Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

kabel live view beamer

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • kabel live view beamer

    Hallo

    ik heb nog geen ervaring met filmen met mijn digitale spiegelreflex. Ik beschik over een canon eos 5D mark II en zou me willen verdiepen in het filmen hiermee. welke kabel heb ik nodig om een live view te sturen naar een beamer (of eventueel naar laptop die aangesloten is op beamer)

    En is het mogelijk om de film rechtstreeks te laten opnemen op de laptop ipv op de camera?

    groetjes
    Peter
    Canon eos 5D mark II, canon eos 400D + EF-S 17-85 , canon EF 50 F1.8 II , canon Ef 17-40 F4.0 L USM, canon EF 24-105 F4.0 L IS USM, canon EF 100-400 F4.5-5.6 L IS USM, manfrotto 055XPro-B + 808RC4

  • #2
    Re: kabel live view beamer

    Hdmi?
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

    Comment


    • #3
      Re: kabel live view beamer

      Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
      Hdmi?
      ja HDMI uiteraard, maar welk type want er zijn zoveel verschillende types.....
      Canon eos 5D mark II, canon eos 400D + EF-S 17-85 , canon EF 50 F1.8 II , canon Ef 17-40 F4.0 L USM, canon EF 24-105 F4.0 L IS USM, canon EF 100-400 F4.5-5.6 L IS USM, manfrotto 055XPro-B + 808RC4

      Comment


      • #4
        Re: kabel live view beamer

        Het is een HDMI die geschikt voor de fitting van je toestel (mini) en aan de andere kant een normale HDMI stekker.
        Je kan is gaan kijken op Dealextreme.com, onze Chinese vrienden hebben veel kabels aan zeer vriendelijke prijzen.
        Om nu van de live view een opname te doen heb ik mijn twijfels, omdat je nooit echt weet welk signaal er aangeboden wordt
        dat is niet noodzakelijk in full HD, en met de juiste codec om naar een montageprogramma te gaan. Maar je kabel is nooit verloren geld,
        want die kan je ook gebruiken om een kleine fieldmonitor met je camera te verbinden, en alzo een grotere zoeker te verkrijgen. Ik gebruik dat ook op mijn NEX body's .
        Je kan ook kiezen voor een redelijk korte kabel tussen de 20 en de 50 cm, en die dan eventueel verbinden met een langere kabel die
        je misschien al hebt voor je TV of voor je Beamer. Bij Dealextreme.com ga je ook de nodige overgangen vinden.

        MVG, Jeff C.
        Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

        Comment


        • #5
          Re: kabel live view beamer

          Bedankt voor de heldere uitleg. Ivm Het tethered opnemen heb ik al gelezen dat het niet evident is. Voor mij volstaat het dat ik het beeld kan projecteren en af en toe korte opnames maken mbv de afstandsbediening. Dit lijkt mij geen probleem.

          Groetjes
          Peter
          Canon eos 5D mark II, canon eos 400D + EF-S 17-85 , canon EF 50 F1.8 II , canon Ef 17-40 F4.0 L USM, canon EF 24-105 F4.0 L IS USM, canon EF 100-400 F4.5-5.6 L IS USM, manfrotto 055XPro-B + 808RC4

          Comment


          • #6
            Re: kabel live view beamer

            Als je via een laptop werkt, kan je de camera gewoon aansluiten met de usb-kabel.
            Met bepaalde programma's kan je dan het live-beeld oproepen, en dat dan ook opnemen (bijvoorbeeld http://digicamcontrol.com/).
            Maar het live-beeld dat de camera aanmaakt/uitstuurt is verre van de resolutie van wanneer je in de gewone modus zou opnemen.

            Comment

            Working...
            X