Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Flitser: Sony/TwinLink/Jinbei

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Flitser: Sony/TwinLink/Jinbei

    Ik heb een Sony A65 camera met twee Sony flitsen die draadloos kan werken door de Sony onboard flash.
    Maar in veel gevallen triggert de externe flash niet omdat hij de trigger flash niet ziet (bvb teveel zonlicht)

    Uiteindelijk heb ik een TwinLink remote trigger gekocht met een tussenstukje voor de zender Sony->TwinLink en dat werkt prachtig.
    Ik heb eveneens een normale connector-> Sony gekocht om zo mijn Sony flitsen te triggeren via die TwinLink.
    De zender werkt, want ik zie mijn studio flitsen triggeren maar mijn Sony flitsen weigeren gewoon te flitsen.
    Mijn vermoeden is dat het een soort van bescherming is van Sony om enkel op een Sony toestel te werken.

    Uiteindelijk wil ik naar de toekomst toe weg van Sony en nu al beginnen te investeren in een nieuwe flash die op die TwinLink zal werken.
    Ik heb nu twee mogelijkheden. Kies een Canon/Nikon flash die ik enkel via de Twinlink zal gebruiken in combinatie met mijn Sony fototoestel.
    Die ik dan later op mijn Canon/Nikon kan gebruiken.

    Of ik kies iets als dit: Jinbei Discovery DC-600 Flitsset

    Dit is even duur als een Canon/Sony/Nikon flash

    Ik weet niet of Jinbei een goed merk is.
    Het doel is een externe flash hebben die op de TwinLink remote werkt en die ik in the field kan gebruiken (binnen en buiten de studio).
    Het voordeel van die Jinbei is dat het al een onderdeel kan zijn van mijn studio setup en onafhankelijk van gelijk welke camera.

    Wat zijn jullie ideeën?

  • #2
    Re: Flitser: Sony/TwinLink/Jinbei

    laat je keuze niet afhangen van een trigger... die kosten vandaag niets (setje RF602 20€)... lees de sticky eens van't strobist forum: click, misschien vind je hier wel antwoorden...
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

    Comment


    • #3
      Re: Flitser: Sony/TwinLink/Jinbei

      die twinlinks zijn manuele radiotriggers vermoed ik?

      je kan dan simpelweg ook opteren voor een goedkope manuele flits van youngnuo, die beginnen bij 35 euro voor de 460 II & 50 euro voor de 560
      dit hoeven geen dure canon/nikon flitsen te zijn. je bepaalt toch zelf de flitskracht die er moet gegeven worden

      altijd welkom om hier eens te komen kijken wat ik bedoel en welke flitsen ik over spreek
      Website: http://www.svisimaging.be

      Comment


      • #4
        Re: Flitser: Sony/TwinLink/Jinbei

        Ik heb al meerder keren dit soort discussies op Dyxum.com zien passeren, zoek alvast op't woord wireless en trigger, je zal wel iets vinden zeker - ga daar alvast 's uw licht opsteken. Als je tegen 't wachten kan - kan je vaak rechtstreeks in China zeer betaalbare wireless sets kopen - zelfs met die speciale voet voor Sony/Minolta (die voet gaat er trouwens op termijn uit - er zijn adapters van Sony voor verkrijgbaar - voor de ref. - zoek op dyxum, google en u zal vinden).

        Het kan ergerlijk zijn dat die flashes niet afgaan, vaak is het een kleine instelling die je mag aanpassen.

        "Uiteindelijk wil ik naar de toekomst toe weg van Sony..." - dat is uw beslissing - maar besef wel dat zoiets neerpennen maakt dat Sony-gebruikers misschien minder welwillend gaan zijn om u te helpen. Je mag dat denken - maar 't is vaak beter als je hulp zoekt uw frustratie te verbergen.

        Comment


        • #5
          Re: Flitser: Sony/TwinLink/Jinbei

          Sony is zeker goed, maar als je studio werk wilt doen dan hang je vast aan Sony.
          Je hebt geen vrijheid in keus van 3rd party randapparatuur. Daarom wil ik richting Canon/Nikon.

          Ik heb de Twinlinks al. De receivers hebben een hotshoe. Ik vermoed dat dat een standaard hot-shoe is enkel 2 contacten.
          Maar mijn Sony flitsen weigeren met een tussenstukje op die receivers te werken. Ik had 2 Sony flitsen en 2 Studio flitsen maar kan die niet alle 4 tezamen gebruiken.
          De Sony interne flash geeft meerdere licht pulsen in draadloos mode waar de Sony flashes op reageren maar dan triggeren de studio flashes vooraleer ik mijn foto trek.
          Ik wou dan de 2 Sony flashes op de Twinlink receiver aansluiten (ik heb er 4) maar de Sony flashes weigeren te flitsen. (Ik heb al zo'n Chinees tassenvoetjes)

          Ik wil ergens een configuratie waar ik 2 studio flashes en 2 camera flashes heb. Die 4 zou ik dan in een studio kunnen gebruiken, terwijl in de field ik dan een camera flash zou gebruiken want is is meer mobiel. De Sony flits is goed maar bij veel zonlicht triggert die niet draadloos.

          Dus mijn idee is als ik toch naar Nikon/Canon zou gaan in de toekomst dan kan ik even goed nu al in een goede Nikon/Canon flits investeren die wel werkt op zo'n standaard hotshoe. (Wel dat is de theorie. Ik heb geen idee of die Twinlink reciver een Nikon/Canon/...)

          Ik ben er nog niet aan uit wat de meest efficiënte keus is.
          En nu heb ik nog deze keus: Jinbei Discovery DC-600 Flitsset (ik heb geen ervaring met de kwaliteit van Jinbei) wat ook een goed alternatief zou zijn misschien zijn er nog andere.

          Ik waardeer ieders feedback :-)

          Comment


          • #6
            Re: Flitser: Sony/TwinLink/Jinbei

            je gaat veel geld uitgeven om over te schakelen naar een ander merk terwijl er veel goedkopere oplossingen zijn voor je probleem want nu haal je duidelijk aan eigenlijk dat je de reportageflitsen enkel buiten wil gaan gebruiken maar de IR niet gaat wegens soms teveel zon en dus daar ook RF wil gebruiken

            wat een mogelijkheid is, is dat de tussenstukjes die je hebt voor de flitsen niet de juiste zijn of defect zijn.

            dus mogelijkheden:

            1: je zoekt eventueel iemand die wel werkende tussenstukken heeft
            2: je koopt goedkope manuele flitsen van youngnuo via ebay bvb (35 euro voor een 460-II & 50 euro voor een 560-I)
            3: die jinbei discoveryset kopen

            Jinbei is op zich een goed merk, ik maak gebruik van hun gewone studioflitsen en nog anderen hier op het forum ook.
            Doch ben je met zo'n set als jij daar aanhaalt veel minder mobiel dan met een reportageflits door het hoge gewicht.
            Ook denk ik dat je geen hoge gewichten op die gewone kop gaat moeten hangen om problemen te vermijden
            Website: http://www.svisimaging.be

            Comment


            • #7
              Re: Flitser: Sony/TwinLink/Jinbei

              Ja ik besef het dat omschakelen van merk veel geld zal kosten, daarom dat ik op zoek ben naar inspiratie van mensen met ervaringen.
              Moest ik superrijk zijn dan was er geen probleem.

              Nu ik hal al een goedkope flits gekocht van Metz 36AF-4N waar ik dacht met gewone grijze gels de lichtintensiteit te regelen.
              Nu in the field, mijn ervaring is dat een externe flits op een statief zowiezo zwaar zal zijn omdat je zandzakjes nodig hebt.
              De eerste keer dat ik een shoot buiten deed viel mijn flits op het statief al om door een beetje wind. De paraplu had de val gebroken.

              Dank voor jullie feed-back.

              Comment


              • #8
                Re: Flitser: Sony/TwinLink/Jinbei

                Oorspronkelijk geplaatst door Olaf Bekijk bericht
                Ja ik besef het dat omschakelen van merk veel geld zal kosten, daarom dat ik op zoek ben naar inspiratie van mensen met ervaringen.
                Moest ik superrijk zijn dan was er geen probleem.

                Nu ik hal al een goedkope flits gekocht van Metz 36AF-4N waar ik dacht met gewone grijze gels de lichtintensiteit te regelen.
                Nu in the field, mijn ervaring is dat een externe flits op een statief zowiezo zwaar zal zijn omdat je zandzakjes nodig hebt.
                De eerste keer dat ik een shoot buiten deed viel mijn flits op het statief al om door een beetje wind. De paraplu had de val gebroken.

                Dank voor jullie feed-back.
                externe flits op een statief zwaar?
                waar haal je dat vandaan?
                hoeveel weegt een flits met batterijen in? ne kilo, das niet zwaar op zich

                je denkt eerder verkeerd. je statief met flits valt op bij wind door de modifier en vooral zijn grootte ervan
                het is doordat je een paraplu er hebt opzitten, dat hij valt
                het is je paraplu die de wind pakt, een reportageflitsje neemt amper wind hoor
                niet dat het niet kan maar haal je paraplu weg en flits bare flash (wel harder licht & schaduwen) en het zal zo snel niet vallen hoor
                Website: http://www.svisimaging.be

                Comment


                • #9
                  Re: Flitser: Sony/TwinLink/Jinbei

                  Een van de andere problemen die ik heb met de Sony Flash is als ik die draadloos instel, dan kan ik niet met een lichtmeter de juiste flashmeting hebben.
                  De lichtmeter triggert op de eerste remote commando flash en niet de echte flash waar ik de foto mee trek.
                  Behalve als ik rechtstreeks op de flash zelf druk. (Ik zet de flash dan in manuele mode).

                  Ik wil dus echt af van Sony flashes naar de toekomst toe.

                  Nu morgen heb ik een field test.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Flitser: Sony/TwinLink/Jinbei

                    Beste Olaf,

                    Ik herhaal het nog 's - dit soort vragen zijn beschreven op Dyxum.com, met de beschrijving van de RF-triggers en alles - zodat je ook non-Sony/Minolta flashes kan gebruiken (zij het met beperkingen). En nee - ik ga hier niet de URL's zitten te plakken, als je een oplossing wil, zal je zelf ook moeite mogen doen.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Flitser: Sony/TwinLink/Jinbei

                      Ok dank voor de reacties.

                      Comment

                      Working...
                      X