Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

aankoop advies 1D mk III naar 6D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • aankoop advies 1D mk III naar 6D

    Op dit moment ben ik in het bezit van een Canon 1D mk III.
    Ik gebruik deze voor meerdere doeleinden.
    Waaronder concerten in schouwburgen en dergelijke.
    Hier gebruik ik dus geen flitser.
    Ik ben tevreden over de ISO ruis van deze camera.
    Camera wordt overigens hobbymatig gebruikt, niet professioneel.

    Is het aankopen en vervangen van de 1D mk iii naar de 6D een goede optie?
    Ga ik erop vooruit met beeldkwaliteit en lagere ISO ruis?

    Doen of niet doen?
    www.dpix.nl event photography

  • #2
    Re: aankoop advies 1D mk III naar 6D

    De beeldkwaliteit van een 6D is een stuk beter dan die van een 1D MKIII (hoge én lage iso).

    De autofocus van de 1D MKIII is beter geschikt voor snelle actiefotografie dan die van een 6D, maar het centrale AF-punt van de 6D is gevoeliger zodat het bij weinig licht veel beter zal blijven werken dan de AF-punten van een 1D MKIII.
    Bij concertfotografie zal een 6D betere beelden afleveren dan een 1D MKIII.
    Het enige nadeel is dat de AF van een 6D wel heel gevoelig is op het centrale punt, maar de andere AF-punten zijn dan weer wat minder goed dan die van een 1D MKIII.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: aankoop advies 1D mk III naar 6D

      Ik zou het toch niet doen hoor. Enkel voor die ruisprestaties.
      Autofocus is toch belangrijker dan ISO.
      De 6D is een pak kleiner en voelt ook wat goedkoper aan.
      Je zou beter moeten uitkijken voor een 5D3. In jouw geval zou ik dan nog de 1DIII houden.
      http://www.pictured.be event trouwfotografie

      Comment


      • #4
        Is de autofocus van de 6d zo slecht?

        Ik lees dat deze in het midden extra gevoelig is
        Maar zijn de overige punten onbruikbaar?

        Dat zou je niet mogen verwachten.
        www.dpix.nl event photography

        Comment


        • #5
          Re: aankoop advies 1D mk III naar 6D

          Ik kwam ook van de 1Dmk3 en ben naar de 5Dmk3 gegaan, ik gebruik al mijn focuspunten en zou de overstap naar maar 1 heel goed focuspunt niet echt kunnen verteren.
          Doch als ik het niet deels beroepsmatig had kunnen financieren had ik de 1D mk3 allicht nog steeds gehad.
          Ohja, ook concerten.

          Comment


          • #6
            Re: aankoop advies 1D mk III naar 6D

            Na veel lezen ga onwaarschijnlijk toch voor de 5d3.
            Zag deze vandaag voor 2600 euro. Via eBay zelfs nog 75 euro goedkoper. Maar dan komt deze uit Engeland.
            www.dpix.nl event photography

            Comment


            • #7
              Re: aankoop advies 1D mk III naar 6D

              Ik zou die toch in Belgie kopen voor de garantie hoor. In UK is maar 1 jaar garantie.
              http://www.pictured.be event trouwfotografie

              Comment


              • #8
                Re: aankoop advies 1D mk III naar 6D

                Iemand een goede tip?
                Waar is deze te koop voor een nette prijs?
                www.dpix.nl event photography

                Comment


                • #9
                  Re: aankoop advies 1D mk III naar 6D

                  Ik moet voorgaande reakties bijtreden. Ik heb ook n 1DIII en pas n 6D gekocht, maar ik heb al ergens spijt dat het geen 5DIII geworden is omwille van t feit dat de 6D geen joystick heeft om de af-punten te kiezen (zoals de 1DIII en 5DIII wel hebben). Om het puntje helemaal te laten rondgaan moet je al 2 of 3 instelwieltjes gebruiken ipv 1 knopje. Heel vervelend als er n snelle aktie is. Autofocus is ook idd ms wat minder.

                  Toch vind ik de 6D wel tof, voor bv straatfoto's of portretten van vrienden of gelegenheden waar je niet wil opvallen. Of als je gewoon eens naar de zee gaat en geen grote rugzak wil meepakken.

                  De 1DIII heb ik trouwens nog helemaal niet afgeschreven voor concertfotografie.

                  Iso 5000 heb je maar zelden nodig en hoe deden ze t vroeger ?
                  Canon-man. Concerten en natuur.
                  Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

                  Comment


                  • #10
                    Re: aankoop advies 1D mk III naar 6D

                    Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
                    Iso 5000 heb je maar zelden nodig en hoe deden ze t vroeger ?
                    vroeger gaven de lampen ook veel licht en niet alleen kleur

                    Comment


                    • #11
                      Re: aankoop advies 1D mk III naar 6D

                      Hoe kan jij dat nu weten Jeroen, je bent nog zo jong .

                      Vroeger mochten ze ms meer dan 3 (of 1 !!!) nummers fotograferen. Of n flash gebruiken.

                      Of tijdens de soundcheck fotograferen.

                      Of de lichtman vragen om de eerste songs meer licht te maken.

                      Nu denk ik dat ze ons willen pesten en het kaf van het koren scheiden. Of ons op kosten jagen.
                      Canon-man. Concerten en natuur.
                      Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

                      Comment


                      • #12
                        Re: aankoop advies 1D mk III naar 6D

                        Alhoewel dat er soms verrassend veel licht, is zelfs bij concerten waar je het niet verwacht. t Is niet altijd kommer en kwel.
                        Canon-man. Concerten en natuur.
                        Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

                        Comment


                        • #13
                          Re: aankoop advies 1D mk III naar 6D

                          Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
                          Ik moet voorgaande reakties bijtreden. Ik heb ook n 1DIII en pas n 6D gekocht, maar ik heb al ergens spijt dat het geen 5DIII geworden is omwille van t feit dat de 6D geen joystick heeft om de af-punten te kiezen (zoals de 1DIII en 5DIII wel hebben). Om het puntje helemaal te laten rondgaan moet je al 2 of 3 instelwieltjes gebruiken ipv 1 knopje. Heel vervelend als er n snelle aktie is. Autofocus is ook idd ms wat minder.

                          Toch vind ik de 6D wel tof, voor bv straatfoto's of portretten van vrienden of gelegenheden waar je niet wil opvallen. Of als je gewoon eens naar de zee gaat en geen grote rugzak wil meepakken.

                          De 1DIII heb ik trouwens nog helemaal niet afgeschreven voor concertfotografie.

                          Iso 5000 heb je maar zelden nodig en hoe deden ze t vroeger ?
                          Je kan dit veranderen bij custom functions. Je kan bvb van AF punt veranderen door de multicontroller te gebruiken (is de knop in het midden van het draaiwiel naast het LCD schermpje aan de achterkant van de 6D). Dit werkt dan ongeveer hetzelfde als een joystick. Zie handleiding pagina 320 t.e.m. pagina 323.
                          550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

                          Comment


                          • #14
                            Re: aankoop advies 1D mk III naar 6D

                            Bedankt voor de tip !
                            Canon-man. Concerten en natuur.
                            Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

                            Comment

                            Working...
                            X