Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Boodschap 'busy' op Canon 7D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Boodschap 'busy' op Canon 7D

    Net nu ik dacht een goed werkende setup gevonden te hebben om draadloos te flitsen, merkte ik bij een shoot van drie kindjes op locatie dat na een aantal flitsen met de popup de camera niet meer kon afdrukken omdat 'busy' verscheen op het scherm. Na wat googlen gevonden dat en/of de popup te warm wordt en/of de stroomvoorziening niet kan volgen om hem telkens weer te laden. Natuurlijk erg vervelend als net de drie kindjes eindelijk een mooie pose hebben en ik niet kan afdrukken.
    Nog iemand ervaring hiermee en vooral de vraag: iemand een oplossing hiervoor? Zou ik op één of andere manier de output van de popup wat kunnen verlagen?
    Ik probeer de investeringskost van (TTL-)RF-triggers wat uit te stellen, maar ik begin stilaan te denken dat ik dan toch maar eens die investering moet doen.
    -----------------
    www.jwain.be - Facebook - 500px - G+ - Twitter

  • #2
    Re: Boodschap 'busy' op Canon 7D

    draadloos flitsen met je pop-up flitser en dan zogenaamd te warm worden?
    sorry maar dan ben je volgens mij niet draadloos aan het flitsen hoor maar volle output aan het flitsen met je pop-up flitser

    bij het draadloos flitsen zou je pop-up flitser enkel een licht flits-signaal moeten afgeven om je andere flitser te laten afgaan

    kan je mss meedelen in welke stand je werkt? zijn je kinderen aan het bewegen verplaatsen?
    dit aangezien ik het gevoel heb dat je automatisch werkt op alle vlakken op basis van je uitleg hier en dat ik denk dat je beter eerst leer manueel werken met het aanwezige licht.
    dat wil zeggen dat je eigenlijk niet oneindig de tijd hebt om je flitsen in te stellen & te verplaatsen ook steeds.
    Website: http://www.svisimaging.be

    Comment


    • #3
      Re: Boodschap 'busy' op Canon 7D

      Oorspronkelijk geplaatst door JohanL Bekijk bericht
      Net nu ik dacht een goed werkende setup gevonden te hebben om draadloos te flitsen, merkte ik bij een shoot van drie kindjes op locatie dat na een aantal flitsen met de popup de camera niet meer kon afdrukken omdat 'busy' verscheen op het scherm. Na wat googlen gevonden dat en/of de popup te warm wordt en/of de stroomvoorziening niet kan volgen om hem telkens weer te laden.
      klopt... dat heb je voor met de popup flits, zowel nikon als canon. Daarom dat we radiotriggers aanraden (RF602 bijvoorbeeld)
      doch waarom TTL? click
      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

      Comment


      • #4
        Re: Boodschap 'busy' op Canon 7D

        ;
        Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
        doch waarom TTL? click
        Dat artikel had ik al gelezen TTL omdat ik dan op mijn camera (de transmitter) de flitsen kan instellen. Kan dat nu ook via de popup en vind dat bijzonder handig/snel. Ach, mss wil ik wel teveel ineens. Die RF602 had ik ook al eens 'geprospecteert'. Ik bedenk nu dat als ik die 602s aanschaf dan heb ik beide opties: met popup als ik een simpele shoot doe waarbij ik niet te veel achter elkaar moet flitsen. En verwacht ik veel te moeten flitsen, dan met de 602s. Of is dat theoretisch en zal ik steeds de 602s opzetten? In beide gevallen zal het een goede aankoop zijn
        Net nog eens opgezocht: Phottix Odin voor mijn vier flitsen zit ik rond de 650 euro. Toch niet meteen een optie ...
        -----------------
        www.jwain.be - Facebook - 500px - G+ - Twitter

        Comment


        • #5
          Re: Boodschap 'busy' op Canon 7D

          Oorspronkelijk geplaatst door SVIS Bekijk bericht
          dit aangezien ik het gevoel heb dat je automatisch werkt op alle vlakken op basis van je uitleg hier en dat ik denk dat je beter eerst leer manueel werken met het aanwezige licht.
          nope, volledig manueel. ik bepaal voor elk van de drie flitsen zelf de output en niemand of nikske anders. Nog wat gezocht op andere fora en ik ben duidelijk veruit niet de enige met dit probleem. Tja, het leek een zeer leuke optie (is het nog wel maar met die beperking) ...
          -----------------
          www.jwain.be - Facebook - 500px - G+ - Twitter

          Comment


          • #6
            Re: Boodschap 'busy' op Canon 7D

            sowieso ga je klaarblijkelijk altijd in de problemen komen hoor want ik heb de indruk dat je verwacht dat je elke seconde minimaal 1x kan flitsen en liefst zelfs meer.

            elke flits gaat op een bepaald moment (als hij dit al aankan om zoveel te flitsen) in een beveiligde modus gaan om af te koelen, of het nu je pop-up flitser is of een reportageflits
            een flits dat dit niet doet, zal je op lange termijn gegarandeerd doen smelten van de warmte
            Website: http://www.svisimaging.be

            Comment


            • #7
              Re: Boodschap 'busy' op Canon 7D

              Oorspronkelijk geplaatst door SVIS Bekijk bericht
              sowieso ga je klaarblijkelijk altijd in de problemen komen hoor want ik heb de indruk dat je verwacht dat je elke seconde minimaal 1x kan flitsen en liefst zelfs meer.

              elke flits gaat op een bepaald moment (als hij dit al aankan om zoveel te flitsen) in een beveiligde modus gaan om af te koelen, of het nu je pop-up flitser is of een reportageflits
              een flits dat dit niet doet, zal je op lange termijn gegarandeerd doen smelten van de warmte
              neen hoor Sven... als al je flitsen in 1/4 power staan of lager, kan je gewoon je camera buffer vullen!
              maar die popup die kan dat niet... en dan moet je na 5-6 shots 5 à 10 seconden wachten! Niettegenstaande je externe flitsen op 1/4 of lager staan... Dat is gewoon een slechte manier van werken...
              some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
              Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

              Comment


              • #8
                Re: Boodschap 'busy' op Canon 7D

                Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                neen hoor Sven... als al je flitsen in 1/4 power staan of lager, kan je gewoon je camera buffer vullen!
                maar die popup die kan dat niet... en dan moet je na 5-6 shots 5 à 10 seconden wachten! Niettegenstaande je externe flitsen op 1/4 of lager staan... Dat is gewoon een slechte manier van werken...
                bij mij lukte dat toch niet altijd zenne koen
                de recycle-tijd duurde soms te lang
                Website: http://www.svisimaging.be

                Comment


                • #9
                  Re: Boodschap 'busy' op Canon 7D

                  op 1/4e? of 1/8e? dan moet je eens SB800's kopen

                  da's plop, plop, plop... 25 plops lang...
                  some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                  Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Boodschap 'busy' op Canon 7D

                    Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                    op 1/4e? of 1/8e? dan moet je eens SB800's kopen

                    da's plop, plop, plop... 25 plops lang...
                    chineeskes he

                    liggen intss allemaal bijna buiten

                    hem enkel nog ne 560 ligge met battery pack & 2 canon-flitsen

                    alleen valt de recycle tijd van het nieuwe vlaggenschip ook wel redelijk wat tegen
                    Website: http://www.svisimaging.be

                    Comment

                    Working...
                    X