Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bridge CS 5 versus Lightroom CS5

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Bridge CS 5 versus Lightroom CS5

    Hallo,

    ik ben op zoek naar een bewerkingsprogramma voor mijn dig foto's te bewerken en eveneens te ordenen.
    kan iemand me hieromtrent meer info bezorgen.
    Wat is het wezenlijk verschil tussen BridgeCS 5 en Lightroom CS5
    zijn er specifieke voordelen aan één van beide programma's.

    ik heb in het verleden al eens met photoshop CS4 gewerkt, zijn Bridge en Lightroom aanvullende progamma's of eerder afgezwakte bewerking progamma's?
    Alvast bedankt voor enige tips en wat nuttige uitleg.

    Wim

  • #2
    Re: Bridge CS 5 versus Lightroom CS5

    Bridge is een onderdeel van PS CSx en kan je volgens mij niet los aanschaffen n is een heel luxe verkenner.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: Bridge CS 5 versus Lightroom CS5

      Op de website van Adobe (www.adobe.nl) is uiteraard heel veel informatie te vinden en wordt het prima uitgelegd.

      Daar kun je van alle Adobe programma's een gratis proefversie downloaden en uitproberen voor zeker 30 dagen.
      http://www.smuttynose.nl

      Comment


      • #4
        Re: Bridge CS 5 versus Lightroom CS5

        Scott Kelby zweert bij lightroom en raadt bridge af, 100 ways lightroom kicks bridge. Ikzelf gebruik bridge om foto's te downloaden van geheugenkaart en om de eerste selecties te maken,beoordelen op scherpte enz... en dan ga ik naar camera raw en photoshop. Ik ben gewend zo te werken en lightroom vind ik wat ingewikkelder, je zit daar met collections en catalog.
        Lightroom gebruik ik zowiezo niet om foto's te bewerken, je kan niet met lagen werken (hoewel daar ook plug-ins voor zijn) en je hebt meer mogelijkheden met photoshop.
        De camera raw module van lightroom is dezelfde als die in bridge.
        Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
        Mijn bird foto's en urbex foto's

        Comment


        • #5
          Re: Bridge CS 5 versus Lightroom CS5

          Bridge CS5 gebruikt dezelfde Raw Converter als Lightroom 3. We zitten ondertussen aan Lightroom 5. Tussen 3 en 5 is er niet alleen een veel betere raw-ontwikkeling gekomen, met gevoelig betere recuperatie van details in schaduwen en hooglichten, maar nu, van 4 naar 5 ook nog eens een nieuw radiaal verloopfilter, automatische perspectiefcorrectie en een healing brush. Deze nieuwigheden worden in deze Nederlandstalige video van me uitgelegd.
          Wil je met Bridge en Camera Raw dezelfde mogelijkheden hebben, dan zal je moeten overschakelen naar Photoshop CC, dat enkel via abonnement verkrijgbaar is.
          Dat is, naast de 100 al aangehaalde redenen uit de post hierboven, een 101e reden :-) (En misschien een belangrijke...)
          Lightroom 6/CC Ontmaskerd: 450 blz. Lightroom
          Bestel het eBook of gedrukte boek nu via deze link.
          GRATIS eBook 'Tien Tips voor Betere Reisfoto's'. Meer info hier.

          Comment

          Working...
          X