Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Opgefrist?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Opgefrist?

    Of hoe fransen hun gevel wat aantrekkelijker maken...


    Touch the Earth...Gently
    www.passionsenfrance.com

  • #2
    Re: Opgefrist?

    't Is dan maar te hopen dat niemand op het idee komt om de pot, R-onder, te gebruiken
    vriendelijke groeten, Sien

    Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

    Comment


    • #3
      Re: Opgefrist?

      Goed gezien, grappig

      Comment


      • #4
        Re: Opgefrist?

        Lijkt me onderbelicht en schots en scheef. Niet wat ik van jou gewoon ben (voor zover mijn geheugen me niet in de steek laat).

        Gr, V.
        http://www.catchlight.be
        Like mijn page, als je iets aan mijn commentaar hebt/had.
        https://www.facebook.com/CatchlightPhotographyBelgium

        Comment


        • #5
          Re: Opgefrist?

          Inderdaad typisch Frans, wat je daar allemaal niet tegenkomt.
          Misschien rechts even rechter zetten. Links staat recht, maar is onderaan scheef geschilderd.
          PS Dit doet me denken aan het feit dat wanneer wij eens één of andere grote winkel bezoeken in ZWVlaanderen, ik er altijd de Fransen op zicht zo uithaal, zonder dat ik ze hoor spreken......
          Jij daar wonende zal wellicht wel begrijpen wat ik bedoel .
          Mvrgr.

          Comment


          • #6
            Re: Opgefrist?

            Oorspronkelijk geplaatst door VincentBxl Bekijk bericht
            Lijkt me onderbelicht en schots en scheef. Niet wat ik van jou gewoon ben (voor zover mijn geheugen me niet in de steek laat).

            Gr, V.
            Deze opmerking had ik eigenlijk al eerder verwacht!
            Schots en scheef : het is niet anders. Heel het huis staat scheef en verzakt langs alle kanten.
            Dus ik wist niet waar te beginnen om het boeltje recht te zetten. Zou ook niet kloppen met de werkelijkheid.

            Onderbelicht? Volgens mij is mijn histogram toch in orde? Doe me maar een PM als het niet zo is hoor.
            Kan ik enkel maar uit leren!

            Touch the Earth...Gently
            www.passionsenfrance.com

            Comment


            • #7
              Re: Opgefrist?

              Onderbelicht is voor mij ook wel een vraagteken(?) hoor
              Moeilijke keuze voor TS. Bepaal hier maar eens je referentiepunt. Denk dat he beste er is uitgehaald, en misschien mag er wel wat contrast in worden gestopt

              Comment


              • #8
                Re: Opgefrist?

                Mijn scherm is hier niet betrouwbaar genoeg, vandaar dat het onderbelicht 'leek'. Als uw histogram en anderen er anders over denken, dan zal ik wel ongelijk hebben, hoor

                Het schots en scheef wordt allicht in de hand gewerkt door het feit dat het beeld niet helemaal frontaal is genomen.
                Het beeld geeft me allezins goesting om congé te pakken en door zuid-franse dorpjes te gaan wandelen. Bedankt, hé

                Gr, V.
                http://www.catchlight.be
                Like mijn page, als je iets aan mijn commentaar hebt/had.
                https://www.facebook.com/CatchlightPhotographyBelgium

                Comment


                • #9
                  Re: Opgefrist?

                  Oorspronkelijk geplaatst door VincentBxl Bekijk bericht
                  Lijkt me onderbelicht en schots en scheef. Niet wat ik van jou gewoon ben (voor zover mijn geheugen me niet in de steek laat).

                  Gr, V.
                  Volgens mij is er echt geen sprake van onderbelichting of overbelichting.

                  Schots en scheef?
                  Als ik iets zou willen rechtzetten zou ik mij orienteren op de elektrakast
                  en/of het raampje er boven. Er is enige scheefstand en ook nog een pietsje
                  perspectievischevertekening (camera licht neerwaarts gericht).
                  Van waardering geniet ik.
                  Van kritiek leer ik.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Opgefrist?

                    Het enige wat ik hier eventueel nog zou aan veranderen is lichtjes "doordrukken".
                    Enig contrast lijkt me de foto vanwege de fletse pasteltinten allen maar ten goede te komen.
                    fotosite

                    Comment


                    • #11
                      Re: Opgefrist?

                      Oorspronkelijk geplaatst door elsan Bekijk bericht
                      Het enige wat ik hier eventueel nog zou aan veranderen is lichtjes "doordrukken".
                      Enig contrast lijkt me de foto vanwege de fletse pasteltinten allen maar ten goede te komen.
                      Voor de rest vind ik dit prachtig vastgelegd.

                      Grtz

                      Eric

                      Comment


                      • #12
                        Re: Opgefrist?

                        Volg Plaatwerker wat betreft het perspectief maar misschien heb je geen ruimte om dat te corrigeren ?
                        De belichting zit prima.
                        Photography is an art of observation.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Opgefrist?

                          Oorspronkelijk geplaatst door elsan Bekijk bericht
                          Het enige wat ik hier eventueel nog zou aan veranderen is lichtjes "doordrukken".
                          Enig contrast lijkt me de foto vanwege de fletse pasteltinten allen maar ten goede te komen.
                          +1
                          mvg,
                          Eddy
                          Smaken verschillen

                          Comment


                          • #14
                            Re: Opgefrist?

                            Merci voor alle commentaren.

                            Het steegje is zo smal dat ik er echt bijna met mijn neus opzat. (hoogstens 1,5 m breed)
                            Ik stond er pal voor en heb een correctie toegepast met PS 6. Beter kan ik het echt niet.
                            Ik probeer hier een proefversie te installeren van DxO maar dat lukt mij langs geen kanten
                            Met dat zou ik het eventueel nog kunnen proberen. Nu geef ik het op, heb er al teveel moeten aan "foefelen".
                            Ik plaats wel een versie met meer contrast maar dat is eigenlijk niet zoals het is.
                            De versiering zit er al jaren en is met de tijd heel wat verbleekt.
                            Trouwens, het is een "trompe l'oeil" geschilderd door de bewoner
                            Touch the Earth...Gently
                            www.passionsenfrance.com

                            Comment


                            • #15
                              Re: Opgefrist?

                              Je moet eigenlijk zeer weinig aan de foto veranderen : gewoon effe accentueren :

                              Alleen maar mijn mening hé,
                              fotosite

                              Comment

                              Working...
                              X