Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

RAW bewerkingssoftware

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • RAW bewerkingssoftware

    Zou er iemand mij kunnen helpen, als ik foto's maak in RAW formaat moet ik die omzetten naar jpeg enzo en ik weet dat je dat best doet in adobe lightroom of raw, maar nu heb ik gezien dat je die programma's niet meer kan kopen ? alleen huren geloof ik.
    Dus is dat zo ? en is er misschien een andere mogelijkheid om je foto's te bewerken en om te zetten ?

    Alvast bedankt!

  • #2
    Re: RAW bewerkingssoftware

    Welk fotoapparaat gebruik je?
    Nikon D800, Nikkor AF-S 24mm f 1.4, Nikkor AF-S 50mm f 1.4, Nikkor AF-S 85mm f 1.4, Nikkor Micro AF-S 105mm f 2.8, Nikkor AF-S VR 70-200 f 2.8, Gitzo 3530LSV, Arca-Swiss Z1sp

    Comment


    • #3
      Re: RAW bewerkingssoftware

      Canon eos 1000D, maar die oudere versies( lightroom 4 enz..) kan je precies wel nog kopen of zie ik dat verkeerd ?

      Comment


      • #4
        Re: RAW bewerkingssoftware

        Oorspronkelijk geplaatst door bonobo Bekijk bericht
        Canon eos 1000D, maar die oudere versies( lightroom 4 enz..) kan je precies wel nog kopen of zie ik dat verkeerd ?
        Dat weet ik niet, maar, indien het een Nikon geweest was kon je misschien Capture NX2 uitproberen.
        En, indien je met een MAC werkt kan je misschien ook aperture overwegen.
        Nikon D800, Nikkor AF-S 24mm f 1.4, Nikkor AF-S 50mm f 1.4, Nikkor AF-S 85mm f 1.4, Nikkor Micro AF-S 105mm f 2.8, Nikkor AF-S VR 70-200 f 2.8, Gitzo 3530LSV, Arca-Swiss Z1sp

        Comment


        • #5
          Re: RAW bewerkingssoftware

          Oorspronkelijk geplaatst door dyafani Bekijk bericht
          Dat weet ik niet, maar, indien het een Nikon geweest was kon je misschien Capture NX2 uitproberen.
          En, indien je met een MAC werkt kan je misschien ook aperture overwegen.
          Oké, bedankt! heb ook geen MAC dus kzal iets anders moeten zoeken denk ik

          Comment


          • #6
            Re: RAW bewerkingssoftware

            Photoshop Elements kan je normaal gezien nog kopen, daar is ook Camera Raw bij. Met Elements kan je bijna evenveel als met Photoshop voor een veel lagere prijs.
            Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
            Mijn bird foto's en urbex foto's

            Comment


            • #7
              Re: RAW bewerkingssoftware

              Dit weekend nog gewoon LR 5 geïnstalleerd.
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

              Comment


              • #8
                Re: RAW bewerkingssoftware

                Gimp is gratis en superperformant. Is de 'poor mans Photoshop'

                Tjerri
                Last edited by Tjerri; 24 juni 2013, 19:13. Reden: Typo

                Comment


                • #9
                  Re: RAW bewerkingssoftware

                  Heb 10 dagen geleden ook de lightroom 5 gedownload(test versie) na 30 dagen aan te kopen. Had ook nog nooit met lr gewerkt dus eerst eens proberen he.

                  Ben tot nu toe al heel tevreden voor wat ik dat programma nodig heb

                  Comment


                  • #10
                    Re: RAW bewerkingssoftware

                    Oorspronkelijk geplaatst door JPR Bekijk bericht
                    Heb 10 dagen geleden ook de lightroom 5 gedownload(test versie) na 30 dagen aan te kopen. Had ook nog nooit met lr gewerkt dus eerst eens proberen he.

                    Ben tot nu toe al heel tevreden voor wat ik dat programma nodig heb
                    Ja heb ik ook daarjuist geprobeert, maar heb geen windows 7... dusja dat ging niet

                    Comment


                    • #11
                      Re: RAW bewerkingssoftware

                      Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
                      Photoshop Elements kan je normaal gezien nog kopen, daar is ook Camera Raw bij. Met Elements kan je bijna evenveel als met Photoshop voor een veel lagere prijs.
                      Ah oke bedankt! zal daar al eens naar kijken.

                      Comment


                      • #12
                        Re: RAW bewerkingssoftware

                        Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                        Dit weekend nog gewoon LR 5 geïnstalleerd.
                        Hmmm oke dus je kan dat ook nog gewoon kopen ?
                        Zal bij mij dan wel een oudere versie zijn want ik heb geen Windows 7 en ook geen Mac.
                        Maar die oudere versies kan je ook nog vinden dan ?

                        Comment


                        • #13
                          Re: RAW bewerkingssoftware

                          Oorspronkelijk geplaatst door Tjerri Bekijk bericht
                          Gimp is gratis en superperformant. Is de 'poor mans Photoshop'

                          Tjerri
                          Oh die heb ik hier nog op de pc staan! zal eens proberen, werk alleen niet zo graag in Gimp.. maar ja misschien is het daarvoor nog goed

                          Comment


                          • #14
                            Re: RAW bewerkingssoftware

                            Ufraw is een plugin voor gimp om raw bestanden te lezen. Werkt goed en kost niets.
                            Als je linux als operating systeem hebt is er Darktable . Eveneens zonder kosten.

                            Comment


                            • #15
                              Re: RAW bewerkingssoftware

                              Heeft Canon geen DPP programma bijgeleverd?

                              Comment

                              Working...
                              X