Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Misschien toch maar eerst even analoog?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Misschien toch maar eerst even analoog?

    Beste BD-ers,

    Graag zou ik jullie reactie vernemen op het volgende: ik doe sinds een klein jaar aan digitale fotografie met een Canon G3. Op zich ben ik zeer te spreken over het toestel, maar heb in de loop van de tijd wel de beperkingen leren kennen. Ter vergroting van de mogelijkheden en de flexibiteit overweeg ik de aanschaf van een spiegelreflex. Als basis denk ik aan de Canon 10D met de lenzen Canon 28-105 3.5-4.5 USM II en de Sigma Apo 70-300 4-5.6 Apo.

    Na veel leeswerk in uw forum (het is zeer leerzaam ..... ) is mij echter wel een aantal mogelijke nadelen van een reflex bijgebleven, waaronder:

    - de "noodzaak" tot nabewerking met PS (mijn pret beleef ik met name aan het trekken van foto's en veel minder aan de nabewerking)
    - het sjouwen met tas en lenzen
    - het regelmatig moeten kuisen van de sensor
    - de prijs (inclusief tas, snelle CF-card, ... toch wel een Euro of 2500 )

    Kortom: ik heb het gevoel dat een overstap naar een reflex+lenzen mogelijk meer kost dan het oplevert. Nu heb ik als alternatief bedacht dat ik eerst de genoemde lenzen aanschaf, maar dan met een redelijk goede analoge body zoals de Canon EOS 30 V. Scheelt me ruim 1000 Euro in de eerste aanschaf en geeft me de gelegenheid om de eerstkomende tijd ervaring op te doen met een reflex-systeem.