Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Shutter Priority Mode (D7000): witte foto's

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Shutter Priority Mode (D7000): witte foto's

    Gisteren probeerde ik overdag een rivier te fotograferen met een sluitertijd van 30 seconden. Het resultaat waren witte foto's. Nu vraag ik mijzelf af wat ik fout deed. Mijn toestel stond op een statief en de VR van de lens lag af. Wat zou de oorza(a)k(en) kunnen zijn?
    Ieperboog Verbeeldt: Portfolio van de Ieperboog. Alle tips zijn welkom!

  • #2
    Re: Shutter Priority Mode (D7000): witte foto's

    Oorspronkelijk geplaatst door Snaaip Bekijk bericht
    Gisteren probeerde ik overdag een rivier te fotograferen met een sluitertijd van 30 seconden. Het resultaat waren witte foto's. Nu vraag ik mijzelf af wat ik fout deed. Mijn toestel stond op een statief en de VR van de lens lag af. Wat zou de oorza(a)k(en) kunnen zijn?
    Je bent vergeten je ND filter aan te brengen.
    Website: cameraobschuura.nl
    Twitter: @CameraObSchuura
    FaceBook: Cameraobschuura

    Comment


    • #3
      Re: Shutter Priority Mode (D7000): witte foto's

      Oorspronkelijk geplaatst door Snaaip Bekijk bericht
      Wat zou de oorza(a)k(en) kunnen zijn?
      te veel licht.

      Wat was de sluitertijd van de opname direct ervoor of erna?
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: Shutter Priority Mode (D7000): witte foto's

        IK doe een gok ...... Overbelichting !

        Heb je het licht gemeten ?
        Met het huidige licht en zelfs nog met een vrij dichtgeknepen diafragma lijkt het me een onhaalbare tijd zonder ND filter.

        Kijk fotografie is niet echt moeilijk, maar het is wel erg meegenomen als je der "iets" van afweet, en zeker "licht" is een erg belangrijk iets
        om geslaagde foto's te krijgen.

        Ik kom weer is voor de pinnen met mijn bekende Quote :

        " Als je geen viool kan spelen, dan speel je ook op een Stradivarius vals "

        MVG, Jeff C.
        Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

        Comment


        • #5
          Re: Shutter Priority Mode (D7000): witte foto's

          Ja ondertussen wat gezocht op internet. Vermits dit compleet de eerste keer was, heb ik idd die filter over het hoofd gezien. Ik probeer die eens zo snel mogelijk aan te kopen. Bedankt voor de hulp!
          Ieperboog Verbeeldt: Portfolio van de Ieperboog. Alle tips zijn welkom!

          Comment


          • #6
            Re: Shutter Priority Mode (D7000): witte foto's

            Oorspronkelijk geplaatst door Snaaip Bekijk bericht
            Gisteren probeerde ik overdag een rivier te fotograferen met een sluitertijd van 30 seconden....
            waarom, wat wilde je met die lange sluitertijd bereiken..?
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

            Comment


            • #7
              Re: Shutter Priority Mode (D7000): witte foto's

              Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
              waarom, wat wilde je met die lange sluitertijd bereiken..?
              grt,bouk.
              Wel ik ben in verlof en het is het ideale moment om rustig eens van alles te proberen met mijn toestel. Zo deed ik deze nacht wat nachtfotografie. Gisteren wou ik eens effecten zoals deze verkrijgen:

              http://freebigpictures.com/wp-conten...river-flow.jpg
              Ieperboog Verbeeldt: Portfolio van de Ieperboog. Alle tips zijn welkom!

              Comment


              • #8
                Re: Shutter Priority Mode (D7000): witte foto's

                Om beelden te verkrijgen zoals in je voorbeeld heb je geen ND filter nodig en ook geen 30 seconden
                probeer is een aantal opnames tussen 1/30 ste 1/15 de en 1/5 sec te maken uiteraard op statief !

                MVG, Jeff C.
                Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                Comment


                • #9
                  Re: Shutter Priority Mode (D7000): witte foto's

                  of een zomerse fotografiecursus
                  EOS 10D - 40D - 7D II Glas 10-22S 17-40L 15-85S 70-300L 100-400L
                  EOS 10 Glas 28-105 70-210

                  Comment


                  • #10
                    Re: Shutter Priority Mode (D7000): witte foto's

                    Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
                    ........ je geen ND filter nodig en ook geen 30 seconden
                    probeer is een aantal opnames tussen 1/30 ste 1/15 de en 1/5 sec te maken uiteraard op statief !
                    denk het ook maar, het hangt ook af van de snelheid van het water.
                    ook de hoeveelheid omgevingslicht speelt een rol.
                    grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                    Comment


                    • #11
                      Re: Shutter Priority Mode (D7000): witte foto's

                      Weet je, ik woon in centrum Ieper en die staat gekend voor fonteinen en water. Ik probeer het eens!
                      Ieperboog Verbeeldt: Portfolio van de Ieperboog. Alle tips zijn welkom!

                      Comment


                      • #12
                        Re: Shutter Priority Mode (D7000): witte foto's

                        Oorspronkelijk geplaatst door Snaaip Bekijk bericht
                        Weet je, ik woon in centrum Ieper en die staat gekend voor fonteinen en water. Ik probeer het eens!
                        Doen ..... door te experimenteren ga je het meeste leren, om dan ook nooit te vergeten !
                        Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                        Comment


                        • #13
                          Re: Shutter Priority Mode (D7000): witte foto's

                          Je kunt dit ook bereiken door(timelaps als je camera dit heeft) ongeveer 60 foto's te maken, te laden in een stack en dan te middelen.

                          Werkt met water niet met molens en de methode is ook goe te gebruiken als 'tourist remover'.
                          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                          Comment


                          • #14
                            Re: Shutter Priority Mode (D7000): witte foto's

                            Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                            Je kunt dit ook bereiken door(timelaps als je camera dit heeft) ongeveer 60 foto's te maken, te laden in een stack en dan te middelen.

                            Werkt met water niet met molens en de methode is ook goe te gebruiken als 'tourist remover'.
                            Deze inbreng gaat bijzonder nuttig zijn voor TS, mede door zijn eenvoud in bewerking !
                            Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                            Comment


                            • #15
                              Re: Shutter Priority Mode (D7000): witte foto's

                              D7000 heeft dit. Nog nooit getest! Bedankt! Ik ben net terug, idd....nu lukt het. Wanneer ik HI zag staan wist ik al hoe laat het was. Alhoewel met belichtingcorrectie en met een beetje behulp van mijn Poli filter, op eerste zicht zag er het iets geslaagd uit. Ik zal eens alles goed bekijken. Maar eerst mijn dagelijkse 10 km lopen. Alvast bedankt voor de hulp. Ik heb reeds die filter besteld en hopelijk luk het ooit eens. Never give up!
                              Ieperboog Verbeeldt: Portfolio van de Ieperboog. Alle tips zijn welkom!

                              Comment

                              Working...
                              X