Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Batterijoplader

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Batterijoplader

    Hallo!

    Ben vandaag in bezit gekomen van de Varta Photo Accu oplader voor NIMH batterijen. De lader heeft de functie druppellader!

    Mijn vragen gelden misschien wel voor alle opladers.

    Wanneer ik batterijen oplaad en ze zijn bijvoorbeeld vannacht 1.00 klaar en ik haal ze er morgenochtend pas 9.00 uit, kan dat schadelijk zijn voor de batterijen of de lader?

    Is het schadelijk wanneer ik de batterijen maar voor de helft oplaad?

    Is het schadelijk wanneer ik batterijen die voor de helft vol zijn ga opladen?

    De gebruiksaanwijzing is hierover niet zo duidelijk.

    Gaan de batterijen echt veel langer mee dan gewone penlites? Hoelang met maximaal zoomen en flitsen? Volgens mij zijn het 1.2 volt batterijen!

    Bedankt!

    Mvg Hans

  • #2
    [quote]Originally posted by zuyderduyn
    Hallo!
    [quote]

    Ben vandaag in bezit gekomen van de Varta Photo Accu oplader voor NIMH batterijen. De lader heeft de functie druppellader!

    Mijn vragen gelden misschien wel voor alle opladers.

    Wanneer ik batterijen oplaad en ze zijn bijvoorbeeld vannacht 1.00 klaar en ik haal ze er morgenochtend pas 9.00 uit, kan dat schadelijk zijn voor de batterijen of de lader?
    nee

    Is het schadelijk wanneer ik de batterijen maar voor de helft oplaad?
    nee

    Is het schadelijk wanneer ik batterijen die voor de helft vol zijn ga opladen?
    nee

    De gebruiksaanwijzing is hierover niet zo duidelijk.

    Gaan de batterijen echt veel langer mee dan gewone penlites?
    Ja, omdat ze oplaadbaar zijn

    Hoelang met maximaal zoomen en flitsen?
    is camera afhankelijk

    Volgens mij zijn het 1.2 volt batterijen!
    jep

    Bedankt!

    Mvg Hans
    Z900
    Canon 80D+1DMII 50MK1/70-200 2.8/400 5.6 // Sigma 15FE/50-500 // Tamron AF SP 90 2.8/28-75 2.8 Di // Kenko AF Pro 300 1,4x TC

    Comment

    Working...
    X