Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hack je 300D naar een 10D....

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hack je 300D naar een 10D....

    http://slashdot.org/articles/04/06/02/004258.shtml?tid=137&tid=164&tid=185


    ik weet niet in hoeverre dit kan maar misschien intressant voor diegene die er veel verstand van hebben.

    EIGEN RISICO !
    ***Canon 350D en een variatie aan glaswerk van 10 tot 300mm***

  • #2
    Is hier al een paar keer aan bod geweest. Een aantal 300D BD-ers gebruiken trouwens al een aantal van die hacks (Veijito, etc...).
    Canon 10D, glass, flashes & extra's
    Fuji S602Z & extra's
    www.CooMa.be BD0176BE

    Comment


    • #3
      okay.. op slashdot was het vandaag gepost, wist niet of het al bekend was
      ***Canon 350D en een variatie aan glaswerk van 10 tot 300mm***

      Comment


      • #4
        idd CooMa:

        scroll down @


        mvg,
        Z900
        Canon 80D+1DMII 50MK1/70-200 2.8/400 5.6 // Sigma 15FE/50-500 // Tamron AF SP 90 2.8/28-75 2.8 Di // Kenko AF Pro 300 1,4x TC

        Comment


        • #5
          Voor alle duidelijkheid:

          Er is een nieuwe firmware opgedoken van Waisa (de Russishe kraker). Deze firmware was enkel alleen bedoeld ter "beta test", maar één van de testers heeft zich niet kunnen inhouden en hem verspreid.

          Deze laatste firmware bevat een aantal wijzigingen die de vorige firmware nog niet had. DE belangrijkste:
          - MLU (mirror lock up)
          - focus modes vrij te kiezen via enkele toetsen.
          Omwille van deze twee wijzigingen wordt het nu al "de 10D firmware" genoemd. Er zijn immers geen fuctionele verschillen meer over nu (wel buffergrootte, etc... natuurlijk...).

          OPGELET! Deze tweede wijziging bevat een bug; je kan hem op AI servo zetten, maar dan lukt het niet om plaatjes te nemen (afdrukken werkt niet). Plaatjes nemen nadat je een andere focus mode hebt gekozen gaat echter wel.

          OPGELET NO. 2! Er is alvast één persoon die problemen meldde met deze firmware: zijn "SET" knop doet het niet meer. Hoogst vervelend, want hij kan ook de originele firmware niet meer laden (daar heb je ook de SET knop voor nodig). Voorlopig is dit een alleenstaand geval (het kan even goed zijn dat zijn button gewoon kapot is).

          Mijn raad is: wees voorzichtig, en laad deze laatste versie nog niet in. Het is niet voor niks een BETA VERSIE.

          De firmware versie die ik draai, en ook Sven denk ik (aka Vejito) is de laatste "officiële" hacked firmware. Deze unlocked het custom functions menu, laat FEC toe, en heeft niet de red-eye led die voortdurend flikkert (een bugje van de vorige hacked versie).
          http://www.theafricabug.com

          Comment


          • #6
            [I]Originally posted by Jochen

            De firmware versie die ik draai, en ook Sven denk ik (aka Vejito) is de laatste "officiële" hacked firmware. Deze unlocked het custom functions menu, laat FEC toe, en heeft niet de red-eye led die voortdurend flikkert (een bugje van de vorige hacked versie).

            Zou je van deze hack mij de link kunnen geven + de eventuele beschrijving?

            Alvast bedankt.

            Gr Motordigitaal
            Gr Motordigitaal
            www.motordigitaal.nl & www.eosstock.com

            Comment


            • #7
              Originally posted by motordigitaal
              [I]Originally posted by Jochen

              De firmware versie die ik draai, en ook Sven denk ik (aka Vejito) is de laatste "officiële" hacked firmware. Deze unlocked het custom functions menu, laat FEC toe, en heeft niet de red-eye led die voortdurend flikkert (een bugje van de vorige hacked versie).

              Zou je van deze hack mij de link kunnen geven + de eventuele beschrijving?

              Alvast bedankt.

              Gr Motordigitaal
              Euh... de link heb ik niet meer... maar stuur me een mailtje (dat gaat naar m'n email thuis), dan zet ik de firmware even online voor je.

              Wat de beschrijving betreft; je krijgt gewoon een menu méér, dat van de custom functions. Voor een uitleg hierover kijk je best in de handleiding van de 10D (de pdf is overal te vinden op het web). Opgelet: sommige custom functions werken niet, maar de meeste wel. De reden waarom ik hem geladen heb; ik wou kunnen shooten in RAW+JPEG fine, en dat kan je zetten dmv één van die functions. En zoals ik al zei: FEC (flash exposure correction) zit er ook in.

              Nog een nieuwtje over de nieuwe "beta" firmware; die kan ook ISO 3200 blijkbaar.
              http://www.theafricabug.com

              Comment


              • #8
                [i

                Wat de beschrijving betreft; je krijgt gewoon een menu méér, dat van de custom functions. Voor een uitleg hierover kijk je best in de handleiding van de 10D (de pdf is overal te vinden op het web).

                Alvast bedankt.

                10D handleiding (en meerdere) is geen probleem die had ik al.

                PS, is dit dan al nummer 4?
                Gr Motordigitaal
                Gr Motordigitaal
                www.motordigitaal.nl & www.eosstock.com

                Comment


                • #9
                  Originally posted by motordigitaal

                  PS, is dit dan al nummer 4?
                  Gr Motordigitaal
                  Effe tellen ...yep. De eerste bevatte slecht 2bits change om de FEC te laten werken dacht ik. De volgende had alle custom functions enabled. De derde idem, maar blinking redeye led was weg. En nu deze...
                  http://www.theafricabug.com

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Jochen
                    Voor alle duidelijkheid:

                    OPGELET NO. 2! Er is alvast één persoon die problemen meldde met deze firmware: zijn "SET" knop doet het niet meer. Hoogst vervelend, want hij kan ook de originele firmware niet meer laden (daar heb je ook de SET knop voor nodig). Voorlopig is dit een alleenstaand geval (het kan even goed zijn dat zijn button gewoon kapot is).
                    Er zijn op dpreview weer wat berichtjes over dit probleem gepost, en nu is het zeker dat het NIET aan deze versie kan liggen. Hij heeft nooit de mogelijkheid gehad om deze versie te gebruiken !
                    Het probleem deed zich voor tijdens de versie met de NO REDEYE.

                    Dus probleem 2 is bij deze alvast opgelost...
                    Ik wacht zelf inderdaad nog wel op de originele release. want nu komen er toch wel interresante funkties bij !
                    Canon 60D / Sigma ex 150mm 2.8 macro / Canon 28-105 F4 / Bigma 50-500 / Lowepro Minitrekker /

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by mauske

                      Er zijn op dpreview weer wat berichtjes over dit probleem gepost, en nu is het zeker dat het NIET aan deze versie kan liggen. Hij heeft nooit de mogelijkheid gehad om deze versie te gebruiken !
                      Het probleem deed zich voor tijdens de versie met de NO REDEYE.

                      Dus probleem 2 is bij deze alvast opgelost...
                      Ik wacht zelf inderdaad nog wel op de originele release. want nu komen er toch wel interresante funkties bij !

                      Haa da's goed nieuws! Zo ver heb ik de thread waarschijnlijk niet gevolgd...
                      http://www.theafricabug.com

                      Comment


                      • #12
                        Mail even naar Vejito.
                        Hij heeft zijn D300 gehackt (met succes) naar D10 (in beperkte mate).
                        Het is een IT'er, hij weet waarover hij praat.

                        Veel succes.

                        Comment


                        • #13
                          Even een kleine correctie (en een bedenking):

                          Met geen enkele softwarematige update kun je een 300D naar een 10D upgraden (helaas, want dat zou wel mooi zijn). Canon gebruikt voor de 300D een goedkoper fabricageprocedé voor de daarin gebruikte sensor. Dat betekent niet dat dit een slechte sensor is, maar oa wat betreft ruis worden er wat (kleine) concessies gedaan. En die zijn helaas niet softwarematig te corrigeren (eh nou ja, met goede instellingen in neat image en consorten buiten de cam om toch ook wel, maar die zijn ook weer op een 10D te gebruiken).

                          Maw: Om te voorkomen dat mensen straks gaan denken dat je een 300D kunt kopen en dat je met een patch dan exact een 10D hebt: Nee. Je kunt met die patch wel bepaalde functies van een 10D op een 300D krijgen die er eerst niet waren.

                          En toch nog even een waarschuwing: Er worden zo hier en daar toch problemen met die patches gemeld. Er zijn talloze gebruikers die ze hebben toegepast zonder problemen (zeggen/denken ze), maar er zijn er ook die ze wel hebben. En ik ga persoonlijk ook niet af op iemand die zegt dat na upgrade X zijn camera nog steeds even goed is. Ik weet niet wat voor normen die persoon hanteert, dus niet geconstateerde problemen wil niet zeggen dat ze er niet zijn. Ik zeg dus niet dat je die patches niet moet gebruiken, maar bij al die patches staat niet zonder reden dat het voor eigen risico is, dus dat wil ik nog maar eens onderstrepen

                          Comment


                          • #14
                            Toch een kleine opmerking. Al deze functies zitten in mijn camera maar zijn niet geactiveerd. Door de firmware aan tepassen kun je er sommige gebruiken zoals FEC; . Het is voor canon vele duurder om nieuwe chips te maken dan de bestaande wat aan te passen. Ik denk dat er niet veel anders in zit dan bij ne DUURDERE D10.

                            Als Canon onderbetaling deze functie's kan activeren met een simpele firmware dan ben ik bereid dit te doen. Maar Canon ontwikkeld liever nieuwe toestellen dan de verkochten te verbeteren. :-(.

                            Leve de HACK en de Russen !!!!

                            Mvg,
                            Patrick

                            Comment


                            • #15
                              Erik,

                              De sensor en de digic processor zijn in beide toestellen gelijk hoor. Allee, dat lees ik toch overal...

                              Wat wel verschilt is bvb. de buffergrootte, de behuizing, enz...

                              Met deze laatste patch maak je "softwarematig" van je 300D een 10D. Echter niet "hardwarematig"; dus wat niet op de 300D zit kan je ook niet activeren natuurlijk.

                              Ik ben akkoord wat betreft het feit dat je moet voorzichtig zijn met die hacks. Echter: ik heb nog geen échte problemen gezien met die firmwares. Wat ik wel vind is een pak posts van mensen die de dénken dat ze met problemen zitten, maar dan blijkt steeds dat het om "user-errors" gaat die makkelijk te corrigeren zijn.

                              Er is ook nog geen enkel geval geweest van "camera-schade die door de hacks werd veroorzaakt" en/of "herstellingen onder garantie die door Canon werden geweigerd wegens de verkeerde firmware"... maar er is inderdaad voor alles een eerste keer...



                              http://www.theafricabug.com

                              Comment

                              Working...
                              X