Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

kattenkopje...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • kattenkopje...

    Kattenkopje...







    Last edited by Guschi; 27 juni 2013, 10:09. Reden: andere uitsnede

  • #2
    Re: kattenkopje...

    mooi scherp en goed belicht.

    Aangezien je hem toch krap kadert zou ik die strook wit rechts er ook afhalen zodat je puur kattenkop overhoudt.

    edit: verduidelijking van antwoord
    Last edited by y-cam; 26 juni 2013, 22:28.
    Niet geschoten is altijd mis ...

    Betreden op eigen risico - de directie is niet aansprakelijk voor gebeurlijke ongevallen.

    Comment


    • #3
      Re: kattenkopje...

      Dank je wel voor je reactie!
      Ik twijfelde om de onderkant korter te maken omdat dan de snorharen er dan niet meer op stonden.

      Comment


      • #4
        Re: kattenkopje...

        Heel mooi portret, maar in mijn ogen moet je niet iets van de onderkant afhalen.
        Een stukje rechts eraf, dat witte gedeelte.
        Heb nog zoveel te leren :)

        Comment


        • #5
          Re: kattenkopje...

          Oorspronkelijk geplaatst door y-cam Bekijk bericht
          mooi scherp en goed belicht.

          Aangezien je hem toch krap kadert zou ik die strook wit rechts er ook afhalen zodat je puur kattenkop overhoudt.

          edit: verduidelijking van antwoord
          Dank je wel voor de verduidelijking!
          Weg snijden tot bij het oor, misschien is het dan te krap?

          Comment


          • #6
            Re: kattenkopje...

            Oorspronkelijk geplaatst door Sproet Bekijk bericht
            Heel mooi portret, maar in mijn ogen moet je niet iets van de onderkant afhalen.
            Een stukje rechts eraf, dat witte gedeelte.
            Dank je Sproet!
            Ik had y-cam verkeerd begrepen

            Comment


            • #7
              Re: kattenkopje...

              Oorspronkelijk geplaatst door Guschi Bekijk bericht
              Dank je wel voor de verduidelijking!
              Weg snijden tot bij het oor, misschien is het dan te krap?


              Mogelijks wordt het te krap, maar dat witte hoekje bovenaan is ook niks. Ik denk dat het moet kunnen. The proof of the pudding ....
              Niet geschoten is altijd mis ...

              Betreden op eigen risico - de directie is niet aansprakelijk voor gebeurlijke ongevallen.

              Comment


              • #8
                Re: kattenkopje...

                Staat er mooi op dit poezebeest
                Aan samenstelling kan er nog wat gewerkt worden. (Heb het hier niet over bijsnijden...maar aandacht bij het nemen van de foto)

                Groetjes
                Marc
                Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

                Comment


                • #9
                  Re: kattenkopje...

                  mooi maar zou croppen tot beeldvullend.
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                  Comment


                  • #10
                    Re: kattenkopje...

                    Dank je wel Brombeer voor je reactie!
                    Als het kan graag een beetje meer uitleg bij "aandacht bij het nemen van de foto" 'k wil heel graag betere foto's leren maken!
                    Last edited by Guschi; 27 juni 2013, 09:35.

                    Comment


                    • #11
                      Re: kattenkopje...

                      Heel mooi de update, heb je al geprobeerd zonder het witte stukje? Benieuwd!
                      vriendelijke groeten, Sien

                      Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

                      Comment


                      • #12
                        Re: kattenkopje...

                        Oorspronkelijk geplaatst door Guschi Bekijk bericht
                        Dank je wel Brombeer voor je reactie!
                        Als het kan graag een beetje meer uitleg bij "aandacht bij het nemen van de foto" 'k wil heel graag betere foto's leren maken!
                        Is simpel hoor...je compo proberen maken vóór je afdrukt (hetzij in je zoeker hetzij met live view) dan hoeft er nadien weinig tot niets gecropt te worden. Dat ligt wel anders als je daar één of ander exemplaar uit het dierenrijk, in de vrije natuur probeert te knippen dat nogal veraf zit...of als er storende elementen zijn die je absoluut niet uit beeld kunt houden. In dit laatste geval kun je nog bewust selecteren voor het afdrukken waar je zinnens bent te snijden in hetgeen je noodgedwongen er bij moet nemen

                        Groetjes
                        Marc
                        Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

                        Comment


                        • #13
                          Re: kattenkopje...

                          Oorspronkelijk geplaatst door bommasien Bekijk bericht
                          Heel mooi de update, heb je al geprobeerd zonder het witte stukje? Benieuwd!
                          Geprobeerd, alleen de rechterkant bijsnijden geeft geen goed resultaat (volgens mij) de foto raakt zo helemaal uit verhouding.
                          Goede raad welkom!

                          Comment


                          • #14
                            Re: kattenkopje...

                            Dat was ook de reden waarom ik schreef: 'Aan samenstelling kan er nog wat gewerkt worden. (Heb het hier niet over bijsnijden.."
                            Aan deze valt er mi niet veel te snijden waardoor hij plots ongekende hoogtes zou halen...
                            Enige raad die ik nog zou durven geven...vergeet deze en maak hem eens opnieuw

                            TOEVOEGING:Alhoewel de laatste wel degelijk zijn charmes heeft...

                            Groetjes
                            Marc
                            Last edited by Brombeer; 27 juni 2013, 10:20. Reden: Toevoeging
                            Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

                            Comment


                            • #15
                              Re: kattenkopje...

                              Oorspronkelijk geplaatst door Brombeer Bekijk bericht
                              Is simpel hoor...je compo proberen maken vóór je afdrukt (hetzij in je zoeker hetzij met live view) dan hoeft er nadien weinig tot niets gecropt te worden. Dat ligt wel anders als je daar één of ander exemplaar uit het dierenrijk, in de vrije natuur probeert te knippen dat nogal veraf zit...of als er storende elementen zijn die je absoluut niet uit beeld kunt houden. In dit laatste geval kun je nog bewust selecteren voor het afdrukken waar je zinnens bent te snijden in hetgeen je noodgedwongen er bij moet nemen

                              Groetjes
                              Marc
                              Dank je wel Brombeer!
                              Klinkt zo eenvoudig zoals het hier staat, maar ik durf dat weleens vergeten, vooral als het een bewegend onderwerp is..

                              Comment

                              Working...
                              X