Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

westernpaarden

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • westernpaarden

    Als beginner is het mij nu eindelijk gelukt om een foto te plaatsen. Ik hou mij graag bezig met paarden fotograferen. Het zijn geen geposeerde foto's. Graag eens jullie mening. Ik zou graag meer levendige foto's hebben of wat spectaculairder.


    f/6.3
    1/640sec
    ISO-800


    f/8
    1/1000sec
    ISO-800
    135mm
    Last edited by evelynvancky; 29 juni 2013, 11:20.
    https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

  • #2
    Re: westernpaarden

    Vrij aardig gelukt voor je eerste foto's. Nog enkele beginnersfoutjes die je vlug zal kunnen verhelpen. Foto 1 paaltje dat uit het oor groeit vermijden.
    Zet er eens de exif onder, krijg je meer relevante technische tips voor je instellingen.
    Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.

    Comment


    • #3
      Re: westernpaarden

      deze heb je toch al eens geplaatst?
      Niet geschoten is altijd mis ...

      Betreden op eigen risico - de directie is niet aansprakelijk voor gebeurlijke ongevallen.

      Comment


      • #4
        Re: westernpaarden

        Foto 1 valt behoorlijk mee. Inderdaad misschien letten op de achtergrond, maar het zou niet geposeerd zijn, dus dan net iets moeilijker. Al stel ik me de vraag bij 'niet geposeerd' wanneer ik een gepoetst paard met hoofdstel te zien krijg.
        Wat zijn trouwens die lichte streepjes? Regendruppels? Rondvliegende haartjes?

        Foto 2 lijkt er me veel een beetje scherp, maar paard noch ruiter zijn scherp. Jammer, een serieus gemiste kans.
        Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

        Comment


        • #5
          Re: westernpaarden

          Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
          Foto 1 valt behoorlijk mee. Inderdaad misschien letten op de achtergrond, maar het zou niet geposeerd zijn, dus dan net iets moeilijker. Al stel ik me de vraag bij 'niet geposeerd' wanneer ik een gepoetst paard met hoofdstel te zien krijg.
          Wat zijn trouwens die lichte streepjes? Regendruppels? Rondvliegende haartjes?

          Foto 2 lijkt er me veel een beetje scherp, maar paard noch ruiter zijn scherp. Jammer, een serieus gemiste kans.
          ja, bij de eerste foto was het net aan het regenen. Het is niet geposeerd maar het was op een wedstrijd vandaar de gepoetste paarden.
          Foto 2 valt meer onscherp uit door het uploaden, heb ik de indruk... Kan natuurlijk zijn dat ik verkeerd scherp gesteld heb. Ik was op dat moment ook de camera aan het bewegen ofwel had ik scherp gesteld om het voorbij galopperend paard in beeld te krijgen. Het gaat ook allemaal razendsnel. Er zijn dikwijls veel gemiste kansen bij dit soort foto's. Maar toch bedankt voor het commentaar.
          https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

          Comment


          • #6
            Re: westernpaarden

            Oorspronkelijk geplaatst door y-cam Bekijk bericht
            deze heb je toch al eens geplaatst?
            Denk het niet, ik kreeg ze niet opgeladen en het is mijn eerste gelukte bericht, zodus.
            https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

            Comment


            • #7
              Re: westernpaarden

              Foto 1 heeft last van bruinzweem en BG.
              Foto 2 is niet scherp.
              mvg,
              Eddy
              Smaken verschillen

              Comment


              • #8
                Re: westernpaarden

                Oorspronkelijk geplaatst door y-cam Bekijk bericht
                deze heb je toch al eens geplaatst?
                yep...
                Forum voor testen en uitproberen in het algemeen, maar wel foto-gerelateerd. Je kan hier proberen of een koppeling naar een foto op uw site goed werkt, je eerste testfoto's met je nieuwe camera bekijken e.d.

                ----
                vind de eerste wel mooi.
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                Comment


                • #9
                  Re: westernpaarden

                  Vind de eerste de betere
                  Heb ooit eens voor een kennis een wedstrijd "Western riding" proberen fotograferen in een manege...
                  Heb daarvan opgestoken dat het licht abominabel is en als je geen verstand hebt van welke houding/pose de baasjes belangrijk vinden...je de voor hen beste momenten mist...
                  Om de foto's te maken terwijl het paard in de ankers gaat, bijna op zijn poep zit en het zand dat hoog de lucht in gaat te bevriezen heb je al flink wat licht nodig wat zonder externe flitsers ontbreekt in een manege.

                  Groetjes
                  Marc
                  Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

                  Comment


                  • #10
                    Re: westernpaarden

                    Oorspronkelijk geplaatst door Brombeer Bekijk bericht
                    Vind de eerste de betere
                    Heb ooit eens voor een kennis een wedstrijd "Western riding" proberen fotograferen in een manege...
                    Heb daarvan opgestoken dat het licht abominabel is en als je geen verstand hebt van welke houding/pose de baasjes belangrijk vinden...je de voor hen beste momenten mist...
                    Om de foto's te maken terwijl het paard in de ankers gaat, bijna op zijn poep zit en het zand dat hoog de lucht in gaat te bevriezen heb je al flink wat licht nodig wat zonder externe flitsers ontbreekt in een manege.

                    Groetjes
                    Marc
                    Paardensport in het algemeen, en dus niet enkel western, is niet eenvoudig. Je moet eigenlijk al zelf vertrouwd zijn met paardrijden, en dan nog het liefst een heel erg uitgebreide basiskennis van de desbetreffende tak binnen de sport te hebben, om de kans op deftige foto's te vergroten. En dan nog blijf je afhankelijk van het licht, je materiaal, de omgeving, de combinaties paard/ruiter, etc.
                    Zelfs op grote events is het aanwezige licht binnen soms nog aan de weinige kant.
                    Maar buiten, zelfs met iets minder goed weer en een niet al te lichtsterke lens, moet het toch wel lukken naar mijn gedacht. Zeker met de meer recentere camera's die vrij goed presteren op hogere ISO.
                    Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

                    Comment


                    • #11
                      Re: westernpaarden

                      Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
                      Paardensport in het algemeen, en dus niet enkel western, is niet eenvoudig. Je moet eigenlijk al zelf vertrouwd zijn met paardrijden, en dan nog het liefst een heel erg uitgebreide basiskennis van de desbetreffende tak binnen de sport te hebben, om de kans op deftige foto's te vergroten. En dan nog blijf je afhankelijk van het licht, je materiaal, de omgeving, de combinaties paard/ruiter, etc.
                      Zelfs op grote events is het aanwezige licht binnen soms nog aan de weinige kant.
                      Maar buiten, zelfs met iets minder goed weer en een niet al te lichtsterke lens, moet het toch wel lukken naar mijn gedacht. Zeker met de meer recentere camera's die vrij goed presteren op hogere ISO.
                      Kan ik me dik in vinden.
                      Heb het hier ooit al eens geschreven. Zat daar een dame die het voor "den brode" deed. Had een zestal flitsen hangen in de manege en iedere foto was alvast raak qua belichting.

                      Groetjes
                      Marc
                      Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

                      Comment


                      • #12
                        Re: westernpaarden

                        Het probleem met flitsen en paarden is dat die beesten nogal eens durven verschieten, met als gevolg dat de ruiters op jou beginnen schieten, met als gevolg dat je moet gaan lopen, met als gevolg dat je camera valt, met als gevolg....

                        in het kort: paarden zijn gevaarlijk.
                        FOMADEX - Bedrijfs en projectfotografie

                        Comment


                        • #13
                          Re: westernpaarden

                          Oorspronkelijk geplaatst door Jinkx Bekijk bericht
                          in het kort: paarden zijn gevaarlijk.
                          Alsook de ruiters (en ik kan het weten, ik ben zelf ruiter )
                          Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

                          Comment


                          • #14
                            Re: westernpaarden

                            Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
                            Alsook de ruiters (en ik kan het weten, ik ben zelf ruiter )
                            Ik ben ook ruiter. Inderdaad, het is soms zaak de paarden niet te laten schrikken want een camera met lens ziet er al afschrikwekkend uit en dan nog een flits erbij zou bij sommige paarden rare reacties kunnen veroorzaken. Je wilt ook de ruiter zijn proef niet verknallen voor een foto, hé. Maar paarden zijn overigens niet gevaarlijk, als je ze een beetje kent.
                            https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

                            Comment


                            • #15
                              Re: westernpaarden

                              Oorspronkelijk geplaatst door eddy007 Bekijk bericht
                              Foto 1 heeft last van bruinzweem en BG.
                              Foto 2 is niet scherp.
                              mvg,
                              Eddy
                              Wat doe ik dan best met die bruinzweem en wat bedoel je met BG?
                              https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

                              Comment

                              Working...
                              X