Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De camera staat vast: 10D, maar nu nog de lens ...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • De camera staat vast: 10D, maar nu nog de lens ...

    In de eerste plaats wil ik een goede allround-lens waarmee ik al een heel eind verder kan.
    Waar moet ik op letten?

    Zijn de lenzen van Sigma OK, of kan ik beter bij de lenzen van Canon zelf blijven?

    Greetz.
    Y.

  • #2
    Ik zou zeggen kijk eerst eens tussen de canon en sigma's van rond de 200 euro. Als die je niet voldoende kwaliteit leveren is er geen man overboord maar weet je ondertussen wat je wel wil.
    Wat brandpunten aangaat denk ik dat je best start met iets als een 24/105 of 28/135 liefst met lensopening 2.8.
    Later kan je dan meer groothoek gaan en meer tele. al naargelang je zelf tegen de beperkingen van je startlens aan loopt.
    Albums
    Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

    Comment


    • #3
      een goedkope toplens is de tamron 28-75 DI ,voor 389 euro in duitsland te koop ,2.8 over de hele lijn ,superlicht ,kleinere filterdoorsnede
      had ze verkocht begin dit jaar (omwille van een aankoop van een andere lens)en mij serieus beklaagd,nu heb ik ze gisteren terug besteld
      Wou eerst een canon 24-70L kopen voor op mijn oude 1d ,maar na aankoop van de mark II moest ik toch een beetje kosten drukken en heb deze besteld
      ik heb nog testfoto's gezien van beide lenzen ,maar ik zag echt het verschil niet ertussen (allez, dat is mijn opinie hoor ),misschien als je serieus gaat croppen

      Comment


      • #4
        Hallo, ga hier eens kijken, zit vast wel een interessante topic tussen :



        Groetjes en succes, JantejeB.
        Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
        Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

        Comment


        • #5
          Hallo Y.,

          Ik heb zelf na lang, zeer lang twijfelen gekozen voor sigma bij aankoop van een 12-24 voor m'n D70, dankzij de vele reacties en links naar testrapporten op dit forum, waarvoor dank aan iedereen.
          In een aantal tests en 'probeersels' komt de Sigma zelfs als de betere uit de bus en dan nog zonder rekening te houden met de prijs.
          Men zegt wel eens dat Sigma minder stabiel zou zijn in z'n kwaliteitcontrole, en dat je dus wat geluk moet hebben. Ik heb daar nergens bevestiging over gevonden, maar ben voor alle veiligheid zelf naar Top Foto in duitsland gereden en heb daar, zonder problemen, de lens ter plaatse even kunnen proberen. Volgens Ingo (de man van de winkel) is dat 'onstabiele kwaliteitsgedoe' een 'internetfabeltje'.

          Enfin, ik moet zeggen, ik ben uiterst tevreden over de lens, scherp, degelijke afwerking, weinig CA, weinig vervorming what-so-ever. Klasse gewoon!

          En dat voor toch zo'n €400 minder dan de tegenhanger van Nikon, da's toch leuk meegenomen, dat was wat twijfel waard.

          groetjes

          dirk
          dirk panier
          www.travelling.be

          Comment


          • #6
            Tweedehands zijn er nu regelmatig Canon 28-70 F2,8 L USM in aanbieding, ik werk zelf met zo'n lens en dit is kwaliteit. Nog niet echt goedkoop maar voor een 900 Euro zou je ze toch moeten hebben. Dat is ze dubbel en dik waard.

            my 2 cents.

            Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

            Comment


            • #7
              Originally posted by Digipics357
              Tweedehands zijn er nu regelmatig Canon 28-70 F2,8 L USM in aanbieding, ik werk zelf met zo'n lens en dit is kwaliteit. Nog niet echt goedkoop maar voor een 900 Euro zou je ze toch moeten hebben. Dat is ze dubbel en dik waard.

              my 2 cents.


              Dan heb je de Tamron 28-75 f/2,8 voor 600€ in België en een kleine 400€ in Duitsland. Kwaliteitslens voor een fraktie van de Canon-tegenhanger.
              Is wel geen L-lens, maar ik vermoed dat weinigen dit verschil zullen opmerken. TOPLENS, die Tamron. Vraag maar na hier op 't forum.
              ( en ja, 2de hands verkrijgbaar voor een goeie 300 tot 350 €.
              Canon EOS 50D - Canon EOS 300D + batterygrip - Canon 18/55 (kitlens) - Tamron 28-75/f2,8 XR Di - Canon 70-200 /f4 L USM

              Comment


              • #8
                Dan heb je de Tamron 28-75 f/2,8 voor 600€ in België en een kleine 400€ in Duitsland. Kwaliteitslens voor een fraktie van de Canon-tegenhanger.
                Is wel geen L-lens, maar ik vermoed dat weinigen dit verschil zullen opmerken. TOPLENS, die Tamron. Vraag maar na hier op 't forum.
                ( en ja, 2de hands verkrijgbaar voor een goeie 300 tot 350 €.
                Lijkt me wel is interssant om te wisselen voor een weekje, heb je zin in een weekje Canon L en ik een weekje Tamron?
                Zo ja, Ik ben ik kandidaat.



                Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Digipics357
                  Dan heb je de Tamron 28-75 f/2,8 voor 600€ in België en een kleine 400€ in Duitsland. Kwaliteitslens voor een fraktie van de Canon-tegenhanger.
                  Is wel geen L-lens, maar ik vermoed dat weinigen dit verschil zullen opmerken. TOPLENS, die Tamron. Vraag maar na hier op 't forum.
                  ( en ja, 2de hands verkrijgbaar voor een goeie 300 tot 350 €.
                  Lijkt me wel is interssant om te wisselen voor een weekje, heb je zin in een weekje Canon L en ik een weekje Tamron?
                  Zo ja, Ik ben ik kandidaat.




                  Kom ze maar halen. Maar liefst na 't weekend, want ik moet eerst nog een ideetje uitproberen met de Tamron ivm de challenge. Zie da 'k met de Canonlens mislukte foto's heb...
                  Canon EOS 50D - Canon EOS 300D + batterygrip - Canon 18/55 (kitlens) - Tamron 28-75/f2,8 XR Di - Canon 70-200 /f4 L USM

                  Comment


                  • #10
                    Ik ga de camera waarschijnlijk kopen bij Top-foto, en ga daar ook eens vragen wat ze me kunnen aanraden. 'k Ga zeker eens navraag doen over die Tamron-lenzen.

                    Alleszins al bedankt.

                    Comment


                    • #11
                      Kom ze maar halen. Maar liefst na 't weekend, want ik moet eerst nog een ideetje uitproberen met de Tamron ivm de challenge. Zie da 'k met de Canonlens mislukte foto's heb...

                      Ik heb nog verder info ingewonnen en de lens is speciaal voor Digtale Reflexen gemaakt (XR Di)
                      dat maakt dat ze een cropfactor van 1.5 of 1.6 vraagt. Deze lens is dus niet geschikt voor op
                      de 1D Mark II te plaatsen want die heeft een crop van 1.3 en zou dus resulteren in vignetering op de 1D.

                      De wissel voor een week is dus zinloos, maar alvast bedankt voor het aanbod.

                      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Digipics357
                        Ik heb nog verder info ingewonnen en de lens is speciaal voor Digtale Reflexen gemaakt (XR Di)
                        dat maakt dat ze een cropfactor van 1.5 of 1.6 vraagt. Deze lens is dus niet geschikt voor op
                        de 1D Mark II te plaatsen want die heeft een crop van 1.3 en zou dus resulteren in vignetering op de 1D.

                        De wissel voor een week is dus zinloos, maar alvast bedankt voor het aanbod.
                        Klopt niet, Jeff. De Di-reeks van Tamron heeft een beeldcirkel geschikt voor 35mm film. Het "ontworpen voor digitaal" predikaat betekent dat bij het ontwerp rekening is gehouden met het feit dat een ccd of cmos weinig licht kan opvangen dat niet min of meer recht (90°) invalt.

                        Niet te verwarren met DC bij Sigma en Dx bij Nikon...
                        Pieter
                        --
                        Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                        Comment


                        • #13
                          Klopt niet, Jeff. De Di-reeks van Tamron heeft een beeldcirkel geschikt voor 35mm film. Het "ontworpen voor digitaal" predikaat betekent dat bij het ontwerp rekening is gehouden met het feit dat een ccd of cmos weinig licht kan opvangen dat niet min of meer recht (90°) invalt.

                          Niet te verwarren met DC bij Sigma en Dx bij Nikon...

                          Ha, ... dan had ik het goed mis, is wel onduidelijk met al die digitale lenzen tegenwoordig.
                          In ieder geval bedankt voor de verduidelijking Pieter.


                          Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                          Comment

                          Working...
                          X