Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoe je flitser instellen om op tweede gordijn te filtsen? (Nikon D800 met SB-910)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hoe je flitser instellen om op tweede gordijn te filtsen? (Nikon D800 met SB-910)

    Dag mensen,

    Ik ben me suf aan het zoeken... Hoe stel je je flitser in op tweede gordijn? Moet je dan ook nog aanpassingen maken op je camera?

    Ik heb een Nikon D800 met een speedlight SB-910.

    Alvast bedankt!



    Groetjes
    Ellina Dorados
    Fantasie is belangrijker dan weten, want het weten is begrensd

  • #2
    Re: Hoe je flitser instellen om op tweede gordijn te filtsen? (Nikon D800 met SB-910)

    Op blz 182 en 183 van de handleiding staat op welke knop je moet duwen en ondertussen aan welke draaischijf draaien tot het juiste symbool op het schermpje verschijnt. De verschillende modi met bijhorend symbool staan op de volgende blz.
    Sorry voor het antwoord RTFM maar daar staat het beter uitgelegd dan ik het kan.
    Grts
    Patric

    Comment


    • #3
      Re: Hoe je flitser instellen om op tweede gordijn te filtsen? (Nikon D800 met SB-910)

      Ik heb hem idd op rear staan... had ik gevonden, maar als ik mijn externe flitser dan laat af gaan, zien ik hem precies ni later flitsen of tweemaal flitsen... Is zie je dat niet?
      Fantasie is belangrijker dan weten, want het weten is begrensd

      Comment


      • #4
        Re: Hoe je flitser instellen om op tweede gordijn te filtsen? (Nikon D800 met SB-910)

        Hoe lang is je sluitertijd? Bij alle 1/xx sluitertijden zal je het moeilijk of totaal niet zien, zet je sluitertijd eens op 2 sec.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: Hoe je flitser instellen om op tweede gordijn te filtsen? (Nikon D800 met SB-910)

          Merciiiii!!!! Tis in orde!
          Fantasie is belangrijker dan weten, want het weten is begrensd

          Comment


          • #6
            Re: Hoe je flitser instellen om op tweede gordijn te filtsen? (Nikon D800 met SB-910)

            Dat je hem tweemaal ziet flitsen is normaal. Voor de opname heb je namelijk een (of meerdere) korte testflits(en) om het licht te meten. op basis daarvan wordt de flitssterkte bepaald. Aan het einde van de belichting heb je dan de eigenlijke flits met de op voorhand bepaalde instellingen.

            Comment

            Working...
            X