Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vuur

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vuur

    Na veel lezen toch beslist om me te registreren en een foto'tje te laten zien..


    ISO 3200, 55mm, f/5,6, 1/500

    Bobbejaanland - "The Battle" (de nieuwe paardenshow). Morgen ben ik weer in het park, deze keer met mijn nieuwe EF 50mm f1,8. Ik ben al 2 dagen bezig met volop lezen over camera instellingen, hopelijk krijg ik dan ook wat leuke scherpe beelden van de paarden..

    Deze is een maandje geleden genomen (als ik me niet vergis op Sport stand met de 18-55 kit lens) en ik kan me eerlijk gezegd niet herinneren of ik hier nog nabewerking op heb gedaan. (Momenteel beperkt zich dit nog tot "Auto adjust" in Pixelmator. Hier moet ik nog wat op oefenen. )


    -- edit (na de tip van y-cam) --

    En nu ik toch bezig was, nog 1tje van dezelfde dag..

    ISO 3200, 55mm, f/5,6, 1/640

    Ik kon niet kiezen welke van de 2 ik wou plaatsen, dus nu toch maar snel de 2de erbij gezet..
    Last edited by dsoffers; 29 juni 2013, 22:23.
    Canon 550D - Canon EF 50mm f/1.8 II - Canon EF-S 18-135mm F/3.5-5.6

  • #2
    Re: Vuur

    Niet de gemakkelijkste situatie om mee te beginnen ...

    Puur qua compositie doe je er goed aan je onderwerp niet centraal te plaatsen, maar ene beetje te decentreren, ongeveer op 1/3, en ervoor te zorgen dat je onderwerp kijkruimte heeft. hier zou je de compositie kunnen verbeteren door het linkerdeel er af te snijden: da komt je onderwerp alvast minder centraal en ben je gelijk van de lelijke lichtvlekken verlost.
    Niet geschoten is altijd mis ...

    Betreden op eigen risico - de directie is niet aansprakelijk voor gebeurlijke ongevallen.

    Comment


    • #3
      Re: Vuur

      Na het uploaden dacht ik ook al dat ik hem beter even had bijgesneden.. Bij deze toch maar even gedaan. De bijgewerkte foto staat in de 1ste post.
      Canon 550D - Canon EF 50mm f/1.8 II - Canon EF-S 18-135mm F/3.5-5.6

      Comment


      • #4
        Re: Vuur

        Welkom op dit verslavende forum
        Ik vind het al echt lef hebben om met zo een foto binnen te komen.
        Heel goed dat je al zelf zag na het uploaden dat je beter wat had bijgesneden.

        Heel veel oefenen, lezen, uitproberen gewoon in de manuele stand.
        Heb nog zoveel te leren :)

        Comment


        • #5
          Re: Vuur

          Is inderdaad niet het simpelste waar je hier mee binnen komt. Goede start!
          Welkom en veel plezier...oh ja...en nu en dan ook wel eens wat frustratie

          Groetjes
          Marc
          Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

          Comment


          • #6
            Re: Vuur

            ook van mij een dikke welkom met je toffe foto's
            dat beloofd...
            ik probeer...
            mijn Fijsboecq en mijn flickr

            Comment

            Working...
            X