Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Montenegro kust + update

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Montenegro kust + update

    Net terug van een reisje naar Montenegro (prachtig land!). Was tevens mijn eerste reis met mijn DSLR mee, dus heb ik wat ervaring proberen opdoen. Zal hier de komende dagen enkele foto's posten. Graag jullie opbouwende kritiek.





    EXIF: F10 - 2,5sec - 10mm - ISO 100


    Update: voorste rotsen wat verscherpt en opgelicht, gehele foto ook wat opgelicht, wat aan de takjes gesnoeid. Het lukt me voorlopig nog niet om de donkere driehoek rechtsmidden op een deftige manier weg te poetsen

    Last edited by Steehtjah; 24 juni 2013, 16:37. Reden: Update

  • #2
    Re: Montenegro kust

    het is een mooie foto maar ik denk dat er meer uit te halen valt
    moest deze de mijne zijn had ik
    -hem een ietsje opgelicht,
    -de stenen die vooraan boven het water piepen wat extra verscherpt
    -de tak links boven weggetoverd (wat niet al te moeilijk is aangezien de lucht vrij egaal van kleur is daar)
    -en rechts een stukje afdoen zodat het ding dat daar net in beeld is ook weg is
    FLICKR PHOTOSTREAM
    Just try to comprehend that which you'll never comprehend

    Comment


    • #3
      Re: Montenegro kust

      Ik zie geen foto
      Heb nog zoveel te leren :)

      Comment


      • #4
        Re: Montenegro kust

        Oorspronkelijk geplaatst door Sproet Bekijk bericht
        Ik zie geen foto
        Anderen blijkbaar wel?

        Comment


        • #5
          Re: Montenegro kust

          Vind dit zowiezo al een prachtige basis die je hier hebt
          De twee enige dingen die ik dan weer iets minder vind is inderdaad de hoek rechts midden. Zou hem niet afknippen maar wegclonen zodat je van het landschap achteraan niet te veel kwijt raakt.
          Soms kunnen takken die uit het niets komen storend zijn. Soms ook niet. Mocht je ze niet willen of kunnen verwijderen zou ik toch die rare lijntjes tussen de tak en de berg weg proberen halen.(Dat was het tweede ding.)
          Heb voor mezelf eens de rotsen in de voorgrond opgelicht en wat naverscherpt, de niveaus op het totaalbeeld ietsiepietsie verhoogd en mits nog een klein beetje fine-tunen...ben ik een klein beetje jaloers dat het de mijne niet is

          Groetjes
          Marc

          Toevoeging:
          Zie hem wel.
          Last edited by Brombeer; 23 juni 2013, 14:52. Reden: Toevoeging
          Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

          Comment


          • #6
            Re: Montenegro kust

            Oorspronkelijk geplaatst door Brombeer Bekijk bericht
            Vind dit zowiezo al een prachtige basis die je hier hebt
            De twee enige dingen die ik dan weer iets minder vind is inderdaad de hoek rechts midden. Zou hem niet afknippen maar wegclonen zodat je van het landschap achteraan niet te veel kwijt raakt.
            Soms kunnen takken die uit het niets komen storend zijn. Soms ook niet. Mocht je ze niet willen of kunnen verwijderen zou ik toch die rare lijntjes tussen de tak en de berg weg proberen halen.(Dat was het tweede ding.)
            Heb voor mezelf eens de rotsen in de voorgrond opgelicht en wat naverscherpt, de niveaus op het totaalbeeld ietsiepietsie verhoogd en mits nog een klein beetje fine-tunen...ben ik een klein beetje jaloers dat het de mijne niet is

            Groetjes
            Marc

            Toevoeging:
            Zie hem wel.
            Bedankt voor je reactie Brombeer. Ik heb nog maar pas LR en kan er eerlijk gezegd nog niet zo goed mee overweg Je mag gerust jouw versie eens laten zien hoor, ik ben benieuwd. Vind het leuk dat je de moeite genomen hebt

            Comment


            • #7
              Re: Montenegro kust

              Steetjah...ik hoop dat je begrijpt dat vertrekken van een bewerking van 1024 pix niet het ideale uitgangspunt is...
              Ik kan ook geen kleurenzweem waarnemen...maar wat je in het linkje ziet...is wat ik ervan zou maken mocht het de mijne zijn...
              Ten eerste de niveau's wat opgehaald zodat hij iets lichter werd. Ten tweede duplicaat over gelegd en op dat duplicaat rotsen in voorgrond afzonderlijk nog wat meer opgelicht en verscherpt. Het geen niets met de rotsen in de voorgrond te maken heeft terug wissen. De twee lagen samenvoegen en dan kom je aan de foto zoals weergegeven in de link. Op die manier vind ik lijkt het meer alsof de voorste rotsen opgelicht worden door een buiten beeld staand zonnetje. Of ie nou zo veel beter is...of helemaal niet...moet je voor jezelf uitmaken. Heb opzettelijk de takken er in gelaten, maar wel de streepjes er onder verwijderd. Het verschil vind ik is op zijn best waarneembaar als je ze bij elkaar kunt openen. Moet je thuis maar eens doen.
              Hetgeen ik gedaan heb is ook geen garantie dat andere mensen die "smaak" delen.

              Enne...die moeite...neem ik enkel maar voor mooie foto's
              LINK


              Groetjes
              Marc
              Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

              Comment


              • #8
                Re: Montenegro kust

                Oorspronkelijk geplaatst door Brombeer Bekijk bericht

                Enne...die moeite...neem ik enkel maar voor mooie foto's
                LINK

                Bedankt voor het mooie compliment En jouw versie is inderdaad beter Blij dat ik hier bijleer.

                Comment


                • #9
                  Re: Montenegro kust

                  Zeer mooie link maar uiteraard ook alle lof voor jou!
                  vriendelijke groeten, Sien

                  Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

                  Comment


                  • #10
                    Re: Montenegro kust

                    Heel mooie foto al hoor. Met de hierboven geschreven tips wordt hij weliswaar nog veel mooier.

                    Met lightroom kan je met het borstelje ook lokale aanpassingen doen, zoals het wat oplichten en verscherpen van de rotsen, eventueel enkel de schaduwen. Voor het echte clone werk geniet dan toch weer PSE mijn voorkeur.

                    Mvg John
                    http://www.flickr.com/photos/johncoopmans/

                    Comment


                    • #11
                      Re: Montenegro kust

                      Oorspronkelijk geplaatst door JohnCoopmans Bekijk bericht
                      Heel mooie foto al hoor. Met de hierboven geschreven tips wordt hij weliswaar nog veel mooier.

                      Met lightroom kan je met het borstelje ook lokale aanpassingen doen, zoals het wat oplichten en verscherpen van de rotsen, eventueel enkel de schaduwen. Voor het echte clone werk geniet dan toch weer PSE mijn voorkeur.

                      Mvg John
                      Bedankt voor de tip, zal het eens uittesten!

                      Comment


                      • #12
                        Re: Montenegro kust

                        Bedankt hoor Sien!

                        Comment


                        • #13
                          Re: Montenegro kust

                          Inderdaad een foto met potentie, die daarom een goede nabewerking verdient
                          Niet geschoten is altijd mis ...

                          Betreden op eigen risico - de directie is niet aansprakelijk voor gebeurlijke ongevallen.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Montenegro kust

                            Oorspronkelijk geplaatst door y-cam Bekijk bericht
                            Inderdaad een foto met potentie, die daarom een goede nabewerking verdient
                            Maw: mijn nabewerking is niet goed?

                            Comment


                            • #15
                              Re: Montenegro kust

                              Mooie Up ,en in beeld grts,Jozef
                              Hij ging met de TIJD mee,en is nooit terug gezien !!!

                              Comment

                              Working...
                              X