Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Minolta Dimage Z2 of Olympus C750

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Minolta Dimage Z2 of Olympus C750

    Hallo iedereen,

    Ik kan niet kiezen tussen een Minolta Z2 en een Olympus C750. Ze hebben beiden 4Mp en 10x optisch.
    Voordeel van de C750 is een handiger formaat, en heeft een panorama-functie dacht ik wel. De Z2 heeft een VGA-SVGA-filmmogelijkheid en is beste koop bij nederlandse consumentenbond.
    Met m'n analoge camera werk ik graag met handmatige instellingen. Dit is ook wel van belang voor mij wanneer ik digitaal ga.

    Heeft iemand van jullie ervaringen met één dezer camera's of met beiden, dan zou ik jullie advies heel erg op prijs stellen.

    Alvast bedankt,
    Dominique

  • #2
    Hoi, Dominique, ik ben natuurlijk bevooroordeeld, dus ik zou kiezen voor de Minolta. Maar dan alleen om de kleinere shutter-lag, die is wel eens hinderlijk lang in de Oly, want verder is de C750UZ een prachtige camera hoor! Ik stond voor exact de zelfde keuze al jij, maar ik las over de Z1 wat probleempjes met de plastic behuizing en zo, maar die heeft de Z2 minder...? Tja, ik wens je veel fotoplezier met wat je ook kiest!
    Groets, Gerhard
    Panasonic FZ1000 - Metz 45 - Nikon S3500

    Comment


    • #3
      1 in de zelfde prijsklasse.
      2 betere kwaliteit fotos dan deze 2 genoemde cameras
      3 vol metalen body (heeft c750 ook)

      de olympus c765

      deze heeft weer een aantal verbeteringen tenaanzien van de c750. alleen heeft hij geen hotshoe. dat heeft de c770 wel maar die gaat buiten je prijsklasse denk ik.

      de c765 is trouwens net uit. dus dan koop je wel een nieuw modeltoestel. de c765 kost 400€ met lader, moet nog wel een extra xd kaartje bij. de c765 is de kleinste 4mp 10xzoom camera op dit moment.

      en de kwaliteit foto is beter dan de nu genoemde cameras.
      beste koop is nog van voor dat de c765 en de c770 uit kwamen.
      beste koop wil overgens niet zeggen beste camera.
      dit moet je voor je zelf uitmaken.
      ik vindt de z2 erg plastic en ik heb al op diverse forums gelezen dat bij enkele het battery klepje al was afgebroken

      ik zou eerder voor de c750 gaan en nog liever voor de c765.

      kijk maar is naar de specificaties van de c765.
      1 voordeel voor de z2 is dat de videoopname 30fps is en bij de c765 15fps is. al is de video opname van de c765 volgens revieuws erg goed.

      voor de rest vindt ik de c765 in alle punten een meer camera.
      houdt ze beide maar eens vast.

      hier een goede link: http://www.dcresource.com/reviews/olympus/c765uz_770uz-review/index.shtml

      en sterke met je aankoop







      FZ10 35-420mm leica lens met IS en een f2.8 all the way
      Canon EOS600d

      Comment


      • #4
        Zelf stond ik recent voor de keuze tussen een Fuji s5000, de Z2 en de Olympus c-765 als eerste camera... had ongeveer dezelfde vereisten kwa budget, gebruik...Heb daarstraks mijn Z2 besteld...Kost in Duitsland slechts € 349... , en ik denk dat het voor mij meer dan voldoende zal zijn. Bovendien zijn de geheugenkaartjes ook wel wat goedkoper. Enkele heel goede reviews gelezen, enkele dagen geleden stond hier trouwens een topic over de Z2, jekan het wel terugvinden....

        Succes

        Comment


        • #5
          Waarom is er hier niemand die een canon S1 IS overweegd. Hij heeft een stabilisator en dat heeft geen één van de andere toestellen en de ergonomie is echt onovertroffen! Ik heb eens effen met zo een Z1 gewerkt en die viel erg tegen hoor.De Z2 zal wel beter zijn maar als ik het allemaal zo lees (testen) zou ik gaan voor de oly 765-770.
          Maar vermits ik een hekel heb om steeds met een statief onder mijn arm te lopen zou mijn voorkeur toch naar de Canon gaan. Wat heb je anders aan een 10 x zoom als je eerst je nog moet gaan installeren! Of zie ik dit verkeerd?
          Fujifilm Finepix F31fd

          Comment


          • #6
            Tja, ik kan enkel voor mezelf spreken, en dan moet ik jammer genoeg concluderen dat de prijs ook belangrijk was.... De Canon kost toch nog een beetje meer (ter info: Z2 bij Top-foto: € 349, de Canon € 489)...Jammer, maar het is een feit dat de factor 'kost' ook bij de meeste anderen wel een rol zal spelen

            Comment


            • #7
              Ok aanvaard
              Fujifilm Finepix F31fd

              Comment

              Working...
              X