Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Panasonic dmc-gx1keg-k

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Panasonic dmc-gx1keg-k

    Iemand ervaring met deze camera ?
    Een alternatief voor een andere camera.

    Thx

  • #2
    Re: Panasonic dmc-gx1keg-k

    niemand ?

    Comment


    • #3
      Re: Panasonic dmc-gx1keg-k

      mag rond de 500€-600€ liggen

      thx

      Comment


      • #4
        Re: Panasonic dmc-gx1keg-k

        Zeker een goed toestel, maar de sensor is wat verouderd. In dezelfde prijsklasse zou ik dan eerder naar een olympus epl5 kijken.

        Comment


        • #5
          Re: Panasonic dmc-gx1keg-k

          ok thx

          of misschien de canon g1x ?
          lees hier ook wel een en ander goed over ?

          Comment


          • #6
            Re: Panasonic dmc-gx1keg-k

            Oorspronkelijk geplaatst door nocu Bekijk bericht
            ok thx

            of misschien de canon g1x ?
            lees hier ook wel een en ander goed over ?
            Hangt ervan af of je ook verwisselbare optiek zoekt. De Olympus E-PL5 en E-PM2 hebben in ieder geval een compact formaat en vrij snelle autofocus, in combinatie met een vrij goede sensor. En natuurlijk een ruime keus aan prime en zoom objectieven.
            Sony en Olympus
            Fotoseries

            Comment


            • #7
              Re: Panasonic dmc-gx1keg-k

              Fujifilm x20
              hierover lees ik dan ook weeral een en ander goed, teveel camera's teveel keus
              olympus wordt het al niet..vraag mij niet waarom

              Comment


              • #8
                Re: Panasonic dmc-gx1keg-k

                ik had eigenlijk een canon 400d heb deze nu verkocht omdat ik dit wat te groot vond voor te reizen
                daarmee zoek ik eigenlijk een alternatief van camera, zelf vond ik de foto's met een standaard lens wel ok
                is er één van deze camera's die hieraan kan tippen, kwa fotokwaliteit ?

                Comment


                • #9
                  Re: Panasonic dmc-gx1keg-k

                  de Olympus E-PL5 is op sommige punten absoluut vergelijkbaar, maar op andere punten ook weer niet, zo zal hij een spiegelreflex niet kunnen vervangen op tracking AF, maar voor normaal huis-tuin en keuken fotografie absoluut vergelijkbaar, daarbij komt dat het toestel en ook de verkrijgbare lenzen erg klein zijn in vergelijking met Canon, de lenzen van Olympus zijn erg goed, zelfs de bijgeleverde kitlens is veel en veel beter dan (bv) de Canon kitlens, de primes van Olymous zelfs vergelijkbaar met de L objectieven (op sommige vlakken zelfs beter).
                  Voordeel van Olympus is dus niet alleen de geringen afmeting van de bodies, maar ook de lenzen, dit in vergelijking met bv de Sony Nex, bodies zijn lekker klein, maar de lenzen weer niet.

                  Wat ook mogelijk is de Nikon 1 serie, qua prestatie's erg goed, haast een perfecte Jpeg weergave, heb zelden zulke mooie huidstinten gezien bv, ook hier lekker handzaam, ook de lensjes erg klein, dus uitermate geschikt voor reizen of dagjes uit.
                  Mijn beste Foto moek nog trekke.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Panasonic dmc-gx1keg-k

                    @closeupshooter

                    jij zou dan voor de olympus kiezen ipv

                    ipv de canon g1x
                    fuji x20
                    Panasonic gx1

                    Comment


                    • #11
                      Re: Panasonic dmc-gx1keg-k

                      yep, ik hou nl van verwisselbare lenzen, dus de Fuji en de Canon zou bij mij afvallen, ook al zijn deze iets compacter, de Panasonic is welliswaar ook mooi compact, maar de sensor is toch iets minder dan de Olympus E-PL5.
                      Met kitlensje is deze Olympus niet veel groter dan de Canon en de Fuji, maar dan wel met de mogelijkheid om nog lenzen te verwisselen.

                      Maar alle advies is vaak heel persoonlijk dus hou daar rekening mee en trek daar je comclusie uit, jij weet zelf het best wat je precies wilt in een camera.
                      Mijn beste Foto moek nog trekke.

                      Comment

                      Working...
                      X