Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 5Dmk3 instellingen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 5Dmk3 instellingen

    Ik ben pas in het bezit van de Canon 5Dmk3 met de 24-70L II lens.
    Tijdens het lezen van de manual heb ik gezien dat je specifiek per lens bepaalde instellingen kan doen.
    Heeft iemand hier ervaring mee, en zo ja, wil hij dan deze gegevens posten?
    Verder heb ik ook nog de 70-300 4/5.6 lens van mijn Canon 400D, gelukkig was dit een EF lens ipv EFs.

    Elke instellingen zijn welkom, want het is wennen om van zo'n 400d naar de 5D over te stappen.

    Maar het resultaat is enorm verbeterd questie ISO en scherpstelling.


    Alvast bedankt voor de komende hints.

  • #2
    Re: Canon 5Dmk3 instellingen

    Oorspronkelijk geplaatst door Duffy-16 Bekijk bericht
    Ik ben pas in het bezit van de Canon 5Dmk3 met de 24-70L II lens.
    Tijdens het lezen van de manual heb ik gezien dat je specifiek per lens bepaalde instellingen kan doen.
    Heeft iemand hier ervaring mee, en zo ja, wil hij dan deze gegevens posten?
    Verder heb ik ook nog de 70-300 4/5.6 lens van mijn Canon 400D, gelukkig was dit een EF lens ipv EFs.

    Elke instellingen zijn welkom, want het is wennen om van zo'n 400d naar de 5D over te stappen.

    Maar het resultaat is enorm verbeterd questie ISO en scherpstelling.


    Alvast bedankt voor de komende hints.
    en op welke instellingen heb je het dan?
    Zonder meer info van jouwentenwege van een mogelijks probleem dat je ervaart, is het moeilijk aan de 5d3 bezitters concrete mogelijkheden te geven.
    Ze kennen zomaar jouw ervaring, kennis & interessegebieden niet.

    Micro-Adjust AF? Dat is al in voege sinds de 50d. Als je lens op het correcte punt scherpstelt, moet je daar al niks aan veranderen.
    Website: http://www.svisimaging.be

    Comment


    • #3
      Re: Canon 5Dmk3 instellingen

      waarschijnlijk wordt er hier verwezen naar het finetunen van de lenzen. Zoek eens op de batterijtest of dergelijke die hier ergens rondwaren
      Albums
      Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

      Comment


      • #4
        Re: Canon 5Dmk3 instellingen

        Inderdaad, het gaat over de fijnafstelling in het menu "PER LENS".

        Interessegebied is alround met een voorkeur naar portretfotografie.
        Je kan er ook verschillende beeldstijlen selecteren, gewoonweg een diversiteit van instellingen.
        Het wordt nog veel leren welk de beste instellingen zijn voor portret, sport en landschapsfotografie.

        Alle tips zijn welkom.

        Comment


        • #5
          Re: Canon 5Dmk3 instellingen

          Micro adjusment kun je per objectief doen op minimum focal en max focal lenght. Dit gedaan bij alle objectieven. Hoe dit te doen staat in de handleiding of is te vinden op internet. Google staan paar handige instructie filmpjes.

          Beeldstylen gebruik ik iet. Fotografeer in RAW en vind het dan niet nodig om te gebruiken. Wat de beste instellingen zijn per type fotografie. Dit hang ook heel erg af van de situatie.
          Als je de basis beheerst van bijvoorbeeld Diafragma, Sluitertijd en ISO kom je een heel eind.

          Op youtube staan erg veel leuke filmpjes met goede uitleg. Bijvoorbeeld hier handige workshops

          Comment


          • #6
            Re: Canon 5Dmk3 instellingen

            Als je goeie foto's maakt, moet je daar niet in gaan foefelen me dunkt.
            Canon-man. Concerten en natuur.
            Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

            Comment


            • #7
              Re: Canon 5Dmk3 instellingen

              Je kunt de camera zo instellen dat hij specifiek voor de lens die er op zit de helderheid van de randen corrigeert alsook een chromatische correctie. Zie hiervoor pagina 147-149 van de handleiding.

              Comment


              • #8
                Re: Canon 5Dmk3 instellingen

                Alvast bedankt voor de info.

                Comment


                • #9
                  Re: Canon 5Dmk3 instellingen

                  Oorspronkelijk geplaatst door Reinier79 Bekijk bericht
                  Je kunt de camera zo instellen dat hij specifiek voor de lens die er op zit de helderheid van de randen corrigeert alsook een chromatische correctie. Zie hiervoor pagina 147-149 van de handleiding.

                  http://www.gebruikershandleiding.com...load_id=413113
                  Werkt alleen voor canon lenzen. Maar aangezien Duffy alleen maar canon materiaal heeft zal dit wel gaan.
                  Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

                  Comment

                  Working...
                  X