Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

raad bij aanvulling dsc hx100v nodig

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • raad bij aanvulling dsc hx100v nodig

    Hallo

    Ik bezit op dit moment een dsc hx100v en merk sinds de geboorte van mijn zoon de beperkingen van dit toestel op. Nu ik veel bij weinig licht foto's neem zie ik de beperkingen van dit toestel.
    Nu ik heb die toen gekocht om een superzoom te hebben voor trektocht in zuid-afrika.
    Nu ik papa ben geworden merk ik wel de beperkingen van dit toestel voor foto's van de kids en hond en vooral binnen foto's bij weinig licht.

    Door de vele topics weet ik mij niet echt nog raad. Heb dit weekend wat zitten spelen met canon eos 550 en een EF-S 18-135mm IS lens. Je merkt direct het verschil in snelheid van auto focus en kwaliteit.
    Heb ook met nikon d3100 en een 18-105 lens gespeeld.
    Dit deed mij besluiten om toch maar verder te gaan in aankoop van iets beter. Het systeem camera topic doet mij terug twijfelen.
    De grote vraag is wat raden jullie mij aan.

    Doel: Mijn vrouw en ik trekken paar duizend foto's per jaar van Kids, hond, feestjes en drukt deze ook af (selectie natuurlijk)
    Ik heb vooral het verschil in auto focus op gemerkt tussen de dsc hx 100 en de canon, mijn zoontje lacht nog niet op commando dus op juiste moment afdrukken is wel handig.
    Heb ook camera schuwe hond :-)

    Zij heeft geen geduld om een camera echt goed in te stellen en trekt dus vooral op instellingen die ik bepaal en dan auto focus.
    Ik zelf probeer de draad weer op te pikken en ben terug aan het lezen geslagen en wil het toestel wel leren kennen.

    Camera's waar ik over twijfel zijn
    caon eos 100d (gewicht) en canon 650D
    nikon d3200 of 5200
    en systeem camera's... nikon 1 v2 bvb totaal geen ervaring met systeem camera's en hun auto focus kwaliteiten.

    Ik zou de dsc hx100 blijven behouden voor de zoom functie bij goed licht en de nieuwe camera zou dus dienen voor al de rest.

    budget is +- 1000 euro.

    Bedankt voor de suggesties en gelieve geen nikon vs canon ruzie te starten, ik heb met beiden gewerkt en vindt ze beiden goed.

  • #2
    Re: raad bij aanvulling dsc hx100v nodig

    ik heb een spiegelsysteem en een tweetal andere systemen, Olympus m4/3 en Nikon 1 serie, beide systemen zijn razendsnel in AF , zowel de Olympus als de Nikon, waar d elaatste zelfs als erg snel betitelt kan worden, daarbij ook nogeens een erg goede beeldkwaliteit, dus trek hier je voordeel uit.
    Spiegelreflex : groot
    Olympus of Nikon : klein

    qua beeldkwaliteit in het algemeen ontlopen de morrorloze systeemccamera's niet zoveel van de speigelreflexen, alleen de sensoren zijn iets kleiner, waardoor het iets lastiger wordt om (bv) onscherpe achtergronden te creeeren (kan wel met bepaalde lenzen)
    Mijn beste Foto moek nog trekke.

    Comment


    • #3
      Re: raad bij aanvulling dsc hx100v nodig

      Closupshooter, wat bij weinig licht? valt de kwaliteit dan goed mee? welke lens gebruik je op uw nikon 1?

      Comment


      • #4
        Re: raad bij aanvulling dsc hx100v nodig

        Een A57 + 18-135 is een mooie combinatie. De live view bij Sony is vele malen beter dan de concurrentie, uit ervaring weer ik dat minder ervaren gebruikers liever het lcd scherm gebruiken, voor je vrouw bijvoorbeeld.
        De 18-135 is een degelijke lens al zijn er ook betere lenzen beschikbaar bij Sony zelf of bij Sigma/Tamron.
        Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
        Mijn bird foto's en urbex foto's

        Comment


        • #5
          Re: raad bij aanvulling dsc hx100v nodig

          Ik heb zelf ook de Sony HX100V samen met de Sony A57.
          De bridge is gemakkelijker mee te nemen bij een pretpark bezoek of uitstap maar de A57 is inderdaad beter bij weinig licht (samen met een goede lens natuurlijk).
          Bij ons wordt de camera ook het meest gebruikt bij een uitstap en bij foto's van mijn dochtertje en hond.
          Canon

          Comment


          • #6
            Re: raad bij aanvulling dsc hx100v nodig

            Oorspronkelijk geplaatst door jacky07 Bekijk bericht
            Ik heb zelf ook de Sony HX100V samen met de Sony A57.
            De bridge is gemakkelijker mee te nemen bij een pretpark bezoek of uitstap maar de A57 is inderdaad beter bij weinig licht (samen met een goede lens natuurlijk).
            Bij ons wordt de camera ook het meest gebruikt bij een uitstap en bij foto's van mijn dochtertje en hond.
            Welke lens gebruik je op uw sony?

            Comment


            • #7
              Re: raad bij aanvulling dsc hx100v nodig

              Oorspronkelijk geplaatst door raul09 Bekijk bericht
              Welke lens gebruik je op uw sony?
              soms helpt iets verder kijken weleens.....

              Sony Alpha 57 - Tamron 18-250mm - Sony 18-70mm - Sony 50mm f/1.8 - Tamron 17-50mm f/2.8
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

              Comment


              • #8
                Re: raad bij aanvulling dsc hx100v nodig

                sorry, geen sterkte van mezelf

                Comment


                • #9
                  Re: raad bij aanvulling dsc hx100v nodig

                  Oorspronkelijk geplaatst door raul09 Bekijk bericht
                  Welke lens gebruik je op uw sony?
                  De lens die ik het meest gebruik is de Tamron 17-50mm f/2.8. Deze lens is ideaal voor in huis (zonder flits).
                  Als we een uitstap maken of als we op reis gaan dan zit de Tamron 18-250 mm op het toestel. Zo heb ik een groot bereik en moet ik niet wisselen van lenzen. Wel is deze lens niet echt lichtsterk.
                  En de Sony 50mm f/1.8 gebruik ik als ik een mooie dof wil (bvb. bij portret: een scherp gezicht met een wazige achtergrond).
                  Zo zie je, iedere lens heeft zo zijn doelstelling.
                  Canon

                  Comment

                  Working...
                  X