (incl. zonnekap). 70-200/4.0 (incl. zonnekap), 22-55, 50/1.8 en 550EX met de nodige extra kaartjes en batterijen. X's-Drive kan er ook nog bij, maar dan zonder het draagzakje.

      Met deze combo kan ik gerust een dag rondlopen. En als ik weet dat het zolang wordt, dan gebruik ik ook effectief de heupgordel, want na verloop van tijd merk je dat wel...
      Canon 10D, glass, flashes & extra's
      Fuji S602Z & extra's
      www.CooMa.be BD0176BE

      Comment


      • #4
        Idem hier, 4 à 5 kg. geen enkel probleem, de heupband gebruik ik niet zo vaak eigenlijk, de schouderriem is breed genoeg zodat je nooit het gevoel hebt dat je veel gewicht meedraagt.
        De afwerking is natuurlijk wel van een ander niveau dan de Lowepro backpaks, maar de prijs is dat ook, en het draaisysteem zou ik niet meer kunnen missen, hoewel je daar in het begin wat moet aan wennen.
        Mark (300D)

        Comment


        • #5
          Dank jullie voor de reacties , ik ga er zsm eentje bestellen, zodat ik hem nog voor volgende week vrijdag a.s. binnen heb.
          Bedankt voor het delen van jullie ervaringen, helpt mij weer met het maken van een keuze...

          Groet,
          Michael
          www.lowspark.nl

          Comment

          Working...
          X