Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Big stopper

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Big stopper

    Dag allemaal,

    Graag wil ik me een Big Stopper kopen voor mijn Canon lens 17-55mm. Lensdoormeter 77mm
    Heeft iemand ervaring met een bepaald merk. Heb gezien dat ze niet goedkoop zijn en wil dus een miskoop vermijden.
    Alvast bedankt

    Mieke

  • #2
    Re: Big stopper

    De big stopper is van Lee, maar wil je een filter die je er opscheroeft of een filter systeem. Zelf gebruik ik de Lee Big Stopper met een filter houder en ben erg tevreden.

    Voor de 17-55 kom je dan uit op een
    * Big Stopper
    * Filter houder (foundation kit)
    * Filter ring 77mm (Wide Angel)

    Comment


    • #3
      Re: Big stopper

      wel, ik weet niet wat het beste is of het maast praktisch, de filter met houder of de opschroef filter

      Comment


      • #4
        Re: Big stopper

        Voor ND en pola is een opschroef het handigst en voor een ND-grad een filter + houder.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: Big stopper

          Oorspronkelijk geplaatst door Apple Bekijk bericht
          De big stopper is van Lee, maar wil je een filter die je er opscheroeft of een filter systeem. Zelf gebruik ik de Lee Big Stopper met een filter houder en ben erg tevreden.

          Voor de 17-55 kom je dan uit op een
          * Big Stopper
          * Filter houder (foundation kit)
          * Filter ring 77mm (Wide Angel)
          Ik heb ook reeds meermaals gelezen dat dit 'het beste' is, maar er is slechts één nadeel...... bekijk eens de prijzen van die drie dingen samen .......
          Voordeel, door middel van andere filter ringen kan je het ding op verschillende objectieven gebruiken.
          Mvrgr.

          Comment


          • #6
            Re: Big stopper

            Ik ken helaas de prijzen maar al te goed. Heb een behoorlijke set filters en ze zijn zeker niet goedkoop ;-)
            Maar heb er geen minut spijt van de aanschaf ;-)

            Comment


            • #7
              Ben je al eens iets tegengekomen dat bestemt is voor fotografie en ook nog goedkoop is!

              'Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal'

              Comment

              Working...
              X