Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Koop GEEN PRIOLITE monobloks

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Koop GEEN PRIOLITE monobloks

    Dit is mijn advies,

    Op het eerste zicht goede Duitse kwaliteit flitsers met ingebouwde battery en Radio.
    500W en geen gesleur met kables of generators, kleur stabiel etc......



    Ik kocht vier MB's 500W flitsers (bij Hotz), een paar softboxen en een radio controller voor de gezellige prijs van iets over de 5000 Euro.

    Eenmaal in gebruik, begonnen de problemen:

    1 Unit met lose onderdelen binnenin (terug voor reparatie).
    1 Unit faalde tijdens een shoot een paar weken later met "No Flash"
    1 Unit (x unit met losse onderdelen) na een maand gebruik slaat gewoon tilt
    1 Unit met sporadische problem, vastlopen op het menu en geen flits

    Al bij al zijn dat 3 units van de 4 die defecten vertonen, en dat na vier maand gebruik. Reparatie is weken wachten, eigenlijk heb ik er nog geen enkele terug behalve diegene met de losse onderdelen. De andere zijn nog in reparatie, gelukkig heeft Hotz me andere units in bruikleen gegeven.

    Dus beste lezer, mocht je het overwegen om Priolite te kopen.....doe het niet..... Niets dan problemen.

    Zelf ben ik aan het onderhandelen met betrekking tot een teruggave.

    Ik heb mijn lesje geleerd en ga nu Bronco aankopen. Niets is erger als in het midden van een shoot foutieve lichten te hebben
    Een fotograaf zonder persoonlijkheid is zoals een cafe zonder bier .

  • #2
    Re: Koop GEEN PRIOLITE monobloks

    En wat heeft HOTZ er zelf op te zeggen?

    Ik heb de koppen gezien tijdje geleden op een beurs en ze waren toch positief over de specificaties ervan.
    Op termijn als ik ze kon gebruiken, genoot priolite ook mijn voorkeur omdat je inderdaad geen geknoei enigzins hebt met bekalingen voor batterypack.
    Voor te triggeren maakt het minder uit want daar werk je toch meestal met korte kabeltjes van je radio-receiver
    Website: http://www.svisimaging.be

    Comment


    • #3
      Re: Koop GEEN PRIOLITE monobloks

      Spijtig van zo iets te vernemen, gelukkig zal je meer support ondervinden van Hotz !

      Ik zou zeggen sterkte in deze moeilijke tijden.

      MVG, Jeff C.
      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

      Comment


      • #4
        Re: Koop GEEN PRIOLITE monobloks

        Oorspronkelijk geplaatst door SVIS Bekijk bericht
        En wat heeft HOTZ er zelf op te zeggen?

        Ik heb de koppen gezien tijdje geleden op een beurs en ze waren toch positief over de specificaties ervan.
        Op termijn als ik ze kon gebruiken, genoot priolite ook mijn voorkeur omdat je inderdaad geen geknoei enigzins hebt met bekalingen voor batterypack.
        Voor te triggeren maakt het minder uit want daar werk je toch meestal met korte kabeltjes van je radio-receiver
        Hotz zit er ook mee verveeld, en zijn de terugname aan het overwegen. Hotz had ze me eerst aangeprezen en zelf had ik ze ook in Keulen gezien. Veelbelovend maar vol van kinderziektes.
        Nu moet ik toegeven dat Hotz steeds heeft geholpen door me flitsers in bruikleen te verschaffen, en dat vind ik een schoon gebaar. Priolite zelf (Joachim) die heeft een paar maal gereageerd op mijn mails. Maar nu blijft het doodstil aan die kant....
        Een fotograaf zonder persoonlijkheid is zoals een cafe zonder bier .

        Comment


        • #5
          Re: Koop GEEN PRIOLITE monobloks

          Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
          Spijtig van zo iets te vernemen, gelukkig zal je meer support ondervinden van Hotz !

          Ik zou zeggen sterkte in deze moeilijke tijden.

          MVG, Jeff C.
          TXS en ja Hotz is een pro winkel en hebben me reeds geholpen..
          Een fotograaf zonder persoonlijkheid is zoals een cafe zonder bier .

          Comment


          • #6
            Re: Koop GEEN PRIOLITE monobloks

            Ik ben momenteel met het oog op een aankoop de Priolite MBX 500 aan het vergelijken met de Profoto B1. Kan je mij een stand van zaken geven over de Priolite? Werk je er nu nog mee? Zijn er nog altijd problemen mee?
            De Priolite kits zijn momenteel in promotie (-15%) bij Hotz. Zouden de beschreven problemen daar de reden voor kunnen zijn? De huidige modellen van de hand doen in afwachting van nieuwere versies?

            Comment


            • #7
              Re: Koop GEEN PRIOLITE monobloks

              Hoi VQB,

              Ik werk sinds een jaar niet meer met Priolite en ben overgestapt naar de Move van Broncolor.... Nog nooit een probleem met gehad.
              Priolite kocht ik ook bij Hotz, kreeg er wel goede service in zover Hotz dit kon. Als je het mij vraagt "links laten liggen die PrioLite"

              Groeten
              Een fotograaf zonder persoonlijkheid is zoals een cafe zonder bier .

              Comment

              Working...
              X