Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Itsy Bitsy Spider

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Itsy Bitsy Spider

    Ik kwam deze gisteren tegen tijdens mijn macro wandeling in het bos.
    IK blijf het toch enorm facscinerend vinden hoeveel detail je kan halen uit macro. Dat beestje is ocharme maar een halve cm groot...



    Spider by Yannick82, on Flickr

    Exif: f/11- 1/60 - ISO 800 - 90mm macro
    Last edited by Passero; 28 juni 2013, 09:06.
    http://www.yonaweb.be/passero
    Flickr Photostream

  • #2
    Re: Itsy Bitsy Spider

    Iedereen bang van een spinnetje of gewoon weinig over te zeggen?
    Heb ondertussen gevonden dat het hier om de komkommerspin gaat (vanwege de kleur en niet plaats waarop het zit )
    http://www.yonaweb.be/passero
    Flickr Photostream

    Comment


    • #3
      Re: Itsy Bitsy Spider

      Ik houd mijn kaken gesloten omdat ik van deze fotografie geen verstand heb.
      Van waardering geniet ik.
      Van kritiek leer ik.

      Comment


      • #4
        Re: Itsy Bitsy Spider

        Ik hou niet zo van spinnetjes, op foto kan dat er nog door
        Iso 800 is vrij hoog bij macro. Waarschijnlijk om F11 te kunnen gebruiken. Niet noodzakelijk om alles scherp te proberen krijgen bij macro. Bij insecten en spinnen moeten de oogjes wel scherp zijn. Je kan soms mooie resultaten behalen met net een deeltje scherpte en veel wazig te houden. Soms een beetje verder van je onderwerp af staan kan je al meer scherptediepte geven zo dat je F getal wat kleiner kan en ook je iso naar omlaag kan halen. In een bos is het meestal vrij donker en bij macro heb je nog meer licht nodig omdat je dicht op je onderwerp komt dan om een gewone foto ergens van te maken. Zoek je onderwerpen eens in een iets lichtere omgeving of zorg voor extra licht. Als je foto heel erg scherp is kan je nog vrij ver croppen.
        Macro is veel vallen en opstaan, oefenen en nog eens oefenen. Veel foto's gaan in de vuilbak omdat er altijd wel iets tegenzit. Als je eens een goede maakt ben je daar dan ook dik tevreden mee. Al zijn niet al mijn macro's gelukt heb ik toch genoten van die kleine onbekende wereld terwijl ik bezig ben.
        Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.

        Comment


        • #5
          Re: Itsy Bitsy Spider

          Ik zou hem omdraaien. Heb je dat al eens geprobeerd? Wel een aparte kleurtoning gebruikt, of niet?
          Zal voor vaderdag volgend jaar ook eens een macrolensje vragen, want nu heb ik er ook te weinig zicht op. Ken er ook niet zovee van. De een vindt dichtbij heel leuk en de ander kiest dan weer voor een wat ruimtelijker composite.

          Comment


          • #6
            Re: Itsy Bitsy Spider

            Het groen van de spin op de groene BG met die dunne witte draadjes doen het hem hier, speciaal.
            fotosite

            Comment


            • #7
              Re: Itsy Bitsy Spider

              Bedankt.

              @Beelder: Ik heb hem nog niet proberen omdraaien. Ik heb er eigenlijk ook niet aan gedacht gewoon omdat die zo hing. Zal het eens proberen morgen.
              Wat de kleuren betreft, die zijn zo origineel als maar kan zijn Dat vind ik zo leuk aan macro. Je kijkt naar iets maar je ondekt pas later op de pc (of als je zoomt op je toestel) wat voor kleuren er allemaal zijn.
              http://www.yonaweb.be/passero
              Flickr Photostream

              Comment

              Working...
              X