Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bezig bijtje met de nieuwe lens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Bezig bijtje met de nieuwe lens

    Heb deze middag mijn macro lens (tamron 90mm) in de bus gekregen en kon natuurlijk niet wachten om ze uit te testen.
    Er was wel redelijk wat wind maar dat kon me niet weerhouden om de lens te testen.

    Hier een eerste resultaat.
    Ik heb wel nog veel te leren over macro maar ben wel al uiterst tevreden van de lens. Nu nog het manneke achter de camera


    Bee by Yannick82, on Flickr

    Exif: f/13 - 1/200 - ISO 500 - 90mm


    Bee by Yannick82, on Flickr

    Exif: f/13 - 1/320 - ISO 500 - 90mm
    Last edited by Passero; 21 juni 2013, 21:12.
    http://www.yonaweb.be/passero
    Flickr Photostream

  • #2
    Re: Bezig bijtje met de nieuwe lens

    Proficiat met je aankoop.
    De foto is voor mij veel te druk, te hard licht en nergens een rustpunt.
    mvg,
    Eddy
    Smaken verschillen

    Comment


    • #3
      Re: Bezig bijtje met de nieuwe lens

      Ja je hebt wel gelijk.
      Ik denk dat ik me gewoon te hard bezig gehouden heb met het beestje er zo groot mogelijk op te krijgen
      Zal wel beter worden als ik wat meer macro ga oefenen.
      http://www.yonaweb.be/passero
      Flickr Photostream

      Comment


      • #4
        Re: Bezig bijtje met de nieuwe lens

        Macro is best boeiend te noemen, een nieuwe wereld om te ontdekken. Eenvoudig is het niet, helemaal anders door de beperkte dof om het resultaat dat je voor ogen hebt te bereiken. Kleurrijke bloemen dicht bij elkaar met een bij er op ogen minder mooi heb ik al ervaren. Hier kan je een van mijn eerste macro bijen zien klik en bijkomende commentaar. Als oefenmateriaal zijn dergelijke vaak bezochte bloemen wel een plezier. Ik zou zeggen genieten maar van je nieuwe lens en succes.
        Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.

        Comment


        • #5
          Re: Bezig bijtje met de nieuwe lens

          Bedankt.
          Ik heb er eentje bijgezet die ik ook nog genomen heb deze middag. Daar is wel wat ruis op te zien door de crop denk ik maar qua compositie is die toch rustiger en minder druk.
          http://www.yonaweb.be/passero
          Flickr Photostream

          Comment


          • #6
            Re: Bezig bijtje met de nieuwe lens

            Moeilijk zal het in het begin zeker wel zijn, heb het ook nog geprobeerd maar lens terug verkocht maar dat wil niet zeggen dat je het al moet opgeven hé. Volhouden.
            Over de eerste oefenfoto's ga ik niet veel zeggen enkel dat in de twee de achtergrond nogal veel ruis heeft. Maar de aanhouder zal winnen.

            Suc6 met je nieuwe aanwinst
            Gr, Daniel.

            Comment


            • #7
              Re: Bezig bijtje met de nieuwe lens

              Ze vertonen allebei hééél veel ruis, ook de eerste, kijk maar naar het groen onderaan.
              Een sterke crop zoals U reeds zelf vermeld heeft en dan nog iso 500 is in feite om ruis vragen.
              Proficiat met uw nieuwe lens, maar je zal wel ondervinden dat macrofotografie niet de makkelijkste fotografie is.
              Het wordt oefenen geblazen, maar toch succes en vééééél geduld gewenst.
              Mvrgr.

              Comment


              • #8
                Re: Bezig bijtje met de nieuwe lens

                Ik keer mijn hand niet om voor moeilijk hoor.
                Ik heb een brede achtergrond in astrofotografie en daar heeft het me 3 a 4 maand gekost eer ik iets presenteerbaar had. Daar moest je ook rekening houden met zeer veel technisch complexe dingen, omstandigheden, ruis, super lange sluitertijd, rotering van aarde en ga zo maar door.

                Ik weet wel dat het een tijdje zal duren en zal regelmatig wel wat foto's posten maar dan zien jullie ook vooruitgang (hopelijk).

                Ik post vooral foto's om eruit te leren. Door commentaar van anderen te zien leer ik beter te kijken naar mijn foto's waardoor ik ze zelf beter kan beoordelen.
                http://www.yonaweb.be/passero
                Flickr Photostream

                Comment


                • #9
                  Re: Bezig bijtje met de nieuwe lens

                  De beste raad momenteel, denk ik...is gaan stelen met je ogen...
                  Alhoewel er op dit forum regelmatig discussies zijn omtrent het al dan niet tonen van een exif heb ik in de onderdelen showcase al veel opgestoken op dat vlak.
                  Natuurlijk ga je dan kijken in het onderdeel dat aansluit bij jouw interesse. Het spreekt voor zich dat iedere richting van de fotografie wel min of meer zijn eigen vereisten heeft.
                  Ben benieuwd naar je vorderingen...dus...laat maar komen.

                  Groetjes
                  Marc
                  Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

                  Comment

                  Working...
                  X