Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

remote control testen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • remote control testen

    Ik heb sinds vandaag een remote control afstandsbediening, maar het lijkt niet te werken.
    Wellicht iets zeer stoms, dus ik zit strop

    Er zit bijzonder weinig handleiding bij, maar echt moeilijk kan het niet zijn.
    Ik zet de camera in remote controlled mode en dan zou je verwachten dat ik een foto maak door op de S-button te duwen (van Shutter).
    Bijzonder weinig info te vinden op het internet daarover...

    Heeft iemand ervaring met dit type afstandsbediening?


    Volgens de verkoper zou het geschikt zijn voor mijn camera (olympus e520)
    de batterij werkt want als ik de IR led bekijk via de camera van mijn iphone, dan zie ik inderdaad een IR-straaltje (die steeds brandt, ongeacht ik duw op de knopjes of niet)...

  • #2
    Re: remote control testen

    Dit is wat ik via Google en Olympus gevonden heb, en waarschijnlijk in uw handleiding staat onder FAC. Engelse versie;
    I cannot control my camera with the RM-1 Remote Control although the camera is set up correctly for remote control shooting. Why not?
    -----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    Other than the battery being exhausted, the frequency of the RM-1 may need to be changed for the remote control to be recognized by the camera. With the camera on, point the RM-1 at the Remote Control lamp on the front of the camera. On the RM-1, press the [CH] button and the [W] or [T] button simultaneously until you see the camera Remote Control lamp blink. The RM-1 frequency will then be compatible with the camera.
    Alhier gevonden . Olympus en dan hier, en dan is er de batterij, is deze nog sterk genoeg, steek eens een nieuwe, wel zien dat het IR in bereik ligt van de remote control,of bouncen via een wit vel papier, als het dit is , geen dank.
    Last edited by guido.g; 4 juli 2013, 18:58.
    https://ggpics.be/

    Comment


    • #3
      Re: remote control testen

      dit type afstandsbediening verschilt blijkbaar een klein beetje met de RM-1, want die heeft geen knop CH (channel). Dat zou het inderdaad kunnen geweest zijn, maar helaas...

      Iemand nog een idee?

      Comment

      Working...
      X