Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dringend hulp gevraagd eos 50d lijmresten folie op display

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Dringend hulp gevraagd eos 50d lijmresten folie op display

    Ik heb een 2de hands 50d gekocht vandaag wilde folie eraf halen van het scherm, want er waren vreselijke krassen op. Nu zijn er allemaal lijmresten op het scherm die er niet afgaan. Weer iemand hoe deze er kunnen afgaan? Zie alle foto's nu wazig op het scherm

  • #2
    Re: Dringend hulp gevraagd eos 50d lijmresten folie op display

    Met Duck tape heb ik ooit lijmresten verwijderd van stickers die op mijn motorfiets gekleefd waren.
    Kleef de tape gewoon op die lijmresten, en trek die er terug af.
    Gewoonlijk blijft er dan een beetje van de lijmresten aan de tape kleven.
    Dit herhaal je tot alle lijmresten aan de tape hangen in plaats van op het scherm.

    Maar ik kan niet garanderen dat dit hier ook helpt, en ook niet dat je niets beschadigt door elke keer terug aan dat beschermglaasje te trekken met de tape.
    Het is dus op eigen risico...

    Ik heb de indruk dat die beschermfolies meer kwaad doen dan goed.
    Op mijn camera's heb ik nog nooit zo'n beschermfolie gebruikt, en bij geen enkele camera die ik achteraf terug verkocht heb zaten er krassen op het schermpje.
    Volgens mij zijn die schermpjes toch voldoende krasbestendig om ervoor te zorgen dat die bij normaal gebruik krasvrij blijven.
    Als een camera valt, dan zal zo'n folie ook niet veel helpen als die met het scherm op iets scherp valt.
    Met een extra laag op het scherm zal de zichtbaarheid ook niet verbeteren (zeker niet als er veel omgevingslicht is).
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Dringend hulp gevraagd eos 50d lijmresten folie op display

      Isopropanol is ook geschikt als lijmrestenoplosser ... eventueel brandspiritus (gedenatureerde ethanol met water en nog enkele procenten andere dingen zoals ethanol, aceton en pyridine).
      Zie ook het nut van die beschermfolies niet in ... behalve voor de handelaar
      Recent nog zo'n topic geweest ... hopelijk weer niet dat de lijmlaag het scherm heeft aangetast ...

      Comment


      • #4
        Re: Dringend hulp gevraagd eos 50d lijmresten folie op display

        Met een product om nagellak te verwijderen lukt het ook, denk ik.

        Comment


        • #5
          Re: Dringend hulp gevraagd eos 50d lijmresten folie op display

          Ik zou isopropanol gebruiken, disolvant zeker niet bevat aceton.
          Metanol is ook een alternatief en wasbenzine is ook een alternatief.

          MVG, Jeff C.
          Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

          Comment


          • #6
            Re: Dringend hulp gevraagd eos 50d lijmresten folie op display

            Oorspronkelijk geplaatst door OpaJM Bekijk bericht
            Met een product om nagellak te verwijderen lukt het ook, denk ik.
            Zeker niet doen, dit beschadigt met zekerheid je schermpje en alle ander kunststof in de nabijheid, isopropanol is zachter dit zit ook vaak in spuitbussen die je gebruikt om glas/spiegels te reinigen.
            'Het leven is een korte-termijnproces met een onvermijdelijke deadline'

            Comment


            • #7
              Re: Dringend hulp gevraagd eos 50d lijmresten folie op display

              Is weer in orde het blinkt mooi nu. Wel een gek die die folie erop heeft gezet

              Comment


              • #8
                Re: Dringend hulp gevraagd eos 50d lijmresten folie op display

                Oorspronkelijk geplaatst door Angres Bekijk bericht
                Is weer in orde het blinkt mooi nu. Wel een gek die die folie erop heeft gezet
                En hoe heb je het nu gedaan? Kan interessant zijn voor anderen die hetzelfde probleem hebben.
                Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
                Fujifilm X100V - Sony RX100M3

                Comment


                • #9
                  Re: Dringend hulp gevraagd eos 50d lijmresten folie op display

                  Een flesje van hg stickerverwikderaar.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Dringend hulp gevraagd eos 50d lijmresten folie op display

                    Oorspronkelijk geplaatst door Angres Bekijk bericht
                    Een flesje van hg stickerverwikderaar.
                    en lees de samenstelling eens ...

                    Comment


                    • #11
                      Re: Dringend hulp gevraagd eos 50d lijmresten folie op display

                      Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
                      Ik zou isopropanol gebruiken, disolvant zeker niet bevat aceton.
                      Metanol is ook een alternatief en wasbenzine is ook een alternatief.

                      MVG, Jeff C.
                      Je MOET die disalvont nemen zonder aceton die is niet zo aggressief en toch zo goed. Methanol lukt ook zeer goed.


                      Is reeds opgelost zie ik nu.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Dringend hulp gevraagd eos 50d lijmresten folie op display

                        Oorspronkelijk geplaatst door Angres Bekijk bericht
                        Een flesje van hg stickerverwikderaar.
                        Duur flesje denk ik voor wat er in zit .
                        Ik gebruik voor zulke dingen gewone benzine , makkelijk uit de bidon van de grasmachine.
                        Zelfs voor op mijn auto ; vlekken en spatten van wegenwerken op de onderkant van de deuren, bumpers .
                        Ook op vishengels , en die zijn gevernist , kan geen kwaad.
                        Dit even ter info

                        Comment


                        • #13
                          Re: Dringend hulp gevraagd eos 50d lijmresten folie op display

                          Dit heb ik gisteren om mijn D800E gemonteerd.

                          In elk geval veel beter dan het plastieken kapje dat over de display steekt. Indien nodig, met tandenflos weer weg te halen. Eventuele lijmresten te verwijderen met "Eclipse"
                          Leeft en LAAT LEVEN !

                          Comment

                          Working...
                          X