Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Geen digitale maar effe er een vraagje over

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Geen digitale maar effe er een vraagje over

    omdat er bijna geen analoge foras meer bestaan , wil ik het hier eens vragen


    ik heb hier nog een Olympus is 200 liggen met extra lens . ik zou deze graag verkopen , maar ik weet niet hoeveel ik er nog kan voor vragen ( eigenlijk of ik er nog wel iets VOOR KAN krijgen )
    Minolta Dimage Z2 | GT Lens 1:2.8-3.7 | 38 - 380 mm

  • #2
    tuurlijk kun je er iets voor vragen.

    maar voor anologe toestellen is veel minder vraag naar gekomen.
    ik heb b.v ook nog een fujifilm compakt camera liggen.
    wel anoloog maar met 3x digitalezoom,digitale teller,etc
    maar je krijgt er weinig meer voor.

    digitaal is de toekomst. je koopt voor een kleinbedrag al een canon 3000v anologe reflexcamera (dacht dat ie zo heet).1/4 van het geld van een 300d kost

    nieuw kost die al niet veel dus ja wat kun je vragen voor een 2e hands anoloog.

    het leven is hard
    FZ10 35-420mm leica lens met IS en een f2.8 all the way
    Canon EOS600d

    Comment


    • #3
      Originally posted by r.marijnissen
      3000v anologe reflexcamera (dacht dat ie zo heet).

      Gewoon "Reflex(camera)" of SLR (Single Lens Reflex)is normaal voor elke fotofiel duidelijk genoeg. Het onderscheid met een digitaal toestel wordt enkel gemaakt door er D of "digitaal" bij te voegen "Digitale Reflex(camera)" of DSLR (Digital Single Lens Reflex). BTW, van een DDLR heb ik nog niet gehoord! (Digital Double Lens Reflex) Of bestaat dat ook al?

      Comment


      • #4
        ik leg het gewoon even duidelijk voor hem uit

        zodat hij het snapt
        FZ10 35-420mm leica lens met IS en een f2.8 all the way
        Canon EOS600d

        Comment


        • #5
          @ r.marijnissen
          Sorry, ik wou je niet aanvallen hoor!

          @Sphere²
          Ik zou zeggen, kijk eens rond op zoekertjes-sites. Ik zag zonet enkele zoekertjes waar men voor de OLY IS 200 tussen de € 40 en de €50 vraagt. Maar het is twijfelachtig of je hem aan die prijs kan verpatsen. Veel kopers voor een niet-digitaal toestel zijn er niet meer, en ik vrees dat de meesten (het zijn dikwijls echte fraeks) hun neus zullen ophalen voor jouw toestel. Het is weliswaar wel een SLR, maar heeft GEEN verwisselbare lenzen en dat maakt het mi onaantrekkelijk op de tweedehandsmarkt.
          Ikzelf heb één van mijn Nikon F601's een tijdje aangeboden, maar het hoogste bod was een schamele € 125, zodat ik besloten heb hem zelf te houden (hoewel ik 2 van die toestellen heb en ze nauwelijks nog gebruik)

          Comment


          • #6
            beste pcwiet , het is toch wel met verwisselbare lenzen ?
            Minolta Dimage Z2 | GT Lens 1:2.8-3.7 | 38 - 380 mm

            Comment


            • #7
              Originally posted by Sphere²
              beste pcwiet , het is toch wel met verwisselbare lenzen ?
              Hallo Sphere², heb jij het wel degelijk over de IS 200? De volledige IS-serie is met een ingebouwde zoomlens uitgebracht! zie ook: http://cf.olympus-europa.com/consumer/photogra/series.cfm?id=IS%2DSERIES De IS 200 staat hier niet meer tussen omdat het niet meer geproduceerd wordt, maar ik ken het toestel! Er bestaan voor de IS-serie wel extra tele- en groothoekconvertors die je op de lens kan schroeven.

              Bij mijn weten zijn het de OM-camera's die verwisselbare lenzen hebben bij Oly. Wellicht zitten hier wel Oly-bezitters, die dit kunnen bevestigen?

              Comment

              Working...
              X