Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hulp bij aankoop nieuwe camera

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hulp bij aankoop nieuwe camera

    Hoi Allemaal!
    Ik heb jullie hulp nodig bij het aanschaffen van een nieuwe spiegelreflex.

    Ik wil een toestel dat kwalitatief echt goed is, niet gewoon een spiegelreflex omdat het de goedkoopste is,
    het is ook vooral voor tijdens concerten te gebruiken en dan tijdens uitstappen naar bv disneyland enzo.
    Nu het duurste moet ook niet, ik weet bv dan de lens 70-200 2.8 voor concerten top is maar dat is totaal boven
    het budget! :P

    Ik kom van een canon 500D met 18-55 en 55-250 lens en daar was ik zeer tevreden over!

    Mijn budget is rond de 900€

    Ik heb mijn oog laten vallen op de canon 60D, lijkt jullie dit wat of zeggen jullie dat je voor dat budget een betere hebt of ?
    En dan weet ik ook niet wat lens ik erbij moeten nemen, ben aan het twijfelen tussen de 18-200 of 18-135


    Alvast super bedankt !!

    Nog een belangrijk punt: Hij moet savonds kunnen flitsen met verschillende lenzen op, niet zoals mijn nikon 1 als ik daar de 10-100 opzet en flits dan had ik op
    elke foto en schaduw!
    Last edited by Sandra004; 28 juni 2013, 12:28.

  • #2
    Re: Hulp bij aankoop nieuwe camera

    Ik zie nu ook de canon 700D, is deze wat of is de 60D beter?

    Comment


    • #3
      Re: Hulp bij aankoop nieuwe camera

      Wat voor concerten? Je mag hier niet zomaar overal foto's nemen, en het geluid van je sluiter kan ook storend zijn. Koop je misschien een externe flits. (kan ook een kleine, redelijk goedkope zijn, bv metz 36af). De flits op je toestel is echt niet zo geweldig om op een afstand van een paar meter nog licht te geven. Omdat een externe flits ook hoger boven camera en lens staat heb je minder snel een schaduw.

      Als je de 18-55 en 55-250 nog hebt, waarom zou je dan een 18-200 of 18-135 komen??? Dit overlapt enkel en is volgens mij weggesmeten geld. Kwalitatief boet je dan waarschijnlijk ook wat.

      Comment


      • #4
        Re: Hulp bij aankoop nieuwe camera

        Concerten van Belle Perez vooral en dan tijdens de zomer festivals
        Externe flitser is eigenlijk nog niet de bedoeling, bij de canon 500D heb ik nooit last gehad van schaduw op mijn foto's.
        De lenzen heb ik nietmeer want die is ondertussen verkocht :P
        Ik wil ook ne allround omdat ik het beu ben voor te wisselen van lenzen.

        Comment


        • #5
          Re: Hulp bij aankoop nieuwe camera

          Al gedacht aan systeemcamera?

          Voor mij is het grootste voordeel van dslr net de keuze aan lenzen. Anders heeft een dslr volgens mij niet zo veel 'nut'. Als je iemand in je omgeving kent met een dslr kan je misschien eens proberen en wat lenzen uitproberen voor je tot kopen overgaat.

          Comment


          • #6
            Re: Hulp bij aankoop nieuwe camera

            Zou je niet beter je 500D houden en nieuwe lenzen kopen in plaats van een nieuwe body?

            Comment


            • #7
              Re: Hulp bij aankoop nieuwe camera

              Oorspronkelijk geplaatst door Jefzor Bekijk bericht
              Zou je niet beter je 500D houden en nieuwe lenzen kopen in plaats van een nieuwe body?
              Dit is een goede optie , de aangegeven lenzen zijn geen verbetering op wat je had.

              Comment


              • #8
                Re: Hulp bij aankoop nieuwe camera

                Oorspronkelijk geplaatst door Sandra004 Bekijk bericht
                Concerten van Belle Perez vooral en dan tijdens de zomer festivals
                Externe flitser is eigenlijk nog niet de bedoeling, bij de canon 500D heb ik nooit last gehad van schaduw op mijn foto's.
                De lenzen heb ik nietmeer want die is ondertussen verkocht :P
                Ik wil ook ne allround omdat ik het beu ben voor te wisselen van lenzen.
                Als ik het goed begrijp heb je je huidige gear verkocht.
                Je wilt ook van het veranderen van objectieven af..

                Mijn bescheiden mening: misschien eens denken aan een niet-DSLR oplossing.... systeemcamera of zo (sony, nikon, olympus, canon) of een top-compact... Zal voor je budget zeker beter presteren dan een 60D met één van je voorgestelde objectieven die het bij weinig licht nauwelijks beter zal doen dan je -verkochte- gear.
                Canon EOS R6 systeemcamera met RF 50 1.8 STM + RF 25-105 F/4 IS 'L' USM, + EF-RF-adapters en een paar heel goede EF 'L' objectieven

                Comment


                • #9
                  Re: Hulp bij aankoop nieuwe camera

                  Ik had mij net de nikon 1 aangekocht ook met dezelfde gedachten als jullie,
                  nu het toetsel viel heel goed mee overdag alleen als ik binnen een foto wilde maken met de flits kreeg ik op elke foto een schaduw bij gebruik van de 10-100 lens,
                  had nikon gecontacteerd en dit zou perfect normaal zijn, njah dan hou ik het toch liever voor 1000 euro bij mijn spiegelreflex dat het wel super doet.
                  En van dat lenzen verwisselen is vooral omdat bv we waren naar anne familiedag in Bobbejaanland en dan waren ze terwijl mensen aan het optreden waren ook handtekeningen aan het uitdelen en dan moest ik elke keer wisselen, ook was bv dean van het podium gesprongen om met mijn mama te dansen, doordat ik de 55-250 ophad heb ik dit moment dus gemist doormiddel van de min afstand van de lens. En daar wil ik dus vanaf want de lenzen deden het idd goed maar ik miste veel te veel.
                  En waarom ik de 500 niet hou? Ik heb nu budget voor een andere dus wil ik ook wel weer een stap beter, de nieuwe camera's met het uitklapbaar scherm vind ik echt super! Vooral bijvoorbeeld bij foto's maken van het publiek, dit moet altijd 10x eerdat er 1 tegoei is snapje :P En de camera is trouwens verkocht ondertussen.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Hulp bij aankoop nieuwe camera

                    Ben gisteren bij fotokonijnenberg geweest, prima service en uitleg! Ben uiteindelijk gegaan voor de 700D + 18-200 lens!

                    Comment


                    • #11
                      Re: Hulp bij aankoop nieuwe camera

                      Veel plezier ermee!
                      Zelf heb ik ook een 18-250mm lens en ben er zeer tevreden mee omdat deze een groot bereik heeft en je inderdaad niet constant moet wisselen bij een uitstap of andere.
                      Canon

                      Comment

                      Working...
                      X