Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Jong en lief + up 2

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Jong en lief + up 2

    Eentje van een tijd geleden uit het archief gehaald.

    100-400mm 1/320s- f5.6- iso 800- 400mm

    ***Update 1***

    ***Update 2***




    Bedankt om te kijken.
    Last edited by Anaisje; 4 juli 2013, 22:02. Reden: update
    Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.

  • #2
    Re: Jong en lief

    Ik zie dit héél graag.
    Mooi en lief
    Toffe compo.
    mvg,
    Eddy
    Smaken verschillen

    Comment


    • #3
      Re: Jong en lief

      Misschien de bruinzweem verwijderen? Denk dat je voldoende kennis hebt om het te weten hoe dit wordt gedaan

      Comment


      • #4
        Re: Jong en lief

        Oorspronkelijk geplaatst door Beelder Bekijk bericht
        Misschien de bruinzweem verwijderen? Denk dat je voldoende kennis hebt om het te weten hoe dit wordt gedaan
        Normaal hou ik wel van een warmere versie van een foto, maar in dit geval heb je overschot van gelijk.
        Heb het zonet even voor mezelf in lightroom gedaan en ik schrok er echt van hoeveel sprankelender de
        foto dan wel wordt.
        fotosite

        Comment


        • #5
          Re: Jong en lief

          Oorspronkelijk geplaatst door elsan Bekijk bericht
          Normaal hou ik wel van een warmere versie van een foto, maar in dit geval heb je overschot van gelijk.
          Heb het zonet even voor mezelf in lightroom gedaan en ik schrok er echt van hoeveel sprankelender de
          foto dan wel wordt.
          Als ik de bruinzweem weghaal krijg ik heel andere resultaten.
          Ik zie nu maar een miniem verschil.
          Van waardering geniet ik.
          Van kritiek leer ik.

          Comment


          • #6
            Re: Jong en lief

            Wat ik bedoel is ongeveer dit :
            fotosite

            Comment


            • #7
              Re: Jong en lief

              Denk dat je in je update iets teveel zweem weggewerkt hebt. Het "warme " in de foto is ook verloren gegaan vind ik. Daarom geniet toch de eerste mijn voorkeur. De versie van Elsan vind ik dan nog iets beter .
              Wel een heel knappe natuurfoto van dit jong hertje !!

              Mvg John
              http://www.flickr.com/photos/johncoopmans/

              Comment


              • #8
                Re: Jong en lief

                Alvast bedankt voor de reactie's.
                Ik had beter iets langer gewacht om een eerste update te maken.
                Zit hier al een tijd te zwoegen om Elsan zijn resultaat te evenaren maar kom er voorlopig niet zonder meer uitleg
                Weinig tutorials te vinden voor PSP van Corel en in LR heb ik er helemaal geen idee van of dit ook kan. Zal de lectuur daarvan even moeten doornemen.
                Als het mij lukt zet ik nog een update later.
                Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.

                Comment


                • #9
                  Re: Jong en lief

                  Vind dit zo ook al een heel mooi beeld!
                  vriendelijke groeten, Sien

                  Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

                  Comment


                  • #10
                    Re: Jong en lief

                    Er is niet zoveel uitleg aan hoor :
                    In Lightroom : belichting +0.50 contrast -25 witte tinten +30 zwarte tinten +1
                    Da's zowat alles
                    Wel eerst je Jpeg omgezet in Tiff, bewerkt en daarna terug gecomprimeerd met BDsizer met 20% verscherping.
                    Vanuit het origineel moet dit zeker een zo goed resultaat geven.
                    fotosite

                    Comment


                    • #11
                      Re: Jong en lief+up

                      Een kleine bijdrage nog voor mijn vertrek morgen naar Pajottenland.

                      Ik heb in PS-Elements bij het histogram de auto-knop gebruikt en daarna
                      Lighten shadows met 25% toegepast. Mijns inziens ziet het jonge bokje
                      er voor mij nu het meest natuurlijk uit. TS zal haar geheugen moeten
                      raadplegen of de kleur/textuur van de achtergrond de werkelijkheid van
                      toen benadert.
                      Van waardering geniet ik.
                      Van kritiek leer ik.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Jong en lief+up

                        Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk bericht
                        Een kleine bijdrage nog voor mijn vertrek morgen naar Pajottenland.

                        Ik heb in PS-Elements bij het histogram de auto-knop gebruikt en daarna
                        Lighten shadows met 25% toegepast. Mijns inziens ziet het jonge bokje
                        er voor mij nu het meest natuurlijk uit. TS zal haar geheugen moeten
                        raadplegen of de kleur/textuur van de achtergrond de werkelijkheid van
                        toen benadert.
                        https://lh6.googleusercontent.com/-h...ree%2520PW.jpg
                        Dat is het, zo is hij in zijn natuurlijkste kleur
                        Veel plezier in het Pajottenland en ik ben de komende weken ook ergens in het zuiden, A'pen, Gent, Brugge en Brussel.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Jong en lief+up

                          Update geplaatst, raadgevingen Elsan opgevolgd vanuit de raw versie behalve de Tiff omzetting daar mijn laptop dit niet aankan. Na verscherping is ook gedaan.
                          De versie van Plaatwerker zal best overeenstemmen met wat ik mij herinneren kan. Ik heb in LR de kleuren warmer gemaakt door de witbalans van opname naar daglicht te brengen en zo de kleurzweem er in gebracht denk ik.
                          Ik had reeds geprobeerd met verschillende manieren om de zweem weg te halen. Eerste staat achter de link via aanpassing met lagen. Een tweede versie door aan de middentonen en witbalans te sleutelen in Corel benaderde de versie van Elsan maar was toch niet net hetzelfde. Er zit vast ook verschil in de schermen en grafische kaart waarop men de foto bekijkt. Zelf merk ik zelden de kleurzweem in foto's op tenzij het erg uitgesproken is.
                          Bedankt om te helpen, bewerken, te schrijven en te kijken.
                          Mvg,
                          Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Jong en lief+up

                            Ik vind persoonlijk de eerste nog de beste, de andere beestjes zijn wat ziek
                            Gemiddelde grijswaarden zijn geen evangelie of juist wel.
                            mvg,
                            Eddy
                            Smaken verschillen

                            Comment


                            • #15
                              Re: Jong en lief+up

                              Oorspronkelijk geplaatst door Beelder Bekijk bericht
                              Dat is het, zo is hij in zijn natuurlijkste kleur
                              Deze bewerking gaat voor mij dan weer te ver : het klopt dat dit een natuurlijke kleur is, maar het blijft hoedanoook een kwestie van
                              smaak, ik zie liever de foto wat warmer.
                              Als ik ze 's morgens vroeg ga opzoeken in het veld hebben ze heel dikwijls de rosse gloed van de wat warmere versie, voor die paar keren
                              dat de zon scheen tenminste
                              fotosite

                              Comment

                              Working...
                              X