Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

fototoestel olympus sp-72ouz

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • fototoestel olympus sp-72ouz

    een goede week geleden aangekocht,als ik het toestel op auto zet om fotos te nemen,dan geeft hij een balk van een donkerdere kleurweer op het scherm,als ik hem dan op de computer bekijk zie je die lijn lopen,onder die lijn goede kleuren,bovendie dezelfde kleuren maar donkerder,doe ik iets verkeerd of sheelt er iets aan het toestel,nota;is alleen als ik binnen fotos neem.

  • #2
    Re: fototoestel olympus sp-72ouz

    Ik ben een aantal weken geleden iets tegengekomen wat een beetje lijkt op jou omschrijving. Ik gebruikte een Olympus toestel van iemand anders (om dat mijn batterij het liet afweten). Dat was niet met jou type camera, maar eigenlijk met een goedkoper toestel. Wat die camera probeerde was een Gradual Neutral Density Filter simuleren (gradual ND). Normaal gebruik je dat om de lucht wat donkerder te filteren omdat anders de wolken veel te wit zijn in vergelijking met de rest van het landschap. De auto modus blijkt niet zo vlot "een landschap" te detecteren. Bij mij sloeg deze filter enkel aan wanneer ik zelf in de schaduw stond (bv onder bomen) en tegen de zon fotografeerde. Aangezien er ook nog mensen op stonden gaf de filter een totaal fout beeld met hetzelfde effect dat je beschrijft, namelijk een eigenaardige tweedeling van het scherm met een donkerdere luchtstrook en een lichter voorgrondstrook. De bedoeling is dan dat je zelf de horizon mikt op de overgang tussen de twee rechthoeken op het schermpje bij een echte landschapsfoto. Ik heb dat auto gedoe afgezet aangezien het echt niet werkte in sommige situaties.
    Canon / Ubuntu / MacOSX / GIMP

    Comment


    • #3
      Re: fototoestel olympus sp-72ouz

      dank u voor de inlichting,maar bij mij is het binnenshuis dat dat toestel zoiets doet,als ik hem dan verzet op beaty,dan trekt hij perfect.

      Comment


      • #4
        Re: fototoestel olympus sp-72ouz

        zet het toestel op 1 van de 7 juiste opnamemodi voor het gebruik.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment

        Working...
        X