Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zoek Zoom voor Nikon D70

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Zoek Zoom voor Nikon D70

    <font face="Comic Sans MS"></font id="Comic Sans MS">Wie kan me enkele tips of url's geven .Heb sinds dit weekend Nikon D70 met 18-70mm lenskit.Ben op zoek naar een AF ? - zoom,aanvullend op mijn bestaande lens.Ben wel nieuw in digitale wereld.Op wat moet ik letten? Thanks for advice..refibe
    [COLOR=Purple]NIKON D800 //AF-S NIKKOR 24-70 F2.8 G ED // NIKON D7000 // AF Zoom NIKKOR ED 80-200mm f 2.8 D// NIKON SB900// Benro C2970F/COLOR]/ Zie Album online http://rexabe.smugmug.com

  • #2
    Ik kan je de Sigma 70-200 EX APO HSM van harte aanbevelen. Maar misschien moet je eerst eens wat meer over je wensen en budget vertellen.
    Voor reviews: zie signature.
    Nikon D70 links: www.nikond70.nl
    Mijn D70-foto's: www.nikond70.nl/fotos

    Comment


    • #3
      Originally posted by Jocrisse_nl
      Ik kan je de Sigma 70-200 EX APO HSM van harte aanbevelen. Maar misschien moet je eerst eens wat meer over je wensen en budget vertellen.
      Voor reviews: zie signature.
      Wat dacht je van Tamrom 28-300 IF Macro 1:3,5-6.3? Met wat moet ik zeker rekening houden?
      [COLOR=Purple]NIKON D800 //AF-S NIKKOR 24-70 F2.8 G ED // NIKON D7000 // AF Zoom NIKKOR ED 80-200mm f 2.8 D// NIKON SB900// Benro C2970F/COLOR]/ Zie Album online http://rexabe.smugmug.com

      Comment


      • #4
        Ge moet letten op wat ge nodig hebt. Persoonlijk denk ik er niet aan om een lens te gebruiken die op 300mm een maximaal diafragma van f6.3 heeft.

        Een 28-300 overlapt veel met uw 18-70. Een zoomlens die begint bij 70mm ipv 28 is dus zowiezo al een betere keuze, gesteld dat ge een telezoom wilt.

        Koen
        Koen
        http://stuutekeer.wordpress.com

        Comment


        • #5
          Originally posted by refibe
          Wie kan me enkele tips of url's geven .Heb sinds dit weekend Nikon D70 met 18-70mm lenskit.Ben op zoek naar een AF ? - zoom,aanvullend op mijn bestaande lens.
          Ik heb na lang gepieker over f2.8 telezoom kanonnen besloten om nog wat geld over te houden om van te leven, en heb me de Sigma 70-300 f4-5.6 APO II aangeschaft (via ac-foto in Duitsland, prima service en na overschrijving snel geleverd met UPS) voor op of rond de 200 EUR. Heb er een weekend familiekiekjes mee achter de rug, en ben er héééél tevreden van. Stelt niet zo snel scherp als de kit lens, maar voelt behoorlijk solied aan, en 300 mm + 1,5* vergrotingsfactor is geweldig om ongezien de kids te fotograferen.

          Groeten,

          Steven
          Steven Noels
          Nikon D700 en nog vanalles
          http://www.pictrix.be/

          Comment


          • #6
            Originally posted by koenb
            Ge moet letten op wat ge nodig hebt. Persoonlijk denk ik er niet aan om een lens te gebruiken die op 300mm een maximaal diafragma van f6.3 heeft.

            Een 28-300 overlapt veel met uw 18-70. Een zoomlens die begint bij 70mm ipv 28 is dus zowiezo al een betere keuze, gesteld dat ge een telezoom wilt.

            Koen
            Wat dacht je van Nikkor AF 70-300/4.0-5,6 ED D ongeveer 300 euro?
            [COLOR=Purple]NIKON D800 //AF-S NIKKOR 24-70 F2.8 G ED // NIKON D7000 // AF Zoom NIKKOR ED 80-200mm f 2.8 D// NIKON SB900// Benro C2970F/COLOR]/ Zie Album online http://rexabe.smugmug.com

            Comment


            • #7
              Originally posted by koenb
              Ge moet letten op wat ge nodig hebt. Persoonlijk denk ik er niet aan om een lens te gebruiken die op 300mm een maximaal diafragma van f6.3 heeft.

              Een 28-300 overlapt veel met uw 18-70. Een zoomlens die begint bij 70mm ipv 28 is dus zowiezo al een betere keuze, gesteld dat ge een telezoom wilt.

              Koen
              Dank U voor de tip Koen, mag ik vragen wat je bedoel met maximaal f6.3 heeft? Groetjes Rene
              [COLOR=Purple]NIKON D800 //AF-S NIKKOR 24-70 F2.8 G ED // NIKON D7000 // AF Zoom NIKKOR ED 80-200mm f 2.8 D// NIKON SB900// Benro C2970F/COLOR]/ Zie Album online http://rexabe.smugmug.com

              Comment


              • #8
                op de verste zoom, dus 300mm, heeft die lens een maximale opening van 6.3 wat niet echt lichtgevoelig is
                dus zal je vlug last hebben van bewegingsonscherpte
                tenzij er echt veel licht is
                Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

                Comment


                • #9
                  Originally posted by refibe

                  Wat dacht je van Nikkor AF 70-300/4.0-5,6 ED D ongeveer 300 euro?
                  [/quote]

                  Lijkt mij alleszins een betere keuze...

                  Het ligt eraan wat ge wilt, als ge per se een bereik van 28 tot 300 wilt in een enkele lens, dan is de 28-300 natuurlijk wel te verkiezen.

                  Koen
                  Koen
                  http://stuutekeer.wordpress.com

                  Comment


                  • #10
                    Ok, ik zit dus met hetzelfde probleem.

                    Ofwel:
                    Tamron AF 70-300/4.0-5.6 NEW macro 1:2 ø 62mm (149euro)
                    Sigma AF 70-300/4.0-5.6 APO MAKRO SUPER II ø 58mm (279euro)
                    Nikkor AF 70-300/4.0-5.6 ED D incl. HB-15 ø 62mm (319euro)

                    Ik heb er de prijs bijgezet, maar hier kijk ik dus niet naar.
                    Als ik het forum zo een beetje kan volgen, dan moet de keuze liggen tss de nikor en de sigma. Wat zal het worden.

                    Hans
                    Nikon D70 & kitlens, Tamron 70 - 300

                    <hansvdz>

                    Comment


                    • #11
                      Hans,

                      Ik heb de Sigma nog niet zo lang maar ben er tot nu toe zeer tevreden over. Snel, scherp en niet te zwaar.

                      Succes met je keuze!
                      Pedro

                      ============
                      Nikon D70
                      ============

                      Comment


                      • #12
                        Dus de sigma verkiezen boven de nikkor?

                        Hans
                        Nikon D70 & kitlens, Tamron 70 - 300

                        <hansvdz>

                        Comment


                        • #13
                          Het probleem met deze 3 lenzen is dat ze blijkbaar een beetje soft zijn van 200 tot 300 mm. Ik heb een 70-210 maar merk dat ik voortdurend aan die 210 mm grens fotografeer. Met die beperking lijkt overstappen op 1 van deze lenzen een goed idee. Schijnbaar zijn er geen lenzen met dit bereik voor minder dan 500 euro die toch nog scherp zijn tussen de 200 en 300 mm. Een Sigma 100-300 F4 of Bigma is blijkbaar wel OK maar kost dan weer 1000 euro.

                          Heeft iemand ervaring met 70-300's en het uit de hand schieten aan 300 mm (dus zonder statief en half dichtgedraaid diafragma)?
                          Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

                          Comment


                          • #14
                            oeps, het moest natuurlijk 'geen goed idee' zijn in bovenstaande post.
                            Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by Laurens
                              Het probleem met deze 3 lenzen is dat ze blijkbaar een beetje soft zijn van 200 tot 300 mm. Ik heb een 70-210 maar merk dat ik voortdurend aan die 210 mm grens fotografeer. Met die beperking lijkt overstappen op 1 van deze lenzen een goed idee. Schijnbaar zijn er geen lenzen met dit bereik voor minder dan 500 euro die toch nog scherp zijn tussen de 200 en 300 mm. Een Sigma 100-300 F4 of Bigma is blijkbaar wel OK maar kost dan weer 1000 euro.

                              Heeft iemand ervaring met 70-300's en het uit de hand schieten aan 300 mm (dus zonder statief en half dichtgedraaid diafragma)?

                              yeps, en ik ben vrij content van de nikkor... bij de goei lichtomstandig heden, maar op dat gebied zal de sigma wel hetzelfde zijn....

                              hier een paar vb'en met de nikon.....

                              http://forum.belgiumdigital.com/topic.asp?TOPIC_ID=47879&SearchTerms=stampe

                              http://forum.belgiumdigital.com/topic.asp?TOPIC_ID=47804&SearchTerms=kievit

                              Allen genomen op 300mm uit de hand, sluitertijd altijd < 1/750
                              To make your dreams come true, wake up

                              Comment

                              Working...
                              X