Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aankoopadvies na diefstal

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Aankoopadvies na diefstal

    Sinds mijn fototoestel met lenzen gestolen werd, nota bene op ons eigen trouwfeest , ben ik genoodzaakt om van nul terug te starten en vraag ik jullie advies in.

    Graag had ik een nieuwe reflexcamera aangeschaft maar heb geen idee wat ik zou willen/kunnen kopen. Ik had een Canon EOS 350d met 18-200mm Tamron en Canon EF 50mm lens en met deze lenzen had ik mijn inziens al veel plezier.

    Ik ben niet op zoek naar het duurste/beste toestel op de markt maar wel naar een goede allrounder voor een degelijke prijs. Deze zou ik dan voornamelijk willen gebruiken voor op reis en portretten.
    Merkgebonden ben ik niet meer aangezien echt alles gestolen is.

    Ik heb vorige week een avondje kunnen experimenteren met een Nikon D7000 met 18-200mm VRII lens en was wel onder de indruk van de capaciteiten van deze combinatie. Eén nadeel: het is een redelijke grote/zware body, ik was nl. een Canon 350D gewoon, het voornaamste voordeel vond ik de 2 scrollwieltjes voor diafragma en sluitertijdbediening.
    Ik heb ook even kunnen experimenteren met een instapmodel Nikon D3100 en vond dit zeker niet slecht, voordeel vond ik compactheid/gewicht.

    Budget: €1000 à €1200, ik wil er echt niet meer aan geven sinds mijn vorige toestel met accesoires gestolen werd (waarde ca. €2000).

    Alvast bedankt voor jullie tips.

    Mvg.

  • #2
    Re: Aankoopadvies na diefstal

    Voor reisfotografie is de combo D7000 + 18-200/300 een goede keuze op een beperkt budget, als je wat meer wil uitgeven is de D7100 zeker zijn meerwaarde waard.
    Voor portret zou ik eens kijken naar een 85 1.8, maar dan zit ja al wat buiten je budget met het geheel.
    Je kan ook tweedehands eens kijken wat er te koop staat, een 18-200 en een D7000 komen regelmatig langs door overschakeling naar fullframe.
    Zonder grip is een D7000 echt geen groot toestel (heb D80, D7000 en D800e).
    Heb jaren met een D7000 gewerkt en heb deze ook lang gebruikt met 18-200 totdat ik naar professionele lenzen ben gegaan (primes en 70-200 2.8).
    18-200 is een mooie lens voor reizen, maar de 18-300 is nog beter (vandaar ook de hogere prijs en gewicht). Beide zijn goed, kies wat binnen uw budget ligt.

    Comment


    • #3
      Re: Aankoopadvies na diefstal

      Kijk ook eens naar de systeemcamera's. Als gewicht en omvangrijkheid belangrijk zijn (veel gewicht in de schaal leggen), dan zijn de mirrorless systemen zeker de moeite van het onderzoeken waard.
      Olympus OMD E5 + Pana 14 2.5 + Pana Leica 25 1.4 + Oly 45 1.8 + Oly 14-150 + Manfrotto 719B + Canon Selphy + Colorvision Spyder 2

      Comment

      Working...
      X