Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Flitser

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Flitser

    Als beginnend amateur fotograaf (heb juist den basiscursus A met succes afgerond en ingeschreven voor den B ) deze vraag
    Welke flits ? de SB-700 of den SB-910 ???
    Van den 910 heb ik gehoord dat deze rap overhit zou geraken ?

  • #2
    Re: Flitser

    De SB-900 raakt weleens snel overhit. De SB700 is in eerste instantie zeker voldoende voor de meeste noden, tenzij je ook een continu licht wil om te filmen.

    Comment


    • #3
      Re: Flitser

      dubbelpost
      Website: http://www.svisimaging.be

      Comment


      • #4
        Re: Flitser

        SB-910 is krachtiger dan de sb-700, dus als je constant op 1:1 telkens als hij herladen is zal flitsen, dan zal de sb-910 sneller oververhitten. Maar in tegenstelling tot de sb-900 zal deze niet stoppen met flisen, maar minder krachtig flitsen als hij oververhit is. Ik heb een sb-900 en heb slechts 1x last gehad van oververhitting en dit was samen met de SD-9 powerpack (om sneller te herladen) en overdag sport op volle kracht en veel foto's na elkaar (na 100 foto's binnen 10min was hij oververhit voor 30s). Een SB-910 zal dus in dat geval minder hard beginnen flitsen ipv stoppen.

        Teun, continu licht bij de sb-910? Of bedoel je de constante flitsfunctie waarvan je epilepsie krijgt om voldoende licht te hebben bij DOF-preview?

        Comment


        • #5
          Re: Flitser

          Ik heb de SB-700 en ondanks het feit dat ik geen ervaring heb met de SB-910 levert de SB-700 meer dan voldoende licht voor alles wat ik nodig heb. Als amateur fotograaf denk ik dat je met de SB-700 zeker voldoende zal hebben, tenzij je geld ten overschot hebt Dan kan je gerust de SB-910 aankopen voor de extra flitskracht.
          Nikon D7100 - Nikkor 85mm 1.8 - Tamron 17-50mm 2.8 - Tamron 28-75mm 2.8 - Tamron 70-200mm 2.8 - Nikon SB-700 - Yongnuo YN560-II - Elinchrom D-LiTE RX4
          Facebook: Ultimo Photos /// 500px /// Website: Ultimo Photos

          Comment


          • #6
            Re: Flitser

            Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
            SB-910 is krachtiger dan de sb-700, dus als je constant op 1:1 telkens als hij herladen is zal flitsen, dan zal de sb-910 sneller oververhitten. Maar in tegenstelling tot de sb-900 zal deze niet stoppen met flisen, maar minder krachtig flitsen als hij oververhit is. Ik heb een sb-900 en heb slechts 1x last gehad van oververhitting en dit was samen met de SD-9 powerpack (om sneller te herladen) en overdag sport op volle kracht en veel foto's na elkaar (na 100 foto's binnen 10min was hij oververhit voor 30s). Een SB-910 zal dus in dat geval minder hard beginnen flitsen ipv stoppen.

            Teun, continu licht bij de sb-910? Of bedoel je de constante flitsfunctie waarvan je epilepsie krijgt om voldoende licht te hebben bij DOF-preview?
            Ik ben mis blijkbaar. Ik dacht de sb 910 ook een ledje had om te filmen, maar da's niet waar. Excuses voor de onzin.

            Comment


            • #7
              Re: Flitser

              Hallo Spike,

              Ik heb de oude SB900 en die kan je dus in veiligheid krijgen door heel veel en hard ge flitsen. Ik had het nog nooit voor, maar naar aanleiding van een vorig draadje heb ik het eens geprobeerd en ja, het klopt. Ik gebruik zelf de flits vaak, maar ben ook maar een hobbyfotograaf. Vandaar allicht dat dit in de praktijk reuze meevalt. Op dat gebied is de SB910 beter. Het feit dat je echter af en toe genoeg flitskracht nodig hebt en dat de 910 dan beter is dan de 700 vind ik persoonlijk veel belangrijker.

              Mijn keuze in het verleden voor de krachtigste flits heeft me dus nog nooit beklaagd!

              Groetjes,

              Riho
              Nikon Z6 II & D500 + Nikon 24-70mm + Nikon 28-300mm + Nikon 70-200mm 2.8 VRII + Sigma 180mm macro 1:1 f3.5 APO EX DG HSM + SB900
              Drone piloot A2/A3 met DJI Mavic 2 Pro

              Comment


              • #8
                Re: Flitser

                Welke flitser hangt van je camera af. Als dat een instapcamera is, ga je heel veel van de mogelijkheden van de Nikon flitsers niet gebruiken. Dan kun je ook goed uit de voeten met een Metz of een ander merk flitser.
                Er zijn geen antwoorden, alleen keuzes: http://www.hansbraakhuis.nl/

                Comment

                Working...
                X