Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 400D ism 2 externe studio flitsers

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 400D ism 2 externe studio flitsers

    Wie weet precies hoe ik een Canon 400D kan laten werken met 2 studioflitsers.

    Ik heb namelijk 2 softboxen gekocht, die werken prima! Heel mooi enz
    Alleen lukt het niet om ze met een draad aan te sluiten. De Canon 400D heeft namelijk geen xync aansluiting.

    De flitsers kunnen echter draadloos als slave functioneren
    Er is wel een klein probleempje: de externe flitsers gaan af net voor of net na dat de foto genomen wordt... Resultaat: geen externe flits op de foto natuurlijk.

    Blijkbaar is dat een Canon probleem, iets met preflash dat een paar milliseconden voor de echte flash afgaat en deze triggert de slaves te vlug.

    Oplossing: 1 seconde belichtingstijd (...) of mirrorlockup en 2x flitsen (maar dat is ook geen oplossing, moet je met een timer prullen enz).

    Bij Coolblue zeiden ze 3x na elkaar dat het zeker zou werken... Ze zijn er nu nog een 4de keer over aan het nadenken, maar blijkbaar lopen er daar niet veel rond die er iets van afweten

    Dus, kan iemand me vertellen of ik deze set beter terugstuur of wat ik precies moet kopen om het werkende te krijgen? Liefst zonder mijn onboard flash te moeten gebruiken.

    Ik las dingen over hotshoes die je camera opbranden of wireless triggers. Maar een beetje concrete hulp zou ik apprecieren.
    Dank!

    Softboxen: http://www.camerashop.be/product/302...ssk-2200d.html
    Wat meer info: http://timvangoethem.com/coolblue.pdf

  • #2
    Re: Canon 400D ism 2 externe studio flitsers

    Oorspronkelijk geplaatst door timva1 Bekijk bericht
    De flitsers kunnen echter draadloos als slave functioneren
    Er is wel een klein probleempje: de externe flitsers gaan af net voor of net na dat de foto genomen wordt... Resultaat: geen externe flits op de foto natuurlijk.
    Cameraflits op M zetten dan is er geen voorflits.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: Canon 400D ism 2 externe studio flitsers

      Kijk, dat ik nu eens een antwoord!
      Probeer ik deze avond.

      Psst: http://photography-on-the.net/forum/.../t-393764.html
      Daar wordt wel beweerd dat het onmogelijk is om de preflash uit te schakelen. Maar we zien wel vanavond.
      Last edited by timva1; 28 juni 2013, 14:03.

      Comment


      • #4
        Re: Canon 400D ism 2 externe studio flitsers

        adapter kopen click om de kabel aan te sluiten

        of een setje radio triggers, dan heb je ook geen kabel nodig click, aansluitingen voor je flitsers zitten er bij.

        met beide oplossingen heb je geen interne flits meer nodig, wat beter is naturrlijk.
        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

        Comment


        • #5
          Re: Canon 400D ism 2 externe studio flitsers

          Oorspronkelijk geplaatst door timva1 Bekijk bericht
          Daar wordt wel beweerd dat het onmogelijk is om de preflash uit te schakelen. Maar we zien wel vanavond.
          Waarom zou als de flits op M staat er een voorflits verschijnen? Die dient voor eTTl metingen.

          Even links gescant en daar hebben ze het over de sync flash, noemen ze wel preflas, maar dit is eigenlijk de flits die afgegeven wordt als de sluiter open staat er wanneer de flitsen af moeten gaan.

          De preflashes worden afgegeven voordat de sluiter open gaat voor meet- en insteldoeleinden, van daar dat je flitsen te vroeg triggerden op deze preflashes.

          Als het werkt, kun je er een Nikon SG 3IR bijkopen dan levert de popup geen bijdrage aan het licht.
          Last edited by hjanssen; 28 juni 2013, 17:10.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

          Comment

          Working...
          X