Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma EM-140 Macro flash

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sigma EM-140 Macro flash

    Ik heb me dus gisteren de Sigma EM-140 macro flash gekocht. Heb er enkele tests mee gedaan en het ziet er goed uit.
    Het enige wat ik raar vind is dat de metering van de camera precies in het 100 loopt. Wanneer ik mijn camera (D7000) op A mode zet en een diafragma kies (f/22 bijvoorbeeld) bij ISO 100 dan geeft de metering 1/60 sluitertijd aan maar dan staat de metering ook op enkele stops onderbelicht en hij past die niet aan.
    Wanneer ik echter een foto neem zit de belichting goed.

    Wanneer ik op manueel ga kan ik zelf naar 1/200 gaan voor sluitertijd bij f/20 en iso 100 en heb ik een mooie histogram. Nochtans bij A-mode staat de metering op 1/60 en geeft hij onderbelichting aan.

    Moet ik ergens iets instellen in de camera zodat hij weet dat hij rekening moet houden met de externe flits? De flits op zich werkt goed en als ik op de flits EV aangeef wordt dat mooi gecommuniceerd met de camera dus denk niet dat het een probleem is met de flits.
    http://www.yonaweb.be/passero
    Flickr Photostream

  • #2
    Re: Sigma EM-140 Macro flash

    Als er geen onderbelichting was, zou je de flits niet nodig hebben en de camera kan geen licht meten dat er nog niet is. De flits stuurt zoveel licht naar het onderwerp zodat het goed belicht wordt. De exacte meting(voor de flitskracht) wordt gedaan met een aantal voor-flitsjes vlak voor de opname.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: Sigma EM-140 Macro flash

      AH dus ook al staat er 1/60 en geeft hij onderbelichting aan, mijn uiteindelijke foto kan evengoed 1/200 zijn qua sluitertijd en dat moet ik niet manueel doen?
      http://www.yonaweb.be/passero
      Flickr Photostream

      Comment


      • #4
        Re: Sigma EM-140 Macro flash

        Oorspronkelijk geplaatst door Passero Bekijk bericht
        AH dus ook al staat er 1/60 en geeft hij onderbelichting aan, mijn uiteindelijke foto kan evengoed 1/200 zijn qua sluitertijd en dat moet ik niet manueel doen?
        De sluitertijd 1/60 is door U zelf gekozen(of niet verandert in het menu) en de camera meet dan bij 1/60, f22 en 100iso en ziet dan dat het te donker is, de lichtmeter houdt geen rekening met de flits, de latere lichtmeting met de voor-flitsen weer wel. Met de keuze van de sluitertijd gaat de verhouding flitslichtomgevingslicht beïnvloed worden. Als sluitertijd kun je kiezen tussen 30s en 1/8000, als de flits FP flitsen ondersteund, anders tot 1/250.

        Flitsen doe k eigenlijk altijd op M met een redelijk hoge iso en redelijk lange sluitertijd(800 en 1/20) en de flits meestal op -1 á 2 EV(geen macro).
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment

        Working...
        X