Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aankoop rugzak fotomateriaal

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Aankoop rugzak fotomateriaal

    Ik zoek een rugzak(je) waarin volgende zaken kunnen:
    - fototoestel met lens erop ( 50mm prime )
    - twee extra lenzen ( bvb 24 & 85 mm prime )
    - wat extra kleine spullen
    en de mogelijkheid om een statief te bevestigen ( type zie handtekening )

    Wat stellen jullie voor?
    Nikon D800, Nikkor AF-S 24mm f 1.4, Nikkor AF-S 50mm f 1.4, Nikkor AF-S 85mm f 1.4, Nikkor Micro AF-S 105mm f 2.8, Nikkor AF-S VR 70-200 f 2.8, Gitzo 3530LSV, Arca-Swiss Z1sp

  • #2
    Re: Aankoop rugzak fotomateriaal

    In het begin had ik eentje uit de Lowepro Slingshot serie (102AW).
    De 202 AW heeft echter meer ruimte en zou waarschijnlijk meer dan voldoende zijn voor je materiaal.
    Nikon D7100 - Nikkor 85mm 1.8 - Tamron 17-50mm 2.8 - Tamron 28-75mm 2.8 - Tamron 70-200mm 2.8 - Nikon SB-700 - Yongnuo YN560-II - Elinchrom D-LiTE RX4
    Facebook: Ultimo Photos /// 500px /// Website: Ultimo Photos

    Comment


    • #3
      Re: Aankoop rugzak fotomateriaal

      Ik gebruik al een tijd de Flipside 400 AW van Lowepro. Prima draagcomfort. Misschien een beetje te groot, maar wat reserve kan geen kwaad, en bestaat ook in kleinere modellen.
      It's not the camera that makes pictures beautiful, it's the eyes behind it...

      Comment


      • #4
        Re: Aankoop rugzak fotomateriaal

        Oorspronkelijk geplaatst door Luc.Reymen Bekijk bericht
        Ik gebruik al een tijd de Flipside 400 AW van Lowepro. Prima draagcomfort. Misschien een beetje te groot, maar wat reserve kan geen kwaad, en bestaat ook in kleinere modellen.
        Kan me daar enkel maar bij aansluiten. Beschik ook over deze rugzak en hij bied heel wat ruimte. Toen ik op reis ging had ik niet zoveel fotomateriaal bij me, maar zodoende kon ik dus nog heel wat ander klein materiaal kwijt in de rugzak. Ook handig met de netjes aan de zijkant om flessen in op te bergen. Beetje prijzig, maar als je van plan bent nog materiaal aan te schaffen, dan is dit zeker een goede keuze.
        Nikon D7100 - Nikkor 85mm 1.8 - Tamron 17-50mm 2.8 - Tamron 28-75mm 2.8 - Tamron 70-200mm 2.8 - Nikon SB-700 - Yongnuo YN560-II - Elinchrom D-LiTE RX4
        Facebook: Ultimo Photos /// 500px /// Website: Ultimo Photos

        Comment


        • #5
          Re: Aankoop rugzak fotomateriaal

          Bedankt voor jullie info.
          Ik zal eens opzoeken waar die te koop zijn en ze eens uittesten.
          Groeten.
          Nikon D800, Nikkor AF-S 24mm f 1.4, Nikkor AF-S 50mm f 1.4, Nikkor AF-S 85mm f 1.4, Nikkor Micro AF-S 105mm f 2.8, Nikkor AF-S VR 70-200 f 2.8, Gitzo 3530LSV, Arca-Swiss Z1sp

          Comment


          • #6
            Re: Aankoop rugzak fotomateriaal

            Misschien eens kijken naar de Thinktank schoudertassen, voor 3 primes en een body is een rugzak niet noodzakelijk en is het gewicht te doen voor een schoudertas.
            Slechts een idee. Zelf gebruik ik de Lowepro Vertex 300, maar die is wat groot voor 3 primes. Ik denk wel dat er ook een 200 is en misschien ook een 100?

            Comment


            • #7
              Re: Aankoop rugzak fotomateriaal

              I.m.h.o. is L.P.s' Vertex zo wat het beste wat men kan kopen.
              Zwaar maar stevig en goed voor de rug !
              Na een dag wandelen voel er niets van. Weet niet hoe ze het lappen ??????
              Canon G15, 7D en 1000D + Katzeye, met 17-55 2.8, 100-400 4.5-5.6 L + 1.4 ext III, 70-200 2.8 L II, 100 Macro 2.8 L, Carl Zeiss 1.4 50, Sigma 8-16 4.5-5.6, Lensbaby Composer, Speedlite 430 EXII, Manfrotto's

              Comment


              • #8
                Re: Aankoop rugzak fotomateriaal

                Ik heb in het begin ook de AW202 van Lowepro gebruikt. Na een tijd had ik last van mijn schouder omdat de tas vol zat.
                Onlangs heb ik een vanguard 45 II gekocht en ik ben super tevreden.
                Like it Facebook
                Flikr
                Website Original Frame

                Comment


                • #9
                  Re: Aankoop rugzak fotomateriaal

                  Misschien is het toch aanbevelenswaardig iets te nemen wat tegen water beschermd is - maar er niet uitziet als een fototas. Tegenwoordig wordt er toch weer zoveel "geleend en niet terug gebracht"... (bij mij gaat weliswaar de zaak vaak aan de ketting - maar dat neemt veel van de fun weg eigenlijk).
                  Zelf ben ik ook een trouw Lowepro AW koper, maar de volgende zal misschien toch iets zijn dat er eerder uitziet als een kitzak van den ABL - iets wat niemand, zelfs een landloper niet wil hebben, en wat we tegelijkertijd als bean-bag kunnen gebruiken.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Aankoop rugzak fotomateriaal

                    Oorspronkelijk geplaatst door zoltan Bekijk bericht
                    I.m.h.o. is L.P.s' Vertex zo wat het beste wat men kan kopen.
                    Zwaar maar stevig en goed voor de rug !
                    Na een dag wandelen voel er niets van. Weet niet hoe ze het lappen ??????
                    Inderdaad .
                    Ben er ook zot content van!
                    Vooral zeer handig dat je het volledig kan aanpassen aan uw schouders en grootte, want deze zit pas echt goed als hij mooi aansluit op de rug en schouders.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Aankoop rugzak fotomateriaal

                      Vers van de pers: Lowepro heeft dit blijkbaar begrepen: waterdicht en ziet er uit als een gewone urban backpack. Komt deze zomer in 2 uitvoeringen:

                      Lowepro's new Transit Sling 250 AW and Transit Backpack 350 AW aim to help photographers keep a low profile in the heart of the city. The smaller Sling 250 has only one strap and will comfortably house a mirrorless camera or compact DSLR with a couple of lenses, while the Backpack 350, with two straps, provides a bit more room for a standard DSLR, larger lenses and a laptop. Click through for details and pricing.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Aankoop rugzak fotomateriaal

                        In mijn ervaring neem je best heel de bazaar die je wil meenemen in een doos en ga je met die doos eens binnen in een winkel waar ze veel tassen hebben staan. Je kan dan zelf eens proberen wat je het best ligt/hangt en of je materiaal er zeker wel in gaat en goed bereikbaar zit.
                        Bij de meeste winkels hebben ze daar geen probleem mee en helpen ze je zelfs vaak.
                        Konijn en grobet zijn daar heel sterk in :-)
                        FOMADEX - Bedrijfs en projectfotografie

                        Comment


                        • #13
                          Re: Aankoop rugzak fotomateriaal

                          Lees zeker de Fotorugzak sticky eens door. Lowepro heeft op hun site een 'bagfinder' je kan ingeven wat je hebt en zien in welke zakken dit materiaal zou moeten passen. Best wel handig om een idee te vormen

                          Comment

                          Working...
                          X