Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Probleem met foto's op CF kaart

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Probleem met foto's op CF kaart

    Hey BDers

    Ik zit met een zeer lastig probleem.
    Afgelopen weekend ben ik gaan fotograferen op Graspop en heb daar een heleboel bandpics kunnen maken.

    Nu, van 1 band had ik ong 230 foto's, maar de laatste 40 foto's krijg ik langs geen enkele manier open.
    Ik heb geprobeerd om ze te importeren in Lightroom, te openen met Photoshop, ze rechtsreeks van de CF kaart te kopiëren naar mijn computer... Maar niks werkt.
    Het vreemde is dat ik ze wel kan zien op de camera.

    Ik krijg als melding dat het bestand niet gelezen kan worden, of dat de bestandsextensie ongeldig is.
    Dit is de allereerste keer dat ik dit meemaak, maar het zou fantastisch zijn moest ik deze foto' toch kunnen openen aangezien het de beste waren van die reeks.

    Het gaat over een Sandisk CF 16GB 30MB/s
    Tips?

    Thanks!

  • #2
    Re: Probleem met foto's op CF kaart

    hallo,

    heb ik ooit es iets over gelezen, zelfde probleem , oplossing toen was de camera rechtstreeks aansluiten op de pc en de fotos importeren met de bijgeleverde software... andere melding die men deed was dat de fotos misschien werden genomen in RAW mode ipv JPG, in dat geval zal je een RAW viewer nodig hebben om ze te kunnen bekijken op de pc, misschien een idee om uit te proberen en te zien of dit lukt ? proberen kan nooit geen kwaad, niet ?

    mvg,
    Last edited by Henk_01; 1 juli 2013, 22:51.
    2 x 60D + 1 BG-E9 / EF-S 15-85 IS USM / 70-200 f2.8 L/ EF 100 f2.8 L IS Macro / SPEEDLITE 430 EX II/ MANFROTTO 055CXPRO3 + VANGUARD GH-200 PISTOL GRIP

    Comment


    • #3
      Re: Probleem met foto's op CF kaart

      Heb de camera via USB aangesloten en zo kon ik de foto's toch importeren.
      Thanks!

      Comment


      • #4
        Re: Probleem met foto's op CF kaart

        Oorspronkelijk geplaatst door Jensdh Bekijk bericht
        Heb de camera via USB aangesloten en zo kon ik de foto's toch importeren.
        Thanks!
        Toppie !!

        mvg,
        2 x 60D + 1 BG-E9 / EF-S 15-85 IS USM / 70-200 f2.8 L/ EF 100 f2.8 L IS Macro / SPEEDLITE 430 EX II/ MANFROTTO 055CXPRO3 + VANGUARD GH-200 PISTOL GRIP

        Comment

        Working...
        X